تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

هزینه درخواست طلاق از طرف زن

لیست وکلای دادگستری دفتر وکالت

محمد حسین رزاقی

وکیل پایه یک دادگستری 

مصطفی محمدی

کاراموز وکالت

محمد فلاحی 

کاراموز وکالت

حمیدرضا اهنزی

وکیل پایه یک دادگستری 

لیلا بهرامی

کاراموز وکالت

عباس ترکاشوند

کاراموز وکالت

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

هزینه درخواست طلاق از طرف زن + {با و بدون} وکیل

 امروزه با افزایش سطح آگاهی مردم از قوانین و مقررات و همچنین افزایش اختلافات خانوادگی معمولا مردم در صورت هرگونه اختلافی  برای دریافت حق و حقوق قانونی خود به جای انجام اقدامات چالش بر انگیز به مراجع قضائی مراجعه می نمایند.

این امر برای خانم ها هم بدین صورت می باشد. در گذشته بسیاری از خانمها با حق و حقوق قانونی خود آشنایی چندانی نداشته و در بسیاری از مواقع علیرغم وضع بسیار دشوار زندگی مشترک تنها به حفظ آن فکر می کرده و در صورتی که خواستار طلاق و یا جدایی بودند معمولا اقدامات زیادی را انجام نمی دادند .

اما امروزه این موضوع تغییر کرده است و در هر مورد که در خانواده مشکلی برای زنان رخ بدهد می توانند به دادگستری مراجعه نموده و تقاضای احقاق حق و حقوق قانونی خود را بنمایند.

معمولا هر شخصی که خواهان طرح دعوی و یا شکایت در دادگاه می باشد باید ابتدا دادخواست خود را ثبت نماید و برای این موضوع معمولا باید مقداری هزینه دادرسی را پرداخت نماید.

در دادگستری بسته به موضوع دعوی برای هر مورد و هر ساله هزینه دادرسی جداگانه ای معین می شود. دادخواست طلاق از طرف زن نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در صورتی که یک خانم بخواهد در دادگاه خانواده دادخواست طلاق به درخواست زوجه را ثبت نماید و دعوی مربوطه را به جریان بیاندازد باید هزینه ای را پرداخت نماید.

vakil talagh

 

در مورد طلاق  اگر بخواهیم کلیه هزینه های ان را حساب نماییم شامل قیمت های متفاوتی خواهند بود که در زیر به انها خواهیم پرداخت: این هزینه ها شامل هزینه نوشتن دادخواست ، هزینه ثبت دادخواست ، کپی مدارک شناسایی و سند ازدواج ، هزینه داروی ، هزینه های ثبت ازدواج و طلاق و در صورتی که فرد برای پرونده خود از وکلا استفاده نماید ، می باشد .

در مورد نوشتن دادخواست که معمولا بسته به مکانی که شخص در ان زندگی می کند متفاوت می باشد. برای مثال اگر شخصی در شهری بزرگ مانند مراکز استانها زندگی کند هزینه نوشتن دادخواست متفاوت می باشد و معمولا در این موارد حداقل هزینه 40 هزار تومان می باشد.

البته در صورتی که خود فرد اقدام به نوشتن دادخواست طلاق بنماید معمولا هزینه ای در این مورد پرداخت نخواهد نمود.

مورد بعدی که بعد از نوشتن دادخواست لازم است این است که در صورتی که فرد قبلا در سامانه ابلاغ الکترونیک قضائی ثبت نام ننموده باشد معمولا هزینه ای به میزان 20 تا 30 هزار توامن برای ثبت نام این سامانه از وی دریافت می گردد و مورد دیگر و مهم آن ثبت دادخواست می باشد که در این خصوص  بسته به اینکه فرد ابتدا دادخواست اعساز از هزینه دادرسی را درخواست ننموده باشد معادل 50 هزار تا 150 هزار بابت ثبت دادخواست از وی دریافت می گردد. معمولا برای افرادی که تحت پوشش اداره بهزیستی و یا کمیته امداد می باشند هزینه دادرسی رایگان بوده و پولی از فرد دریافت نخواهد شد.

علاوه بر این موارد معمولا فرد برای اینکه درخواست طلاق خود را مطرح نماید نیاز به کپی مدارک شناسایی و سجلی خود دارد که معمولا برای هز برگ آن هم اکنون در شهر تهران 2000 تا 1500 تومان پول دریافت می گردد .

مورد بعدی که فرد باید ان را پرداخت نماید هزینه ثبت ازدواج و طلاق می باشد که آن هم بسته به محل زندگی فرد متفاوت بوده و در شهرها و شهرستانهای مختلف معمولا قیمتهای متفاوتی دریافت می گردد.

اینها همه هزینه های ابتدایی و مربوط به اصول اصلی دادخواست بودند و در صورتی که فردی به حکم صادره که در دادگاه  صادر می شود اعتراضی داشته باشد باید هزینه ای را نیز برای ثبت دادخواست تجدید نظر به دفاتر خدمات حقوقی ارائه نماید.

علاوه بر این موارد در صورتی که یک زن که خواهان دادخوست طلاق بوده و پرونده خود را به یک وکیل دادگستری می سپارد باید علاوه بر هزینه های فوق مطابق قرار داد منعقده یک هزینه ای نیز به وکیل پرداخت نماید .

در این نوشتار به طور خلاصه به بررسی هزینه های مروبطه به ثبت دادخواست ازدواج یا صدور حکم پرداخته ایم. در هر مورد که فردی خواهان  جدائی باشد باید علاوه بر اینها اقدامات دیگری را نیز انجام دهد که این موارد نیز جدایی از این هزینه ها می باشند .

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *