تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

شکایت پیمانکار از کارفرما+ وکیل+ مشاوره حقوقی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در مقاله قبلی درباره شکایت از پیمانکار در این مطلب به موضوع شکایت پیمانکار از کارفرما+ وکیل+ مشاوره حقوقی اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

شکایت پیمانکار از کارفرما+ وکیل+ مشاوره حقوقیشکایت پیمانکار از کارفرما+ وکیل+ مشاوره حقوقی

چگونه پیمانکار می تواند از کارفرما شکایت کند؟

در زمان همکاری ممکن است یک سری اتفاقات گوناگونی رخ دهد که هر یک از طرفین به مواردی که در قرارداد گفته ‌شده است عمل نکنند؛ به‌همین دلیل به هر دلیلی می‌تواند اختلافی بین پیمانکار و کارفرما رخ دهد که در خیلی از این موارد این اختلافات به بیشترین حد خودش رسیده و فرد باید از طریق مراجع قانونی حق ‌و حقوق خودش را پیگیری کند.

هنگامی ‌که پیمانکار قصد دارد از کارفرمای خودش شکایت کند؛ چند روش در پیش روی او قرار دارد که می‌تواند از آن‌ها استفاده کند.

مراجع دادگستری

با توجه به اصل157 قانون اساسی و مواد بین یک تا سه قانون آئین دادرسی مدنی؛ مراجع دادگستری محلی هستند که اشخاص می‌توانند شکایات و مشکلات خودشان را نظیر شکایت پیمانکار از کارفرما به آن‌جا ارجاع دهند و برای احقاق حق شان درخواست بدهند. در قراردادهای پیمانکاری درصورتی‌که موضوع اختلاف مانند اجرت پیمانکار و یا مطالبه پول، دادخواست مطالبه وجه یا تعهد پیمانکار به مواردی که در قرارداد ذکر شده است؛ می توان از طریق دادگستری پیگیری کرد.

البته لازم به ذکر است که در زمانی‌که شما قصد دارید قراردادی را انجام دهید که بتوانید به آن استناد کنید بهتر است آن را در دفاتر اسناد رسمی ثبت نمایید تا هم از نظر مزیت‌های ثبتی و اجرایی سند رسمی برایتان مناسب باشد و همین‌که بتوانید در دادگاه و مراجع رسمی به آن اتکا نمایید و فرد مقابل قرارداد نتواند آن را انکار کند؛ چراکه اسناد رسمی که در دفاتر آن ثبت می‌شوند دارای اعتبار زیادی بوده و اثبات خلاف آن سخت و دارای مراحل پیچیده قانونی است. از طرفی در زمانی‌که قرارداد شما مکتوب نباشد باید دو شاهد مرد آورده تا بتوانید وقوع عقد را اثبات نمایید‌.

داور مرزی الطرفین

از دیگر روش‌هایی که پیمانکار می‌تواند از کارفرما شکایت کند؛ مراجعه به داور مرزی الطرفین می‌باشد. داور مرزی الطرفین فردی است که در قرارداد معرفی ‌شده و میزان اختیارات او هم معیین شده‌ است و در زمان گفته شده باید به اختلافات رسیدگی کرده و رأی نهایی را صادر کند. رأیی که او می‌دهد قدرت اجرایی داشته و هم هزینه پایین‌تری نسبت‌به سایر روش‌ها برخوردار بوده و هم میزان سرعت اجرای آن بیشتر است. چناچه که طرفین دعوی از داور مرزی برخوردار نباشند و در صورت عدم معرفی فردی به‌عنوان داور مرزی الطرفین، می‌توان از طریق دادگاه تقاضای داور و ارجاع اختلاف به او را انجام داد.

هیات رسیدگی به شکایات در مناقصات

علاوه بر روش گفته شده؛ پیمانکار می تواند از طریق دیگر هم شکایت خودش را انجام دهد. روش آخری که می‌توان برای شکایت پیمانکار از کارفرما از طریق آن اقدام کرد. هیات رسیدگی به شکایات می‌باشد که برای رسیدگی به مشکلات مناقصه گر و مناقصه‌ گذار با توجه به عدم اجرای هر کدام از مواد قانون برگزاری مناقصات می‌باشد و همین‌طور با استفاده از آن می‌توان به این شکایات رسیدگی کرد. اساسنامه این هیئت در مجلس شورای اسلامی تصویب ‌شده و شما در زمانی ‌که اختلاف‌ تان مربوط به مناقصات باشد می‌توانید از طریق آن اقدام کنید.

شکایت پیمانکار از کارفرما، یکی از موضوعات حقوقی است که ممکن است در پی عمل نکردن کارفرما به تعهدات قراردادکاری که بین او و پیمانکار بسته شده است به وجود آید. پیمانکار شخصی است که با امضای قرارداد کاری با کارفرما متعهد به انجام وظایفی در رابطه با موضوع قرارداد می­شود.

طرح شکایت پیمانکار از کارفرما جزو مواردی است که در حوزه کاری وکلای باتجربه و مشاوره حقوقی موسسه تهران وکیل می­باشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

پیمانکارکیست؟

پیمانکار شخصی است حقیقی یا حقوقی که با امضای یک قرارداد معتبر کاری با کارفرما، متعهد به اجرای کلیه موارد درج شده در قراداد شده و مسئولیت اجرای یک پروژه را به عهده می­گیرد.

پیمانکار وظیفه دارد پروژه عمرانی را در مدت درج شده در قرارداد به اتمام رسانده و به کارفرما تحویل دهد.

کارفرما نیز وظیفه دارد به کلیه تعهدات مالی خود در قبال پیمانکار عمل کند.

پیمانکار با توجه به نوع پروژه می­تواند در سه نوع پیمانکار عادی، پیمانکار ثانویه و پیمانکار جزء وارد کار شود.

پیمانکار عادی

پیمانکار عادی می­تواند شخص یا شرکتی باشد که مسئول اول پروژه است و توان و تجربه کافی جهت اداره و راهبری یک یا چند پروژه به صورت همزمان را داشته باشد.

پیمانکار ثانویه

پیمانکار ثانویه شخصی است که توسط نظر مهندس مشاور پروژه، به عنوان پیمانکار دوم به کار گرفته می­شود که می­تواند در مواردی جایگزین پیمانکار اصلی شود.

پیمانکار جزء

پیمانکار جزء شخصی است که برای پیمانکاران دیگر کار می­کند و با پیمانکار عادی قرارداد می­بندد. پیمانکار جزء معمولا انجام کارهای اجرایی مانند: جوشکاری، لوله­کشی و .. را به عهده دارد.

 

شکایت پیمانکار از کارفرما+ وکیل+ مشاوره حقوقیشکایت پیمانکار از کارفرما+ وکیل+ مشاوره حقوقی

قرارداد پیمانکاری چگونه قراردادی است؟

قرارداد پیمانکاری نوعی قرارداد است که به موجب آن، کارفرما و پیمانکار برای انجام یک پروژه و یا طرح قراردادی را امضا می­کنند که در آن پیمانکار موظف است در ازای دریافت وجه معین از کارفرما، انجام یک پروژه و کارهای اجرایی آن را در مدت زمان تعیین شده در قرارداد به اتمام برساند.

هرگونه تخلف و یا عدم تعهد طرفین در اجرای مفاد قرارداد، می­تواند به صورت قانونی مورد پیگیری قرار گیرد.

شکایت پیمانکار از کارفرما

بروز اختلافات میان پیمانکار و کارفرما امری عادی است که ممکن است بین طرفین ایجاد شود. در صورتی که این اختلافات با ایجاد تفاهم و توافق بین کارفرما و پیمانکار برطرف نشود و منجر به بروز تنش میان آن­ها شود، بررسی اختلافات میان آن­ها به مراجع قانونی سپرده می­شود. اگر کارفرما در عمل به تعهدات خود کوتاهی نماید، پیمانکار با طرح شکایتی می­تواند از طریق مراجع قانونی، از حق و حقوق خود حراست کند.

انجام مشاوره حقوقی برای شکایت پیمانکار از کارفرما

مشاوره حقوقی با وکیل اداره کار  یکی از خدمات ارزنده حقوقی موسسه تهران وکیل است که می­تواند در زمینه اختلافات میان کارفرما و پیمانکار کمک بسیاری کند. در زمان بروز اختلافات، بهتر است قبل از طرح شکایت، با یک مشاور حقوقی متخصص در این زمینه مشورت نمایید. ممکن است پیمانکار برخی از وظایف خود را به درستی انجام نداده باشد که در این صورت کارفرما می­تواند از این موضوع در دادگاه علیه پیمانکار استفاده نماید.

بنابراین بهترین کار قبل از ارائه دادخواست جهت شکایت از کارفرما، با مشاوران متخصص موسسه تهران وکیل مشورت نمایید و مشاوره تخصصی در زمینه مسائل حقوقی بین کارفرما و پیمانکار را دریافت نمایید.

شکایت پیمانکار از کارفرما+ وکیل+ مشاوره حقوقیشکایت پیمانکار از کارفرما+ وکیل+ مشاوره حقوقی

اخذ وکیل  از موسسه تهران وکیل برای شکایت پیمانکار از کارفرما

در صورتی که اختلافات میان کارفرما و پیمانکار با ارائه مشاوره حقوقی قابل حل نباشد، پیمانکار می­تواند با اخذ وکیل مجرب در این زمینه اقدام به طرح شکایت علیه کارفرما کند. در چنین پرونده­هایی به علت صرف هزینه­ های بالا، بهتر است نسبت به اخذ وکیل اداره کار اقدام شود و از بروز هزینه ­های جانبی بیشتر و متضرر شدن در پرونده جلوگیری به عمل آید. وکیل خوب و باتجربه می­تواند تاثیر زیادی در پیروزی پرونده شما داشته باشد.

موسسه حقوقی تهران وکیل، دارای گروهی از وکلای باسابقه و مجرب در زمینه قرادادهای پیمانکاری می­باشد که به شما این اطمینان را می­دهد که با ارائه یک دادخواست مناسب و طرح شکایت از کارفرما، از ضایع شدن حق شما جلوگیری کرده و به دفاع از منافع و حقوق شما در دادگاه بپردازد.

 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *