تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

نحوه ی وصول مهریه در سال جدید

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

وصول مهریه از طریق ثبت دادخواست مهریه به همراه تأمین خواسته به استناد عقدنامه رسمی در دفاتر خدمات قضایی صورت می گرفت و به شعب دادگاه ارجاع می یافت تا مراحل قانونی خود را طی نماید.

در این متن نحوه ی وصول مهریه در سال جدید بررسی شده است تهران وکیل بهترین وکیل مهریه را در این باب در اختیار شما می گذارد

 

اما این روند برای وصول مهریه خیلی طولانی بود و ممکن بود زوج اموال خود را برای عدم پرداخت حق قانونی زوجه به دیگران انتقال دهد بنابراین طبق مقررات جدید در ماههای اخیر مطالبه و وصول مهریه با توجه به اینکه عقدنامه سند رسمی می باشد ابتدائاً و مستقیماً باید از طریق اجرای ثبت محل انجام گیرد.

نحوه ی وصول مهریه در سال جدید

لذا برای وصول مهریه از طریق اجرای ثبت در مرحله اول زوجه باید با مراجعه به دفتر خانه ی ثبت کننده ازدواج خود درخواست صدور اجراییه بنماید که سردفتر طبق سند ازدواج به صورت سیستمی اجراییه را صادر و به اداره پنجم اجرای ثبت ارسال و یا نامه را به زوجه تحویل می نماید تا به اجرای ثبت جهت ثبت پرونده مهریه ببرد.

در مرحله دوم مسئول تشکیل پرونده اوراق اجراییه و رونوشت سند ازدواج و تقاضانامه و قبض پستی و در صورت داشتن وکیل وکالتنامه را دریافت می نماید و در مرحله بعدی مدارک را به اداره پنجم جهت تشکیل پرونده ارسال می نماید که بعد از تشکیل پرونده شماره پرونده به متقاضی پیامک می گردد .

در مرحله سوم متقاضی جهت بازداشت اموال زوج به اداره پنجم مراجعه و تمام مشخصات اموال زوج از جمله ملک و زمین و خودرو و موتور سیکلت و …. را در قبال تعداد مشخصی از سکه ها که مهریه زوجه می باشد  به درستی و دقیق اعلام می نماید تا در در دبیرخانه و بایگانی اداره اجرای ثبت  به ثبت برسد.

در مرحله چهارم از اموال استعلام گرفته می شود که اگر به صورت سند رسمی به نام زوج باشد بازداشت گردند و

در مرحله آخر به مزایده گذاشته می شوند و مهر زوجه از آن اموال وصول می گردد.

نحوه ی وصول مهریه در سال جدید

اما در صورتی که مالی به صورت مبایعه نامه ای به نام زوج باشد و یا اگر هیچ مالی به نام زوج یافت نگردد در این صورت زوجه باید پرونده اجرایی را مختومه نماید و با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی و ارائه مدارک دادخواست مطالبه مهریه را ثبت می نماید و بعد از مشخص شدن شعبه دادگاه خانواده صلاحیت دار باقی مراحل را به صورت قانونی طی می نماید.

برای ارتباط با وکیل خانواده متخصص به صفحه فوق مراجعه نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

2 دیدگاه

  • سلام علیکم
    من در دوره عقد هستم و پس از مدت کوتاهی به مشکل برخورد کردم تصمیم دارم از شوهرم جدا شوم.
    ابتدا از طریق اداره ثبت برای گرفتن مهریه اقدام نمودم. یک آپارتمان از همسرم به اداره ثبت معرفی نمودم ولی اعلام کردند که جزء مستثنیات دین میباشد.
    اسنادی از قبیل قرارداد اجاره و دادخواست مستاجر علیه وی برای استرداد ودیعه پیدا نمودم که نشان می‌دهد آپارتمان از ابتدای خرید در اختیار مستاجر بوده‌است و همسرم در جای دیگری زندگی می‌کند و نیازی به این آپارتمان ندارد.
    سوال :
    ۱- آیا باید برای ارائه قرارداد اجاره و شکایت مستاجر از همسرم، این اسناد را به همراه دادخواست به اداره ثبت تحویل دهم یا فقط اسناد فوق الذکر را به اداره ثبت تحویل دهم
    ۲- برای این کار باید نوبت بگیرم یا بدون نوبت هم می‌شود این اسناد را تحویل داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *