تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل سرقت مسلحانه و ربودن راننده

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

موضوع وکیل سرقت مسلحانه و ربودن راننده در این نوشتار مورد بررسی قرار می گیرد.

وکیل سرقت مسلحانه و ربودن راننده
وکیل سرقت مسلحانه و ربودن راننده

پرسش: سه نفر سارق مسلح با کرایه یک خودرو قصد سرقت مسلحانه از بانک را دارند، در طول مسیر دست و پای راننده خودرو را بسته در صندوق عقب گذاشته و با همان خودرو مبادرت به سرقت مسلحانه از بانک می کنند. در مسیر بازگشت و پس از تعقیب آنها توسط مأموران، وجوه مسروقه را برداشته و خودرو را ترک و مبادرت به فرار می کنند. سپس خودرو کشف می شود و مأموران متوجه فردی دست و پا بسته در صندوق عقب اتومبیل می شوند. راننده موصوف پس از دستگیری مدتی بازداشت و سپس با کشف حقیقت، او آزاد و سایر متهمان دستگیر می شوند. سارقین مسلح به لحاظ سرقت مسلحانه به مجازات قانونی محکوم می شوند. حال آیا اقدام نامبردگان با توجه به شکایت راننده خودرو از سارقین مبنی بر آدم ربایی و سرقت خودرو (پس از تبرئه راننده در دادنامه فوق الذکر) بزه مستقلی است؟

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص وکیل سرقت مسلحانه و ربودن راننده  می توانید با بهترین وکیل کیفری صحبت کنید.

وکیل سرقت مسلحانه و ربودن راننده
وکیل سرقت مسلحانه و ربودن راننده

نظر اکثریت

با توجه به صراحت ماده ۶۲۱ قانون مجازات اسلامی که عنوان می دارد ( …به هر منظور دیگر و … به هر نحو دیگر … برباید یا مخفی کند…) و با توجه به مخفی کردن شاکی در صندوق عقب، ربودن نامبرده عینیت پیدا کرده و محکومیت آنان به اتهام سرقت مسلحانه از بانک ارتباطی با آدم ربایی نداشته و جرم مستقلی است. این اقدامات مقدمه جرم اصلی (سرقت مسلحانه)نیز نمی باشد زیرا مقدمه باید ملازمه با جرم اصلی داشته باشد که در فرض سؤال چنین ملازمه ای وجود ندارد. در خصوص سرقت خودرو نیز نامبردگان مرتکب بزه سرقت شده اند که با توجه به سرقت مسلحانه از بانک، تعدد مادی از نوع واحد محسوب می شود که پس از صدور رأی با دادنامه قبلی ادغام می شود.

نظر اقلیت

دیدگاه اول جهت مجازات متهمین که افراد حرفه ای هستند، خوب است؛ لكن به نظر می رسد مجموع عملیات آنها قبل از سرقت بانک به قصد سرقت از بانک بوده است. فلذا برای نیل به این مقصود مقدماتی را فراهم کرده اند و اقدامات آنها در خصوص ربودن راننده و بردن خودرو در راستای تهیه مقدمات سرقت مسلحانه بوده است. بر این اساس دارای عناوین جزایی مستقل مثل آدم ربایی نیست چون نیت آدم ربایی در کار نبوده است. همین طور که سرقت خودرو فعل واحد دارای عنوان مشدد است و عنوانی مستقل نیست. ماده ۶۹۹ قانون مجازات اسلامی در خصوص متهم کردن دیگری مطالبی را بیان کرده است ولی این متهمین عاملا، عامدا برای متهم کردن شاکی این اقدامات را نکرده اند؛ بنابراین، این عنوان را هم ندارد. آن طور که از مطالب بالا و پرونده استنباط میشود اقدامات قبلی آنها با اقدام بعدی (سرقت مسلحانه) ادغام شده است و این موضوع باید در میزان مجازات اتهام سرقت مسلحانه مؤثر واقع می شود.

 نظر کمیسیون نشست قضائی (۳) جزایی

 نظر به این که کلیه تمهیدات و فعل و انفعالات متهمان از ابتدا به منظور سرقت بوده است، اقدام آنان علیه راننده خودرو دایر بر بستن دست و پای وی نیز خود جرمی مستقل بوده و از مصادیق ماده ۶۲۱ قانون مجازات اسلامی است، لذا نظر اعلام شده از جانب اکثریت مورد تأیید گروه قرار گرفت.

وکیل سرقت مسلحانه و ربودن راننده
وکیل سرقت مسلحانه و ربودن راننده

لازم به ذکر است امکان مشاوره حقوقی از طریق واتساپ هرکجای ایران که باشید برای شما عزیزان فر اهم شده است.

برای دریافت مشاوره حقوقی کیفری توسط وکیل کیفری به صفحه فوق مراجعه نمایید یا با کارشناسان مشاوره حقوقی ما در ارتباط باشید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *