تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

نمونه دادخواست مطالبه دیه از شرکت بیمه بعد از اعلام رضایت به راننده مقصر

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

برگ دادخواست به دادگاه عمومی (دعوی مالی منقول)

مشخصات طرفین |  نام خانوادگی نام پدر شغل

محل اقامت | شهر – خیابان کوچه – شماره – پلاک – کد ملی

 

خواهان | مشخصات وراث متوفی

خواندگان |  ۱- مشخصات شرکت بیمه خوانده   ۲- مشخصات مقصر حادثه گرفته

وکیل یا نماینده قانونی | مشخصات وکیل

تعیین خواسته و بهای آن | الزام شرکت بیمه به پرداخت یک فقره دیه کامل مرد مسلمان مقوم بر…………………… ریال ضمن احتساب خسارات ناشی از دادرسی

دلایل و منضمات دادخواست | ۱) دلیل سمت / وکالتنامه ملصق به تمبر مالیاتی ۲) فتوکپی مصدق بیمه نامه ۳) نظر افسر کاردان تصادفات ۴) محتویات کلاسه……………………….. شعبه… دادیاری

دادسرای عمومی و انقلاب………………… ۵) فتوکپی مصدق قرار موقوفی تعقیب ۶) ثانی دادخواست

ریاست محترم دادگستری شهرستان………………………………..

سلام علیکم – احتراما با اجازه حاصله از یک برگ وکالتنامه ملصق به تمبر مالیاتی خاطر عالی را به وکالت از ناحیه خواهان مستحضر می دارد خواسته موکل به دلایل ذیل محل قانونی برای  پذیرش داشته و در خور اجابت می باشد: مقدمتا معروض میدارد شرکت بیمه خوانده به بهانه اعلام رضایت موکلین از پرداخت دیه امتناع می ورزد.

بنا به دلايل مشروحه آتی الذکر دعوای موکل وارد است و حق مراجعه به شرکت با خوانده…………. را دارد زیرا:

صفحه مخصوص ادامه شرح دادخواست

الف: محتویات پرونده کیفری موصوف و گواهی گواهان دلالت بر آن دارد انصراف خواهان از شکایت خویش نسبت به راننده مقصر، در حالی که محقق شد که خانم …………………….. دچار مصدومیت شدید گردید و به جهت در رفتگی مهره های کمر در بیمارستان نگهداری میشد. تحویل جسد متوفی منوط به رضایت مصدوم حادثه خانم ……………………………………. گردید، خواهان به ناچار از شکایت خویش نسبت به راننده مقصر صرف نظر نمود تا جسد شوهرش به بازماندگانش جهت اجرای مراسم تدفین تحویل داده شود.

ب: با توجه به اوضاع و احوال موصوف به جهت اخلاقی و نیز حقوقی، بر رضایت خواهان نسبت به راننده مقصر خدشه وارد می باشد چرا که در چنین فضایی اساسا تحقق قصد ابراء ذمه مدیون امکان پذیر نیست.

پ) قرینه در برگ اظهارات شاکی در مرجع انتظامی وجود دارد که عقیده مذکور را تقویت مینماید و آن این که بعد از اعلام خواهان مبنی بر اینکه «خیر از راننده مقصر شاکی نمی باشم»مجددا از خواهان سؤال می شود آیا حاضرید به پزشکی قانونی معرفی شوید ؟ موکل در پاسخ اظهار داشت: « بله حاضرم معرفی شوم »اگر قصد خانم …………………… از انصراف نسبت به راننده مقصر، چشم پوشی از خسارت جانی و مالی بوده است دیگر معرفی به پزشکی قانونی لازم نبود. این مهم، دلالت بر آن را دارد که مقصود خانم …………………. از انصراف از شکایت، تحویل جسد شوهرش به بازماندگانش بوده است نه ابراء از خسارت جانی و .

ت:: بر فرض اگر انصراف خانم …………………… نسبت به شکایت از راننده مقصر را صحیح تلقی نماییم، دلایل و قرائن موصوف، ظهور در آن دارد که قصد زیان دیده، ابراء ذمه راننده مقصر بوده است نه أسقاط اصل دین، کما اینکه مقنن در ماده ۳۲۲ قانون مدنی ابراء ذمه یکی از غاصبین با حفظ حق رجوع به مابقی مسئولین را پذیرفته است و از وحدت ملاک آن می توان در موضوع مطروحه بهره جست.

ج: به تعبیر دیگر می توان گفت زیان دیده ذمه راننده مقصر را از پرداخت دین ابراء ننموده بلکه وی را از التزامی که در اجرای مسئولیت قانونی خویش ناشی از تقصير جزائی در پرداخت خسارت جانی و مالی داشت معاف نمود و پرداخت دین بر سایر مسئولین همچنان باقی است.

برای دریافت مشاوره حقوقی کیفری توسط وکیل کیفری به صفحه فوق مراجعه نمایید یا با کارشناسان مشاوره حقوقی ما در ارتباط باشید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *