تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

نمونه قرارداد کار ساعتی پیمانکاری

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع نمونه قرارداد کار ساعتی پیمانکاری اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

نمونه قرارداد کار ساعتی پیمانکارینمونه قرارداد کار ساعتی پیمانکاری

طبق قانون کار جمهوری اسلامی، قرار داد باید مشروع باشد و موضوع مشخصی داشته باشد. به عنوان مثال توافق‌نامه خرید و فروش مشروبات الکلی و مواد مخدر قانون باطل می‌باشد؛ حتی اگر قواعد قرارداد نویسی در آن رعایت شده باشد. توافق‌نامه یک طرح، اگر مربوط به شرکت یا مؤسسه تولیدی باشد که شورای کارگران دارد باید حداقل در سه نسخه تنظیم شود. اکثر توافق‌نامه‌ها در دو نسخه‌ی اصلی تنظیم و رونوشت آن به اداره دارایی و بیمه و مالیات واحدهای حقوقی و ستاد دیه بازرسی و حراست و منابع انسانی مؤسسه‌ها و شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی ارجاع داده می‌شود تا در جریان مواد آن قرار بگیرد. اگر شما و نیاز به معرفی نامه داشته باشید، برای شما صادر می‌شود.

قرارداد چگونه آغاز می‌شود؟

قرار داد و آنچه که در پیوسته ۵ قانون کار آمده با این عنوان آغاز می‌شود:

 بسمه تعالی

قرارداد تاریخ، شماره و پیوست این قرارداد بر اساس ماده ۱۰ قانون جمهوری اسلامی و تبصره شماره ۳ الحاقی به ماده ۷ قانون کار موضوع بند الف ماده ۸ قانون رفع برخی از موانع تولید و سرمایه‌گذاری که مصوب ۲۵ آبان سال ۸۷ مجمع تشخیص مصلحت می‌باشد، بین کارگر و کارفرما و پیمانکار منعقد می‌شود.

مشخصات طرفین

اولین قدم قرارداد این است که هویت طرفین قرارداد مشخص شود و بخش دولتی با هم باشند و بخش خصوصی با بخش خصوصی و بخش خصوصی با بخش دولتی هویت طرف باید مشخص و شفاف باشد. برای اشخاص حقوقی باید نماینده تام الاختیار کارفرما و اسامی نمایندگان پیمانکار ذکر شود. اگر کارفرما با شخص حقیقی قرارداد بسته باشد، باید اطلاعات کارگر در آن ذکر شود.

نوع قرارداد در این قسمت مشخص می‌شود که نوع قرارداد چگونه است؛ دائم، موقت، ساعتی، دستمزدی یا معین.

نوع کار را حرفه ای و حجم وظیفه کارگر در این قسمت موضوع قرارداد باید مشخص شود. توجه کنید که موضوع توافق‌نامه باید بر اساس توانایی و قابلیت و ظرفیت های علمی و فنی و قانونی کارگر باشد و دقیقا مشخص شود که قرار است چه کاری انجام شود. نیاز نیست در چند کلمه خلاصه شود. شاید نیاز به توضیح چند پاراگراف برای تشریح کامل موضوع باشد. حتماً این کار انجام شود اگر با کارگری قرارداد منعقد می‌شود که سواد و اطلاعات خوبی ندارد، شرح وظایف کارگر پیمانکار و شرح وظایف کارفرما و مواردی که باید این کار انجام شود. جوازی که قانون باید دریافت شود، در این قسمت درج می‌شود و شفاف‌سازی می‌شود تا بعداً دچار اشکال و بحث و تفسیر‌های مختلف نشود. این قسمت باید با دقت و حوصله تنظیم شود و از نظر متخصص رسانه همان حوزه کاری استفاده شود. مخصوصاً اگر قراردادی بین پیمانکار و کارفرما دولتی و خصوصی منعقد شود.

محل انجام کار

محل انجام کار باید در محدوده شهر، استان یا کشور باشد. محل انجام کار، باید دقیق و واضح مشخص شود. اگر در مرکز استان می‌باشد، در چه نشانی یا در خارج از استان یا در خارج از کشور در چه مکانی و در چه تاریخی می‌باشد.

تاریخ انعقاد قرارداد

قراردادی که بسته می‌شود؛ باید تاریخ انعقاد آن مشخص باشد. سازمان‌های دولتی و خصوصی، تاریخ انعقاد توافق‌نامه را در تاریخ مبادله در نظر می‌گیرند. تاریخ مبادله در واقع به نوعی تاریخ امضای توافق‌نامه توسط طرفین نیست. شاید شما برای مثال توافق‌نامه را امضا کرده باشید، اما نمایندگی کارفرما دولتی و خصوصی چند روز بعد از آن امضا می‌کند. بنابراین تاریخ انعقاد زمانی می‌باشد که توافق‌نامه در دبیرخانه کارفرما ثبت شود و شماره آن و تاریخ همان روز در صفحه اول توافق‌نامه بین دو طرف رد شود. آن تاریخ، تاریخ عقد می‌باشد. این تاریخ برای سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی ملاک عمل برای بررسی اسناد مالی و صدور صورتحساب مالیاتی می‌باشد.

مدت قرارداد

موضوع مهم در انعقاد این توافق‌نامه تعیین مدت زمان اجرا می‌باشد. خواه ساعتی باشد، کار موقت یا دائم، تاریخ شروع مبادله از تاریخ مبادله آن بوده و تا روزی که در نظر گرفته شود. اگر در نظر دارید که به دلیل کسب مجوزهای قانونی و الزامات و محدودیت‌های سیاسی و زیست محیطی حرف هر موضوع دیگری که انجام تعهدات را در بازه زمانی مورد نظر غیرممکن می‌کند؛ مدت را طولانی‌تر در نظر بگیرید تا نیازی به تمدید زمان یا قرارداد و الحاقیه زمانی نداشته باشید.

در نظر داشته باشید کلیه الحاقی‌های زمانی بایستی پس از صدور به اطلاع دارایی و سازمان تامین اجتماعی برسد. این موضوع برای قراردادهای پیمانکاری اهمیت دارد.

ساعت کار

اگر ساعت کار شما به گونه‌ای باشد که باید در ساعت خاصی از شبانه روز کار کنید. مثل شیفت تولید کارخانه یا کابل کشی مخابراتی که در شب باید انجام شود؛ باید ساعت دقیق کار، دقیق مشخص شود. همواره میزان ساعت کار و ساعت شروع با توافق طرفین مشخص می‌شود. ساعت کار نمی‌تواند بیش از زمان مندرج در قانون کار باشد و کمتر از آن مجاز خواهد بود. این زمان برای توافق‌نامه‌های کارگری و کارفرمایی می‌باشد و برای پیمانکار مصداق ندارد. تعیین ساعت کار مشخص خواهد بود که اضافه کاری ها غیبت و مرخصی به چه صورت بوده است.

برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از وکلای مجموعه بزرگ و تخصصی تهران وکیل کمک بگیرید. وکلای این مجموعه سعی در جلب رضایت شما مشتریان گرامی را دارند، پس با اطمینان خاطر از وکلای تهران وکیل استفاده کنید.

نمونه قرارداد کار ساعتی پیمانکاری برای افرادی که قصد دارند به طور رسمی و قانونی به فعالیت پیمانکاری بپردازند و از حقوق خود بر طبق مفاد قرارداد بهره مند شوند بسیار مهم است و با توجه به این که قرارداد در بر دارنده بندهای مهم و مفاد توافقی است که بین کارفرما و کارگر یا پیمانکار صورت می پذیرد باید در چند نسخه تنظیم شود.

لازم به ذکر است که این قرارداد می تواند به صورت کتبی یا شفاهی باشد، اما در صورتی که زمان انجام کار و یا همکاری بین کارفرما و کارگر بیش از یک ماه باشد، تبصره سه از ماده 7 قانون کار تاکید دارد که قرارداد به صورت کتبی نوشته شود و به امضای طرفین برسد.

قرارداد کتبی می تواند به صورت موقتی و یا دائم در بر دارنده مفاد توافق نامه بین دو طرف باشد. البته در صورتی که به دنبال نمونه قرارداد کار ساعتی پیمانکاری باشید، به احتمال زیاد قرارداد شما از نوع موقت خواهد بود که پس از پایان پروژه، همکاری شما با کارفرما نیز به اتمام خواهد رسید. موسسه تهران وکیل در ادامه تلاش کرده است تا ضمن نگاهی به بخش های مهم یک نمونه قرارداد کار پیمانکاری ساعتی و ذکر بندهای آن، به چند نکته در مورد این قراردادها اشاره کند.

نمونه قرارداد کار ساعتی پیمانکارینمونه قرارداد کار ساعتی پیمانکاری

تعداد نسخه و رونوشت قرارداد کار

در هنگام تنظیم قرارداد باید توجه داشته باشید که ممکن است نیاز به چند نسخه اصلی و رونوشت از قرارداد وجود داشته باشد. به طور معمول یکی از نسخه ها نزد کارگر یا فرد پیمانکار خواهد ماند و نسخه دیگر نیز در اختیار کارفرما قرار خواهد گرفت.

اگر قرارداد متعلق به شرکت ها  و یا موسسات تولیدی که دارای شورای کارگری هستند می باشد، سه یا چهار نسخه اصلی از قرارداد نیاز خواهد بود.

اما علاوه بر نسخه های تنظیم شده شاید نیاز باشد که رونوشت هایی از این قرارداد برای ادارات مختلف مانند اداره بیمه و یا دارایی نیز ارسال شود.

به طور حتم شما می توانید به راحتی با پرینت از یک نمونه قرارداد کار ساعتی پیمانکاری موفق به تنظیم نسخه های مورد نیاز و رونوشت های لازم برای مقاصد خود شوید.

در ادامه به بندها و بخش های مختلف این قراردادها اشاره خواهد شد:

نمونه قرارداد کار ساعتی پیمانکارینمونه قرارداد کار ساعتی پیمانکاری

بخش آغازین قراردادکار پیمانکاری

در بخش های آغازین عنوان قرارداد پیمانکاری و تاریخ انعقاد آن ذکر می شود.

در صورتی که این قرارداد دارای شماره ثبت در شرکت یا اداره باشد و یا پیوست داشته باشد، ذکر این موارد در سربرگ قرارداد لازم است:

بسمه تعالی

قرارداد … .. …. .. ………

تاریخ  … .. . … ……

شماره … … …. …

پیوست …. …. .. … ..

مشخصات طرفین قرارداد

در صورتی که شما به دنبال تنظیم یک قرارداد باشید، یکی از مهم ترین بخش ها مشخصات طرفین است که اعم از حقوقی یا حقیقی بودن و یا دولتی یا خصوصی بودن باید ذکر شود.

در نمونه قرارداد ساعتی پیمانکاری دیده می شود که یکی از طرفین با نام کارفرما و طرف دیگر ممکن است با نام پیمانکار و یا کارگر حضور داشته باشد.

نکته: هنگامی که کارفرما شخصیت حقوقی داشته باشد و برای مثال یک شرکت دولتی یا خصوصی باشد، ممکن است که نماینده کارفرما با اختیار تام از سوی شرکت اقدام به عقد قرارداد ساعتی پیمانکاری بپردازد.

نمونه قرارداد کار ساعتی پیمانکارینمونه قرارداد کار ساعتی پیمانکاری

همچنین در صورتی که پیمانکار یک شرکت یا موسسه خصوصی باشد، ممکن است که نیاز به ذکر اسامی نماینده های شرکت پیمانکار و یا صاحبان امضا در شرکت و موسسه مذکور باشد.

اما در صورتی که طرف قرارداد یک فرد حقیقی (مانند یک کارگر یا مهندس و یا هر فرد متخصص دیگری باشد)، ذکر نام و مشخصات فردی او کافی خواهد بود.

پس با توجه به مطالب گفته شده مشخصات طرفین در نمونه قراردادکار ساعتی پیمانکاری به صورت زیر خواهد بود:

کارفرما / نماینده کارفرما

آقای / خانم / موسسه / شرکت / سازمان … ….. …. فرزند …..

شماره شناسنامه / شماره ثبت ….. ….. شماره ملی / شناسه ملی ….. ….. …….

نشانی …………………………. شماره تلفن ثابت  …………… شماره تلفن همراه ………

کد پستی ………

پیمانکار / نماینده قانونی پیمانکار / کارگر

آقای / خانم / موسسه / شرکت / سازمان ……………. ………….. …………. …. فرزند …………….

صاحبان امضاء ……………… شماره شناسنامه / شماره ثبت ……….. ……….. ………….. ………..

شماره ملی / شناسه ملی ………….. …….. میزان تحصیلات (مدرک) ………….. …………..

مهارت …………………… کد بیمه ……………

به نشانی …………………. ………… ………. ………… . …………. . …….. کد پستی ……. ……………. .

شماره تلفن ثابت …………… …………. شماره تلفن همراه …………… ………. ……..

نوع قرارداد

پس از نوشتن مشخصات هر یک از طرفین در قرارداد، باید نوع قرارداد (دائم، موقت، ساعتی، دستمزدی، و یا پروژه ای) را که در اکثرا موقت و ساعتی است را بنویسید.

نمونه قرارداد کار ساعتی پیمانکارینمونه قرارداد کار ساعتی پیمانکاری

نوع و حجم کار (تعهدات طرفین)

به طور حتم در نمونه قرارداد کار ساعتی پیمانکاری بخشی برای نوشتن نوع و حجم کار یا پروژه ای که باید انجام شود اختصاص می یابد و شما باید در یک یا چند پاراگراف به طور دقیق اشاره ای به تعهدات طرفین در قبال انجام کار داشته باشید.

در این بخش موارد زیر باید ذکر شود:

  • تعهدات پیمانکار یا کارگر
  • تعهدات کارفرما در قرارداد
  • نکات مهم و جوازهای لازم برای انجام کار

نکته مهم: حتما دقت داشته باشید که کلیه نکات مهم و جزئیات مربوط به نحوه و حجم کار و تعهدات طرفین را ذکر کنید تا از مشکلات بعدی پیشگیری شود.

محل انجام کار

پس از ذکر تعهدات طرفین، نوع و حجم کار، باید محل انجام موضوع قرارداد ساعتی پیمانکاری را مشخص نمایید.

سایر موارد و بندهای موجود در نمونه قرارداد کار ساعتی پیمانکاری در ادامه به طور خلاصه مورد اشاره قرار گرفته اند:

تاریخ انعقاد قرارداد ساعتی

توجه داشته باشید که تاریخ این قرارداد ممکن است تاریخی که شما ان را امضا می کنید نباشد و تاریخی باشد که قرارداد در دبیرخانه ثبت می شود.

مدت قرارداد پیمانکاری

در تعیین مدت زمان قرارداد دقت داشته باشید، زیرا که ممکن است به دلیل نیاز به دریافت مجوز از محیط زیست و یا سایر ارگان ها مدت بیشتری برای به پایان رساندن پروژه پیمانکاری نیاز باشد.

ساعت کار

در بعضی از قراردادهای ساعتی با توجه به این که کار باید در شیفت شب و یا شیفت های چرخشی انجام شود، توجه به این بند اهمیت ویژه ای پیدا خواهد کرد و باید ساعت دقیق کار در نمونه قرارداد ساعتی پیمانکاری مشخص شود تا مشکلی در آینده پیش نیاید.

حق السعی

با توجه به نوع کاری که انجام می شود، دستمزد و یا حق السعی باید به صورت ساعتی (با توجه به نوع قرارداد مورد بحث در این متن) و در بازه های ماهانه و یا هفتگی یا هر بازه زمانی دیگری که توافق می شود به پیمانکار و یا کارگر پرداخت گردد. همچنین در صورت نیاز به خرید تجهیزات و … باید این موارد در قرارداد به ریال ذکر شود.

حقوق و مزایا

در نمونه قرارداد ساعتی پیمانکاری بخشی هم برای حقوق و مزایا در نظر گرفته می شود تا به حساب مشخص شده در قرارداد (که در این بند می شود)  واریز شود (بر اساس قوانین مصوب ضروری است شماره حساب کارگر و یا پیمانکار در این بخش ذکر شود).

بیمه پیمانکار یا کارگر

این بخش باید با توجه به ماده قانونی 148 اداره کار تنظیم شود و علاوه بر این نسخه ای از قرارداد برای سازمان تامین اجتماعی ارسال گردد.

اگر به دنبال شماره تماس بهترین وکیل اداره کارمی گردید می توانید با گروه تهران وکیل تماس گرفته ابتدا از مشاوره رایگان و تلفنی با مشاورین این مجموعه داشته باشید و در صورتی که بخواهید می توانید با تعیین وقت حضور پیدا کرده و با وکلای حقوقی و کیفری این مجموعه که متخصص در این زمینه می باشند مشاوره داشته باشید. همچنین برای مشاوره حقوقی درباره شکایت از کارفرما می توانید با موسسه تهران وکیل در ارتباط باشید.

نمونه قرارداد کار ساعتی پیمانکارینمونه قرارداد کار ساعتی پیمانکاری

عیدی و یا پاداش

یک ماده واحده در قانون کار وجود دارد که عیدی و پاداش را برای کارگران مشخص کرده است و در قرارداد پیمانکاری ساعتی نیز (با توجه به نسبت میزان کار انجام شده) پاداش و عیدی پرداخت می شود.

مزایای اتمام کار یا سنوات

حق سنوات و یا مزایای اتمام کار باید در صورت فسخ قرارداد و یا اتمام پروژه پیمانکاری با توجه به مصوبه تشخیص مصلحت نظام در سال 87 پرداخت شود.

شرایط فسخ

با توجه به این که ممکن است بنا به هر مشکلی نیاز به فسخ قرارداد ساعتی پیمانکاری باشد، این شرایط باید در بند جداگانه ذکر شوند.

سایر موضوعات مرتبط با قرارداد پیمانکاری

این موضوعات شامل موارد زیر هستند:

  • مرخصی
  • کمک هزینه برای مسکن
  • کمک هزینه عائله مند بودن

اعتبار قرارداد

در انتهای قرارداد پیمانکاری بندی برای ذکر تعداد نسخه ها وجود دارد که قاعدتا یکی از آن ها به پیمانکار یا کارگر و دیگری به کارفرما تحویل داده خواهد شد. تا بر اساس این توافق، پیمانکار بتواند در قبال انجام یک کار مشخص مزد مشخصی را دریافت کند.

سخن آخر در ارتباط با قرارداد پیمانکاری

روشن است که در صورت بروز هر گونه اختلاف و یا عدم پایبندی هر یک از طرفین به مفاد قرارداد، می توان از آن به عنوان سندی ارزشمند برای پیگیری حقوقی استفاده نمود. برای همین باز هم تاکید میک نیم که نهایت دقت را در تنظیم آن داشته باشید.

در پایان ضمن آرزوی بهره مندی شما از نکات گفته شده، لازم است ذکر کنیم که موسسه حقوقی تهران وکیل آمادگی لازم را برای ارائه خدمات مشاوره در این زمینه خواهد داشت تا بتواند به شما کمک کند قراردادهای خود را با رعایت کلیه نکات ضروری در تنظیم قرارداد بین کارفرما و پیمانکار تنظیم کنید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *