تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

مشاوره حقوقی سرقت

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

 

مشاوره حقوقی سرقت:

سرقت به معنای ربودن و دزدیدن می باشد. یعنی سارق مالی و یا شیء منقول (قابل جابه جایی) را که مال دیگری می باشد را بدون اطلاع از مالک آن برای خود بردارد. که در این صورت مرتکب جرم سرقت شده است. سرقت انواع گوناگونی دارد که بسته به نوع و مقدار آن جرم آن سارق مورد مجازات قرار خواهد گرفت.

 

 

همان طور که گفتیم سرقت به معنای ربودن مال شخصی دیگر می باشد و همچنین از جرایم حقوق دعاوی محسوب می شود. در این خصوص یک مشاوره حقوقی یا حتی مشاوره حقوقی رایگان با تخصص کامل خود در این زمینه می تواند راهگشا باشد.

انواع سرقت

سرقت دو نوع مختلف دارد.

حد: ربودن مال شخص دیگر به صورت پنهانی

تعزیر: ربودن مال شخص دیگر به صورت متقابلانه

مجازات سرقت

نوع و میزان دزدی انجام شدن تعیین کننده مجازات آن و اینکه جرم دزدی مستجوب کدامین قوانین حد و یا تعریز می باشد است. در صورتی که این اتفاق برای شما رخ داد و قصد شکایت از سارق مال خود را داشتید، مشاوره حقوقی سرقت برای شما تعیین می نماید که مجازات سرقت مال شما از نوع حد می باشد و یا تعریز.

برای تعیین مجازات سرقت، میزان و نوع حالت آن دزدی مشخص می نماید که از قوانین حد (دارای کیفر مشخص) می باشد و یا از قوانین تعزیز (تعیین کیفر به نظر و حکم قاضی) می باشد. در نوع  تعزیر قاضی به عنوان حکم دهنده اسلامی حق این را دارد که مجرم را عفو نماید ولی نوع حد اینگونه نیست.

مشاوره حقوقی سرقت

 

سرقت های مستوجب مجازات حد

در مشاوره حقوقی سرقت، سرقت های زیر شامل قوانین مجازات سرقت از نوع حدی می باشد:

  • سرقت ساده مستوجب حد
  • سرقت مسلحانه
  • سرقت مستوجب حد مشدد
  • سرقت های مستوجب مجازات تعزیر
  • راهزنی
  • سرقت های مستوجب مجازات تعزیر
  • سرقت تعزیرساده
  • سرقت تعزیری مشدد
  • سرقت توسط کسی که امانت دار می باشد
  • عنف مهر
  • سرقت اسناد
  • سرقت سمحانه با اذیت
  • سرقت اموال تاریخی و باستانی و
  • سرقت مسلحانه با حتک هرز
  • سرقت دسته جمعی
  • سرقت اسناد دفاتر ثبت و همچنین ضبط نیروهای مسلح
  • سرقت اموال نظامی توسط نظامیان

مجازات حدی

سرقت برای اولین مرتبه: قطع ۴ انگشت از دست راست سارق

دومین مرتبه: قطع پای چپ سارق

سومین مرتبه: حکم حبس ابد برای سارق

چهارمین مرتبه: در این صورت حکم اعدام برای سارق صادر می گردد. حتی ممکن است چهارمین مرتبه سرقت سارق، هنگامی که در حبس به سر می برد و در زندان باشد که باز هم در این صورت مستوجب اعدام می باشد.

 

 

اثبات سرقت

برای اثبات سرقت به شهادت دو مرد عادل و یا دو مرتبه اقرار در مقابل قاضی نیاز است. و یا اینکه توسط علم خود قاضی پرونده قابل اثبات است. در صورتی که می خواهید شاهدان خود را بابت شهادت به دادگاه ببرید، قبل از آن بهتر است که از مشاوره حقوقی در این زمینه بهره مند شوید. و یا از یک وکیل پایه یک دادگستری برای پرونده خود به عنوان وکیل سرقت خود کمک بگیرید.

وظیفه سارق در مقابل مال باخته

در تمامی پرونده های سرقت علاوه بر مجازات، سارث محکوم به برگرداندن مال ربوده شده به صاحب آن می شود. و اگر عین همان مال یا وسیله ربوده شده در دسترس نبود، سارق می تواند رد مثل نماید و یا هزینه مال دزدیده شده را به صاحبش بازگرداند. اگر سارق از بازگرداندن عین مال و یا رد مثل و یا هزینه مال به سرقت رفته امتناع نمود، در صورتی که صاحب مالی باشد به میزان مال به سرقت رفته از او ضبط خواهد شد. و در غیر این صورت به تقاضای شخصی کهمال ان به سرقت رفته است، سارق در حبس به سر خواهد برد حتی اگر زمان محکومیت او به پایان رسیده باشد.

جرم سرقت به معنای ربودن مال دیگری است که متاسفانه امروزه به شکل های مختلف ارتکاب می یابد. بر همین اساس در قانون مجازات اسلامی برای جرم سرقت حسب مورد مجازات های مختلفی در نظر گرفته شده است. مجازات جرم سرقت در قانون به دو صورت سرقت حدی و سرقت تعزیری در نظر گرفته شده است. اصولا در غالب موارد شاکیان جرم سرقت شخص سارق را نمی شناسند و قصد شکایت از سرقت را دارند. توجه داشته باشید که رسیدگی به جرم سرقت در مراجع صالح کیفری نیازمند رعایت تشریفات خاص قانونی و آشنایی کامل به قوانین و مقررات مربوطه و رویه دادسرا و دادگاه کیفری می باشد‌. لذا لازم است در هنگام مواجهه با جرم سرقت و طرح شکایت در دادسرا از مشاوره حقوقی سرقت بهره گیرید.

شکایت از جرم سرقت

طرح شکایت از جرم سرقت توسط بزه دیده نیازمند تقدیم شکواییه کیفری به دادسرا صالح است. توجه داشته باشید که تنظیم و تقدیم شکواییه کیفری به دادسرا خود امری کاملا تخصصی است و نیازمند مراجعه به وکیل سرقت مجرب یا بهره گیری از مشاوره حقوقی سرقت می باشد. طبیعتا پس از رسیدگی به پرونده در دادسرا نوبت به ارسال پرونده به دادگاه کیفری صالح می رسد. توجه داشته باشید که مرجع صالح در رسیدگی به جرم سرقت حسب مورد و با توجه به حدی یا تعزیری بودن سرقت می تواند دادگاه کیفری یک یا دادگاه کیفری دو باشد. در هر یک از دادگاه های کیفری در رسیدگی به جرم سرقت قواعد و تشریفات خاص دادرسی لازم است که بهره گیری از مشاوره حقوقی سرقت با متخصصین و وکلای کیفری مجرب را می طلبد.

وکیل کیفری سرقت

مراجعه به وکیل کیفری مجرب برای رسیدگی به پرونده های سرقت و همچنین بهره گیری از مشاوره حقوقی سرقت هم برای شخص شاکی و متضرر از جرم سرقت اعم از سرقت حدی یا سرقت تعزیری و هم برای شخصی که به اتهام سرقت به دادسرا احضار شده است می تواند موثر واقع شود.

طبیعتا اشخاص نا آگاه به تشریفات تخصصی رسیدگی در دادسرا و دادگاه کیفری بدون کمک خواستن از وکیل مجرب و بهره گیری از مشاوره حقوقی سرقت ممکن است با تضییع حقوق خود مواجه شوند. در حالی که سپردن رسیدگی به پرونده های سرقت توسط وکیل مجرب می تواند هم در تسریع فرایند رسیدگی نقش موثری داشته باشد هم در مواجهه شخص با بن بست های دادرسی بهترین تصمیم ممکن اتخاذ شود. توجه داشته باشید که در رسیدگی به پرونده های سرقت در صورت مطالبه خسارات و ضرر و زیان های ناشی از سرقت توسط شاکی دادگاه کیفری در ضمن رسیدگی به جرم سرقت به پرداخت خسارات و ضرر و زیان های مالی نیز حکم خواهد داد و بنابراین شاکی برای مطالبه این خسارات متحمل طرح دعوای مجدد و هزینه دادرسی مجدد نخواهد شد که طبیعتا آگاهی از این مسئله و تشریفات آن امری است که یک وکیل متخصص می تواند راهنمای شما باشد.

در مواردی که شخص به اتهام سرقت به دادسرا نیز احضار می شود مشاوره حقوقی سرقت می تواند بسیار راهگشا و مفید باشد. برای مثال وکیل متخصص در امور کیفری می تواند با ارائه ادله و مستندات محکمه پسند در تبرئه شدن شخص یا تخفیف مجازات او نقش مهمی ایفا کند.

با اصلاح قانون مجازات اسلامی در سال ۹۹ سرقت مشدد تحت شرایط خاص قانونی، کیف زنی و جیب بری، سرقت ساده و ربایشی که عنوان سرقت ندارد به شرط آن که ارزش مال مسروقه ۲۰۰ میلیون ریال نباشد و سارق فاقد سابقه محکومیت موثر کیفری باشد از جمله جرایم قابل گذشت محسوب می شود و گذشت شاکی می تواند منجر به موقوفی تعقیب مرتکب شود. طبیعتا اشراف و اگاهی از چنین اصلاحات قانونی نیازمند بهره گیری از مشاوره حقوقی سرقت تخصصی می باشد.

در این راستا موسسه حقوقی تهران وکیل با برخورداری از کادر مجرب وکلای کیفری و با ارائه انواع خدمات مشاوره حقوقی سرقت به شیوه های مختلف تلفنی، حضوری و آنلاین می تواند راهنمای شما در اتخاذ بهترین تصمیم ممکن باشد. 

برای دریافت مشاوره حقوقی کیفری توسط وکیل کیفری به صفحه فوق مراجعه نمایید یا با کارشناسان مشاوره حقوقی ما در ارتباط باشید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *