تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

قاچاق مسلحانه مواد مخدر

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع قاچاق مسلحانه مواد مخدر اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

قاچاق مسلحانه مواد مخدرقاچاق مسلحانه مواد مخدر

قاچاق مسلحانه مواد مخدر در قانون مجازات به چه صورت است

مطابق ماده ۴۵ قانون مجازات مرتکبین قاچاق مصوب ۱۳۱۲ منظور از قاچاق اسلحه وارد کردن یا صدور یا خرید و فروش یا حمل و نقل و نگه داشتن آن بود، منتها با وضع قانون مجازات اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز مصوب ۱۳۹۰ ماده ۴۵ قانون مجازات مرتکبین قاچاق نسخ شد و به نظر برخی نویسندگان، نباید حمل را داخل در مفهوم قاچاق تلقی کرد و قاچاق را باید ناظر به خارج کردن و یا وارد کردن و ارسال مواد مخدر و روان گردان موضوع مواد ۵، ۴ و ۸ به داخل یا خارج کشور دانست. البته رویه قضائی همچنان حمل را داخل در مفهوم قاچاق می داند و به نظر می رسد در خصوص ماده ۱۱ مصوبه، باید حمل را داخل در مفهوم قاچاق تلقی کرد.

قاچاق مسلحانه مواد مخدرقاچاق مسلحانه مواد مخدر

در مورد وصف مسلحانه بودن، دو سؤال مطرح می گردد:

آیا صرف مسلح بودن مرتکب جهت وقوع قاچاق مسلحانه کفایت می کند یا اینکه لزوما باید عملیات و درگیری مسلحانه واقع شود؟

در پاسخ به سؤال اول نوشته اند: «مسلحانه بودن قاچاق، عرفا به معنای استفاده از اسلحه و شلیک گلوله و حداقل تظاهر به استفاده از آن به منظور مرعوب نمودن مأمورین می باشد و در جایی که عملیات اجرایی صورت نگرفته باشد، قاچاق مسلحانه صدق نمی کند.»

قاچاق مسلحانه مواد مخدرقاچاق مسلحانه مواد مخدر

لازم به ذکر است در صورتی که در شمال تهران، غرب تهران، شرق تهران یا کرج هستید و به مشاوره با بهترین وکیل مواد مخدر نیاز دارید، می توانید با مشاوره حقوقی موسسه حقوقی تهران وکیل در ارتباط باشید. همچنین اگر به دنبال شماره تماس بهترین وکیل تهران می گردید می توانید با گروه تهران وکیل تماس گرفته ابتدا از مشاوره رایگان و تلفنی با مشاورین این مجموعه داشته باشید و در صورتی که بخواهید می توانید با تعیین وقت حضور پیدا کرده و با وکلای حقوقی و کیفری این مجموعه که متخصص در این زمینه می باشند مشاوره داشته باشید.

قاچاق مسلحانه مواد مخدرقاچاق مسلحانه مواد مخدر

منظور از اسلحه و مسلح بودن، سلاح سرد است یا گرم؟

در پاسخ به سؤال دوم نیز باید گفت: اسلحه اعم است از سلاح گرم و سرد و در مورد مصادیق سلاح سرد نیز باید به عرف مراجعه نمود. البته قانون تشدید مجازات قاچاق اسلحه نیز انواع اسلحه را برشمرده است.

قاچاق مسلحانه مواد مخدرقاچاق مسلحانه مواد مخدر

 قابل ذکر است که استفاده از اسلحه، مطلقأ منجر به وقوع قاچاق مسلحانه می گردد و جهت وقوع قاچاق مسلحانه، لزومی به ورود لطمات جسمی و مادی به وسیله اسلحه نیست.

برای دریافت مشاوره حقوقی کیفری توسط وکیل کیفری به صفحه فوق مراجعه نمایید یا با کارشناسان مشاوره حقوقی ما در ارتباط باشید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *