تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

نمونه قرارداد کار

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع نمونه قرارداد کار اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

نمونه قرارداد کارنمونه قرارداد کار

در این متن تلاش خواهد شد تا نمونه قرارداد کار در اختیار شما قرار گیرد و نکات مهمی که باید در نگارش قرارداد بین کارفرما و کارگر به آن ها توجه شود نیز مورد تاکید قرار گیرد تا بهتر بتوانید موفق به تنظیم قرارداد با توجه به ضوابط تعیین شده توسط وزارت کار و رفاه اجتماعی شوید.

لازم به ذکر است بخش های مهم در نمونه قرارداد کار عبارت هستند از مشخصات طرفین، نوع قراداد و کاری که کارگر باید به آن اشتغال ورزد. البته بخش های مهم دیگری هم در یک قرارداد باید وجود داشته باشند که پس از ارائه یک نمونه قراداد کار به بیان نکاتی در ارتباط با آن ها پرداخته خواهد شد.

بندهای مهم صفحه اول نمونه قراردادکار

  • جمهوری اسلامی ایران –
  • وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی –

قرارداد کار

  • مشخصات طرفین

مشخصات کارفرما (نماینده قانونی کارفرما):

آقا / خانم / شرکت / موسسه …. …. …. … … …. ….  فرزند …. … …. به شماره شناسنامه / شماره ملی / شماره ثبت …. …. …. …. …

نشانی …. …. …. ….

مشخصات کارگر:

آقا / خانم ….. ….. …… …… …… فرزند ….. ….. ….. به شماره شناسنامه ….. …… شماره ملی ….. …. ….. متولد …..  میزان تحصیلات (مدرک) …. ….. نوع و میزان مهارت ………………..

نشانی ………………………………………………………………………………………………………………………..

  • نوع قرارداد: دائم ….. موقت …..

مدت قرارداد ……

نمونه قرارداد کارنمونه قرارداد کار

  • نوع کار یا حجم کار که کارگر باید انجام دهد ……
  • محل انجام فعالیت یا کار مربوطه: …..
  • ساعات کاری: ….
  • مدت زمان قرارداد: …
  • تاریخ منعقد شدن قرارداد: ….
  • حق السعی کارگر: ….

مزد ثابت بر مبنای روزانه / ساعتی …. ریال (معادل حقوق ماهیانه یا هفتگی ….. ریال)

حق مسکن …

حق اولاد ….

بن کارگری ….

پاداش کاری که با توجه به میزان افزایش بهره وری یا تولید به میزان ………. طبق توافق پرداخت خواهد شد.

نمونه قرارداد کارنمونه قرارداد کار

سایر مزایای کاری ….

امضای کارفرما: ……..                                   امضای کارگر: …….

توجه داشته باشید که قرارداد کار با توجه به حجم خود می تواند دو صفحه باشد و یا حتی در چند صفحه تنظیم شود و برای همین در پایان هر یک از این صفحات باید امضای کارگر و کارفرما وجود داشته باشد.

برای مثال در این نمونه با به پایان رسیدن صفحه اول که شامل 8 بند بود، صفحه دوم قرارداد باید تکمیل به و به امضای طرفین برسد که شامل بندهای باقی مانده قرارداد می باشد:

صفحه دوم نمونه قراردادکار

  • حقوق و مزایای کارگر به شماره حساب ….. ….. نزد شعبه … …. توسط کارفرما (یا نماینده قانونی که تعیین می کند) پرداخت خواهد شد.
  • حق بیمه کارگر به موجب قانون اداره کار و رفاه اجتماعی توسط کارفرما به یکی از شرکت ها یا دستگاه های بیمه گذار و یا سازمان تامین اجتماعی پرداخت خواهد شد.
  • عیدی کارگر و پاداش سالانه او با توجه به قانون تعیین عیدی کارگران و قانون پرداخت پاداش سالانه که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده به ازای هر یک سال کار و فعالیت کارگر به او پرداخت خواهد شد. در صورتی که مدت زمان اشتغال به کار کمتر از یک سال باشد، میزان عیدی کارگر و یا پاداش او به نسبت محاسبه و پرداخت می شود (عیدی و پاداش سالانه بنا به قانون به ازای یک سال برابر 60 روز مزد ثابت تا نود روز مزد قانونی روزانه کارگران).
  • مزایای پایان کار کارگر و سنوات او در هنگام خاتمه قرارداد و یا فسخ آن مطابق با قوانین مصوب و با توجه به میزان کارکرد کارگر پرداخت می شود.
  • فسخ قرارداد بین کارفرما (یا نماینده قانونی او) و کارگر در موارد زیر ممکن است:
  • نمونه قرارداد کارنمونه قرارداد کار

……………………………………………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………………………………….

لازم به ذکر است که در هر یک از موارد ذکر شده( برای فسخ قرارداد همکاری) باید …… روز قبل طرف درخواست کننده قصد فسخ خود را به طرف مقابل به صورت کتبی اعلام شود.

  • تمام موضوعات درج شده در قوانین کار و ضوابط یا مقررات موجود که شامل در نظر گرفتن مرخصی استحقاقی، پرداخت کمک هزینه برای مسکن و پرداخت کمک هزینه برای عائله مندی می باشد در اجرای این قرارداد اعمال می شود.
  • قرارداد کار در ….. نسخه تنظیم شده است که یک نسخه آن نزد کارفرما خواهد بود و یک نسخه نیز در اختیار کارگر قرار خواهد گرفت. سایر نسخه ها به اداره کار و …. تحویل داده خواهد شد.

محل امضای کارفرما ……                               محل امضای کارگر: …..

اگر به دنبال شماره تماس بهترین وکیل اداره کارمی گردید می توانید با گروه تهران وکیل تماس گرفته ابتدا از مشاوره رایگان و تلفنی با مشاورین این مجموعه داشته باشید و در صورتی که بخواهید می توانید با تعیین وقت حضور پیدا کرده و با وکلای حقوقی و کیفری این مجموعه که متخصص در این زمینه می باشند مشاوره داشته باشید. همچنین برای مشاوره حقوقی درباره شکایت از کارفرما می توانید با موسسه تهران وکیل در ارتباط باشید.

نکاتی برای تنظیم نمونه قرارداد کار

یک نمونه قرارداد کار استاندارد که باید بین طرفین منعقد شود باید شامل بخش های ذکر شده در بالا باشد. به طور حتم شما خواهید توانست به راحتی این فرم و یا فرم های مشابه را پرینت گرفته و پس از امضای آن به عنوان قرارداد خود مورد استفاده قرار دهید. با این وجود در تنظیم بندهای مختلف قرارداد باید دقت کافی را به خرج بدهید تا در آینده مشکلی برای شما به وجود نیاید.

لازم به ذکر است که تغییراتی در نحوه نوشتن قرارداد کار با توجه به دستورالعمل شماره چهل و یک روابط کاری در سال 94 اعمال شد که بر طبق آن باید 5 بند به قراردادهای کاری بین کارفرما و کارگر اضافه می شد.

این بندها در بر گیرنده اطلاعات مهمی در ارتباط با نوع قرارداد کار و حجم فعالیت و یا کاری که باید انجام شود بودند و علاوه بر این به مشخص کردن میزان مهارت نیروی کار نیز می پردازند. پرداخت مزایای قانونی (که در ارتباط با مدت کارکرد کارگر می باشد) نیز از جمله بندهای اضافه شده به متن قرارداد می باشد.

در نهایت شروط فسخ قرارداد نیز باید در یکی از بندهای قراردادهای دائم (که بین کارگر و کارفرما منعقد شده اند) ذکر شده باشد.

بر این اساس می توان گفت که فرمت نمونه قرارداد اداره کار نسبت به سال های قبل تغییرات مهمی داشته است که ممکن است شما هم از آن ها آگاه باشید.

یک نکته مهم قابل ذکر در ارتباط با قراردادهای کار جدید از لزوم پرداخت حقوق کارگر به شماره حساب بانکی او می باشد که تحولی در روش های پرداخت سنتی دستمزد و یا حقوق ماهانه و یا هفتگی کارگر می باشد.

نمونه قرارداد کارنمونه قرارداد کار

هدف از تغییر در نمونه قرارداد اداره کار

تغییرات اعمال شده در نمونه قرارداد اداره کار برای کاهش اختلافات بین کارفرما و کارگر بوده است (که به طور معمول در حین دوره فعالیت کارگر مشاهده می شود و مراجع حل اختلاف باید به آن ها رسیدگی کنند).

در واقع یک قرارداد جامع که کلیه بندهای آن به خوبی تنظیم شده باشد، امکان سوء استفاده هر یک از طرفین را به حداقل خواهد رساند و باعث می شود که شکایت های کمتری به مراجع حل اختلاف ارجاع داده شود و برای همین لزوم توجه بیشتر به تنظیم این قرادادها را می طلبد.

در پایان امیدوار هستیم که بتوانید با تنظیم دقیق و خالی از ابهام متن نمونه قرارداد کار خود با طرف مقابل، امکان یک همکاری بلند مدت و سازنده را با طرف مقابل خود در محیطی پویا داشته باشید و هرگز نیازی به مراجعه به مراجع حل اختلاف به منظور حل بروز مشکلات متداول موجود بین کارفرما و یا کارگر نداشته باشید.

نمونه قرارداد کارنمونه قرارداد کار

اما در هر صورت اگر بنا به هر دلیلی مشکل حقوقی در ارتباط با قوانین اداره کار پیدا کنید، موسسه حقوقی تهران وکیل آماده است تا با بهره گیری از وکلای اداره کار و مشاوران حقوقی متخصص راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار دهد.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *