تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل سرقت مسلحانه با اسلحه غیرمجاز

لیست وکلای دادگستری دفتر وکالت

محمد حسین رزاقی

وکیل پایه یک دادگستری 

مصطفی محمدی

کاراموز وکالت

محمد فلاحی 

کاراموز وکالت

حمیدرضا اهنزی

وکیل پایه یک دادگستری 

لیلا بهرامی

کاراموز وکالت

عباس ترکاشوند

کاراموز وکالت

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع وکیل سرقت مسلحانه با اسلحه غیرمجاز اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید 

 

 وکیل سرقت مسلحانه با اسلحه غیرمجازوکیل سرقت مسلحانه با اسلحه غیرمجاز

سرقت مسلحانه با اسلحه غیرمجاز به چه صورت است

پرسش: در صورتی که کسی مرتکب سرقت مسلحانه با اسلحه غیرمجاز شده باشد آیا می توان مرتکب را به اتهام سرقت مسلحانه و نیز حمل سلاح غیرمجاز و با رعایت قاعده تعدد محاکمه و محکوم کرد، یا اینکه در این مورد متهم فقط به مجازات سرقت مسلحانه محکوم خواهد شد و رعایت مدلول ذیل ماده ۳۲ قانون مجازات عمومی موردی نخواهد داشت.

حمل سلاح غیرمجاز، مستقلا جرم شناخته شده و قابل مجازات است. حمل سلاح اعم از مجاز یا غیر مجاز ضمن سرقت، عنصر تشکیل دهنده جرم سرقت مسلحانه است که در عین حال کیفیت مشدد سرقت نیز می باشد؛ بنابراین چنانچه سرقت مسلحانه بوده و مرتكب حامل اسلحه غیرمجاز باشد مستوجب دو مجازات خواهد بود و مورد از مصادیق قسمت اخیر بند «الف» ماده ۲۲ قانون مجازات عمومی که برای مجموع اعمال مجازات واحدی را پیش بینی کرده نخواهد بود.

نظریه مشورتی شماره … مورخ ۲۸/۱۱/۱۳۵۳اداره کل حقوقی قوه قضائیه

وکیل سرقت مسلحانه با اسلحه غیرمجازوکیل سرقت مسلحانه با اسلحه غیرمجاز

پرداخت جریمه از طرف مرتکب جرم یا از طرف مالک اصلی

پرسش: چنانچه حامل جنس قاچاق قادر به معرفی صاحب اصلی جنس نباشد آیا علاوه بر پرداخت جریمه به مجازات حبس نیز محکوم می شود یا خیر و اگر صاحب اصلی جنس را معرفی کند مجازاتی دارد یا نه؟

ماده پنجم قانون مجازات مرتکبین قاچاق ناظر به موردی است که کسی حامل کالای قاچاق باشد نه مالک آن و حامل نتواند ارسال کننده یا صاحب اصلی آن را تعیین و اثبات کند در این صورت باید شخصأ از عهده پرداخت جریمه مقرر در قانون برآید و مجازات حبس ندارد ولی چنانچه حامل کالای قاچاق ارسال کننده یا صاحب اصلی آن را معرفی و ثابت کند اگر با توجه به موازین قانون آیین دادرسی کیفری عنوان معاونت در جرم قاچاق بر عمل او صادق باشد عملش منطبق با ذیل ماده سوم خواهد بود و چنانچه دلیلی بر ارتکاب معاونت علیه او نباشد قابل مجازات نخواهد بود.

نظریه مشورتی شماره … مورخ ۶/۶/۱۳۵۰ اداره کل حقوقی قوه قضائیه

وکیل سرقت مسلحانه با اسلحه غیرمجازوکیل سرقت مسلحانه با اسلحه غیرمجاز

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل قاچاق کالا می توانید در هر ساعت از شبانه روز با موسسه تهران وکیل تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به منظور دریافت مشاوره حقوقی رایگان در ساعات غیر اداری از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت اقدام فرمایید و همچنین در صورت نیاز نسبت به دریافت مشاوره حقوقی ار طریق واتساپ نیز اقدام فرمایید.

بازداشت بدل از جریمه – منع بازداشت اشخاص در قبال تعهدات و الزامات مالی

پرسش: کسانی که درباره آنها به لحاظ ارتکاب قاچاق قرار بازداشت بدل از جریمه صادر می شود مشمول قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی می باشد یا نه؟ در صورت مثبت کدام دادگاه برای تقدیم دادخواست اعسار صالح است؟

وکیل سرقت مسلحانه با اسلحه غیرمجازوکیل سرقت مسلحانه با اسلحه غیرمجاز

قانون نحوه اجرای محکومیتهای مالی مصوب تیرماه ۱۳۵۱ همان طور که در مواد  تبصره های مختلف آن تصریح گردیده ناظر به محکومیت های مالی جزائی و حقوقی و دیوانی می باشد و مطالبه جريمه قانونی از طرف مأمورین وصول عوائد دولت از متهم به ارتکاب قاچاق که در صورت عدم پرداخت به موجب ماده ۷ قانون مجازات مرتکبین قاچاق ممکن است از طرف بازپرس بازداشت بدل از جریمه شود مشمول هیچیک از عناوین مصرح در قانون فوق الذکر نیست زیرا صورت قطعیت ندارد و محکومیت نیست.

وکیل سرقت مسلحانه با اسلحه غیرمجازوکیل سرقت مسلحانه با اسلحه غیرمجاز

نظریه مشورتی شماره … مورخ //۱۳۵۱ اداره کل حقوقی قوه قضائیه

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *