تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

هزینه وکیل برای طلاق از طرف زن

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب درباره هزینه وکیل برای طلاق از طرف زن اشاره شده است، برای پاسخ به این سوال که هزینه وکیل برای طلاق چقدر است؟ لطفا با ادامه مطلب همراه ما باشید…

همان طور که می دانید، خیلی از افراد (شاید شما) تصور می کنند که اگر خودشان اقدام به گرفتن طلاق کنند، مهریه به آن ها تعلق نمی گیرد. اما این تصور اشتباه است؛ در صورتی که شما می توانید اقدام به طلاق کنید و حتی مهریه را هم به صورت کامل دریافت نمایید. اما این کار شما باید دلیلی داشته باشد که در این مقاله به آن پرداخته شد و اگر توسط دادگاه، دلیلی برای دادخواست طلاق وجود نداشته باشد، متاسفانه مهریه به شما تعلق نخواهد گرفت. در این جا است که وکیل می تواند به شما در پیشبرد اهداف پرونده طلاق کمک کند. به این ترتیب با بررسی پرونده و طی جلسات مشاوره ای که با شما برگزار می کند، می تواند اصل مطلب را متوجه شود و با جمع کردن مدارک و مستندات و تقدیم آن ها به قاضی و دادگاه، طلاق شما را بگیرد در حالی که مهریه هم به شما تعلق گرفته است. پس نباید نگران هزینه هایی باشید که قرار است در این راه خرج کنید؛ چون در هر صورت داشتن وکیل بسیار ارزشمند تر از پولی است که نمی خواهید خرج کنید. امکان دارد شما بدون داشتن وکیل اقدام کنید و همسر شما وکیل بگیرد و بتواند خودش را از جرمی که محکومش کرده اید، مبرا کند. در این صورت هیچوقت مهریه به شما تعلق نخواهد گرفت. پس به همین دلیل ما توصیه می کنیم که همین حالا با مشاوران و وکلای ما در موسسه حقوقی تهران وکیل، در ارتباط باشید.

طلاق می تواند از نظر عاطفی خسته کننده و استرس زا و از نظر مالی سخت و هزینه بر باشد. رها کردن کسی که زمانی دوستش داشتی هرگز آسان نیست، اما گاهی تنها گزینه ایست که باقی مانده است. در چنین مواقع سختی، مشاوره با یک وکیل با تجربه برای اطمینان از اینکه حقوق شما محافظت می شود و روند طلاق تا حد امکان راحت پیش می رود، بسیار مهم است. با این حال، یکی از بزرگترین نگرانی ها برای بسیاری از افرادی که به دنبال کمک حقوقی هستند، هزینه آن است. در این پست، همه چیزهایی را که باید در مورد حق الزحمه وکیل طلاق در تهران بدانید و اینکه چگونه بهترین وکیل متناسب با بودجه شما را بدون کاهش کیفیت یا تخصص پیدا کنید، بحث خواهیم کرد. بنابراین، همراه ما باشید و ادامه دهید!

مشاوره با وکیل برای طلاق

مشاوره با وکیل برای طلاق یک قدم ضروری است که باید قبل از درخواست طلاق انجام دهید. مشاوره می تواند به شما در درک حقوق، تعهدات و گزینه های قانونی خود کمک کند. این فرصتی است تا در مورد جزئیات پرونده خود با یک وکیل با تجربه صحبت کنید که می تواند مشاوره حقوقی شخصی متناسب با نیازهای شما را به شما ارائه دهد.

در طول یک مشاوره، وکیل معمولاً از شما سؤالاتی در مورد شرایط ازدواج و دلایل جدایی شما می پرسد. آنها همچنین هر گونه اسناد یا شواهد مربوطه را که می تواند پرونده شما را در دادگاه حمایت کند، بررسی خواهند کرد. بر اساس این اطلاعات، آنها به شما بازخوردی در مورد اقدامات بعدی ارائه می دهند. مهم است که توجه داشته باشید که اکثر وکلا برای مشاوره هزینه می گیرند. با این حال، برخی ممکن است مشاوره رایگان را به عنوان بخشی از خدمات خود ارائه دهند. به خاطر داشته باشید که حتی اگر هزینه ای در کار باشد، ارزش دارد برای دریافت مشاوره حقوقی معتبر از شخصی که تجربه رسیدگی به پرونده های مشابه شما را دارد، سرمایه گذاری کنید.

هنگام تعیین وقت مشاوره با وکیل برای طلاق، مطمئن شوید که آیا از طریق تلفن انجام می شود یا در دفتر آنها. علاوه بر این، اطمینان حاصل کنید که وکیل دارای مجوز و صلاحیت های لازم طبق قوانین ایران است تا مجاز به وکالت در دادگاه های ایران باشد.

مشاوره با یک وکیل مجرب قبل از ثبت درخواست طلاق همیشه توصیه می شود، زیرا می تواند با جلوگیری از تاخیرها و هزینه های غیرضروری به دلیل عدم آگاهی مناسب یا درک حقوق قانونی شما، تاثیرگذار باشد.

 

هزینه وکیل برای طلاق از طرف زنهزینه وکیل برای طلاق از طرف زن

براساس تبصره ماده 1133 قانون مدنی زن می توند با اثبات شرایط مقرر در مواد 1119،  1129و 1130 ، مواردی که عمده ومهمترین موضوعاتی است که موجب عسروحرج زن می شود و وضعیتی که ادامه زندگی رابرای او با مشقت همراه وغیرقابل تحمل می کند (در ذیل آورده شده ) و زن می تواند با استناد واثبات آن دردادگاه تقاضای طلاق نماید :

  • اعتیاد شوهر
  • نپرداختن نفقه حداقل به مدت ۶ ماه
  • مریضی سخت علاج شوهر
  • امراض مقاربتی شوهر
  • بچه دار نشدن مرد
  • ترک زندگی توسط مرد
  • ازدواج مجدد بدون رضایت همسر اول
  • محکومیت شوهر به زندان بالای ۵ سال یا ارتکاب به جرایمی که بر خلاف شان زن است
  • سورفتار و سومعاشرت ( ضرب و جرح، توهین، بد رفتاری و … )
  • عدم تهیه مسکن برای مدت غیر متعارف
  • اثبات خیانت همسر در دادگاه
  • با شرایطی کراهت شدید زوجه همراه با بذل کل مهریه
  • بلاتکلیف رها کردن زن
  • نداشتن رابطه جنسی برای مدت غیر متعارف
  • مشکلات زناشویی ناشی از عیوب مرد
  • رابطه جنسی غیر متعارف
  • با شرایطی دوری طولانی زوجین از همدیگر

زن برای ثبت دادخواست طلاق علاوه براثبات شرایط  مقررشده باید هزینه هایی را هم متحمل شود:

  • هزینه تنظیم و ثبت دادخواست

دادخواست باید دردفاتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت وازآن جا برای دادگاه صالح ارسال شود. هزینه تهیه برگه دادخواست هر ورق دوهزارتومان وهزینه تنظیم وثبت دادخواست با توجه به این که توسط خود خواهان دعوا یا وکیل اوتنظیم شود،متفاوت خواهد بود.

هزینه نوشتن وتنظیم دادخواست توسط  وکیل پایه یک دادگستری بسته به شهرت ومیزان تجربه ومهارت اومتفاوت خواهد بود که از 200 هزار تومان به بالا می باشد .

هزینه کپی برابر با اصل کردن مدارک شناسانی و عقد نامه  جهت ضمیمه کردن دادخواست طلاق هر برگ1500 تومان است.

مطابق جدول هزینه دادرسی و تعرفه خدمات قضایی سال ۱۴00، هزینه دادرسی به دلیل غیرمالی بودن دعوای طلاق ازطرف زن ، از180هزار تومان تا 200 هزار تومان می باشد.

  • هزینه جلسات مشاوره قبل از طلاق

مشاوره های طلاق  5 جلسه است وهزینه هر جلسه 104 هزار تومان که حدودا 520 هزار تومان می شود وهزینه داوری در دادگاه که تعداد جلسه مشاوره داخل دادگاه یک ‌مرتبه است برای هر داور 100 هزار تومان است .

  • هزینه تست بارداری جهت صدورگواهی عدم بارداری

هزینه آزمایشگاه جهت انجام تست بارداری ۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان می باشد البته گاها شعبه های  دادگاه خانواده تست بارداری خارج از دادگاه را نیز می‌پذیرند.

  • هزینه اعتراض به آرا دادگاه بدوی و تجدید نظر(درصورت اعتراض )

هزینه تجدید نظر خواهی در دعاوی غیرمالی 300 هزارریال می باشد. در صورت همراهی وکیل 40 درصد حق الوکاله متعلق به مرحله مرحله تجدیدنظرمی باشد.

نکته : مطابق آیین‌ نامه تعرفه حق‌الوكاله، حق‌المشاوره وهزینه سفر وكلای دادگستری، حق الوکاله دعاوی مالی و غیرمالی در دیوان عالی کشور طبق حق الوکاله تعرفه مرحله تجدید نظر می باشد.

نکته : هرگاه وکیل، وکالت پرونده ای را پس از نقض رای برعهده بگیرد ،حق الوکاله وی، معادل نصف حق الوکاله پیش از نقض رای خواهد بود.

  • هزینه پرداختی به دفتر ازدواج و طلاق

طبق تعرفه تعیین‌شده مبلغ حق التحریرو حق الثبت محضر طلاق 850 هزار تومان می باشد اما برحسب استان وشهرها  تا مبلغ 000/250/1  تومان نیز دریافت شده است .

  • هزینه حق الوکاله وکیل

تعرفه وکالت و میزان حق الوکاله وکیل دادگستری به طور معمول در قرارداد وکالت ویا با توافق مالی موکل و وکیل تعین می شود. اما در فرضی که در قرارداد وکالت برمبلغ خاص توافق صورت نگرفته باشد، موکل باید مطابق تعرفه قانونی مذکور در آیین‌ نامه تعرفه حق‌الوكاله، حق‌المشاوره و هزینه سفر وكلای دادگستری، حق الوکاله وکیل را بپردازد.

تعرفه حق الوکاله در دعاوی غیرمالی 1400

موضوع دعوا

نرخ تعرفه

تمام دعاوی خانوادگی (طلاق،مطالبه مهریه ،نفقه و…) یا دعاوی مالی نکاح وامورحسبی

 5 میلیون ریال تا 200 میلیون ریال
دعاوی که خواسته آنها مالی نیست یا تعیین بهای خواسته به موجب قانون لازم نیست  4 میلیون تا 300 میلیون ریال

 

حق الوکاله وکیل برای انجام طلاق اصولا طبق قرارداد مالی بین وکیل وموکل تعیین می شود و توافق آنها ملاک و معتبر است وقانونا موکل متعهد به پرداخت آن است ، قسمتی ازهزینه حق الوکاله وکیل برای طلاق پیش از شروع اقدام دریافت می شود و مابقی آن پس از اتمام فرآیند طلاق و صدور رای قطعی که شصت درصد حق الوکاله های تعیینی متعلق به مرحله نخستین و چهل درصد آن متعلق به مرحله تجدیدنظر می باشد ودرهرشهرونسبت به شهرت هروکیل وبا توجه تجربه ،مهارت، تخصص او و نوع طلاق (توافقی یا یک طرفه)، متفاوت است .

در تعیین حق الوکاله آنچه برای وکلا مهم وبه آن توجه می کنند توافقی بودن یا یکطرفه بودن پرونده طلاق است مشاده شده که درطلاق توافقی حق الوکاله حدودا از یک میلیون تا ده میلیون تومان وبرای طلاق‌های یکطرفه قیمت بالاتری ،تقریبا شش تا 20 میلیون تومان تعیین شده است. مخصوصا پرونده‌هایی که زن تقاضای طلاق را دارد، به دلیل اینکه  باید درضمن دادخواست ،دلایل ومدارک ومستندات ارائه ودردادگاه آنها را اثبات کند تا به نتیجه مورد نظر برسد که خیلی مشکل می باشد.

هزینه وکیل برای طلاق از طرف زنهزینه وکیل برای طلاق از طرف زن

هزینه وکیل با داشتن حق طلاق

توجه به قوانین مدنی واحکام شرعی، حق طلاق کاملا در دست مرد است و زن می تواند با بخشیدن تمام یا جزئی از مهریه خود یا بدون قید و شرطی درضمن عقد نکاح یا با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی از مرد وکالت در طلاق (حق طلاق ) بگیردکه نوعی وکالت نامه است که مرد به زن می دهد و اومی تواند با مراجعه به یک وکیل دادگستری خود رامطلقه کند و تنها حالتی از طلاق است که است که داشتن وکیل پایه یک اجباری است و زن باید علاوه بر پرداخت هزینه دادرسی و ثبت طلاق ، هزینه حق الوکاله وکیل را از این جهت که باید از جانب مرد وکیل بگیرد باید پرداخت کند.

به طورکلی درمورد هزینه  وکیل برای طلاق به این صورت می باشد که برای اقدام به طلاق باید هزینه دادرسی، هزینه دفاتر الکترونیک قضایی برای ثبت درخواست، هزینه ی مشاوره یا هزینه ی داوری و هزینه ی ثبت طلاق در دفترخانه های رسمی ثبت ازدواج و طلاق واگربرای طلاق به همراهی  یک وکیل دادگستری اقدام شود حق الوکاله وکیل پرداخت شود.

بهترین وکیل طلاق در تهران

وقتی صحبت از طلاق به میان می آید، پیدا کردن وکیل مناسب می تواند تفاوت را در نتیجه دادگاه ایجاد کند. در تهران وکلای زیادی وجود دارند که در زمینه طلاق تخصص دارند، اما تجربه و تخصص همه آنها یکسان نیست.

پس چگونه بهترین وکیل طلاق در تهران را پیدا کنید؟ این مهم است که تحقیقات خود را انجام دهید و از دوستان یا اعضای خانواده که ممکن است شرایط مشابهی را پشت سر گذاشته اند، درخواست معرفی کنید. علاوه بر این، می توانید به صورت آنلاین برای بررسی موکلین قبلی موسسات حقوقی جستجو کنید. یکی از گزینه های بسیار توصیه شده دفتر حقوقی تهران وکیل با بیست سال سابقه است. آنها سالها تجربه رسیدگی به پرونده های پیچیده طلاق را دارند و به خاطر تعهد خود به ارائه توجه شخصی به هر موکل شهرت دارند. دانش از حقوق ایران همراه با رویکرد دلسوزانه وکلای آنها، او را به گزینه ای عالی برای هرکسی که در شرایط سخت به دنبال وکیل است تبدیل می کند.

در نهایت انتخاب بهترین وکیل طلاق در تهران نیاز به بررسی و تحقیق دقیق دارد. با صرف وقت و انتخاب یک وکیل معتبر با تجربه زیاد در این زمینه حقوقی، می توانید مطمئن باشید که پرونده شما در هر مرحله با دقت و حرفه ای رسیدگی خواهد شد.

دستمزد وکیل برای طلاق

حق الوکاله برای طلاق و مهریه

طلاق یک فرآیند چالش برانگیز و احساسی است که می تواند برای هر دو طرف از نظر مالی سنگین باشد. یکی از نگرانی‌های اصلی در طول مراحل طلاق، هزینه‌های وکیل است که اگر از قبل مطرح نشود، می‌تواند نگرانی را افزایش دهد.

هزینه های وکیل برای طلاق بسته به عوامل مختلفی مانند پیچیدگی پرونده، سطح تجربه وکیل و محل دفتر و کامل بودن مدارک آنها می تواند متفاوت باشد. مهم است که قبل از استخدام با وکیل خود در مورد حق الزحمه آنها گفتگو کنید تا از هرگونه غافلگیری در این زمینه جلوگیری کنید.

علاوه بر این، در مواردی که شامل عقد نکاح اسلامی است، ممکن است مهریه نیز وجود داشته باشد که لایه دیگری از ملاحظات مالی را در هنگام طلاق اضافه می کند. توافق بر سر مبلغ مهریه زمان طلاق،  باید توسط وکلای دادگستری در طول مذاکرات بین زوج و زوجه بررسی شود و احتمالاً بر اساس شرایط جدایی تجدید نظر شود. بسیار مهم است که با یک وکیل با تجربه کار کنید که در حقوق خانواده تخصص دارد و تمام جنبه های مربوط به طلاق از جمله ملاحظات مالی مانند مهریه را درک می کند. از پرسیدن سؤالات در مورد این موارد دریغ نکنید .

ارتباط غیر حضوری با مشاوران و وکلای تهران وکیل

در صورتی که شما شرایط رفتن به موسسه را نداشته باشید، بدانید که امکان مشاوره به صورت غیر حضوری و تلفنی برای شما فراهم است. موسسه تهران وکیل از طریق شماره هایی که در زیر صفحه قرار داده است این امکان را فراهم آورده و شما می توانید تماس گرفته و جلسه ای با وکیل به صورت غیر حضوری داشته باشید. در این جلسه وکیل تمامی جهات پرونده شما را تک به تک بررسی می کند و شما هم می توانید توضیحات لازم را به وی بدهید. این کار مطمئنا هزینه کمتری دارد و شما در هزینه های رفت و آمد و زمان صرفه جویی خواهید کرد. موسسه تهران وکیل در بیش از 22 استان فعال است و می توانید هر زمان که شرایط مشاوره حضوری داشتید، به مرکز رفته و وکیل خود را ملاقات کنید. تهران وکیل یک موسسه با سابقه و دارای وکیلان پایه یک از دادگستری می باشد. تعرفه های تعیین شده مصوب 1400می باشد وهرسال بسته به نرخ تورم کشورمتغیر خواهد بود.

همچنین اگر زوجین برای گرفتن طلاق، توافق داشته باشند می توانند برای طلاق توافقی اقدام کنند، جهت مشاوره بیشتر لطفا با شماره 09371135179 تماس حاصل فرمایید.

برای ارتباط با وکیل خانواده متخصص به صفحه فوق مراجعه نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

3 دیدگاه

  • وکیل.من.6۰000000.گرفته.وهیچ.دادگاهی تشکیل نشده.ایا.حق.دارد.کل.مبلع.را.بردارد.یانه؟متشکرم

  • [quote name=”مریم.گوزلی”]وکیل.من.6۰000000.گرفته.وهیچ.دادگاهی تشکیل نشده ومن به منزل رفتم ایا.حق.دارد.کل.مبلغ.را.بردارد.یانه؟متشکرم[/quote]

    سلام،بله

  • سلام وقت بخیر
    من 34ساله و صاحب یک دختر 9 ساله هستم
    با همسرم حدود 10 سال زندگی کردم که البته از اول هم مشکل داشتیم. ایشون متادون مصرف می‌کرد..خونه نمیومد و دنبال رفیق بازی و رابطه با خانم ها بود.. شغل داشت ولی حاضر به پرداخت هزینه نبود.. بعد از ده سال من از خونه ای که اجاره شو خودم میدادم بیرونش کردم. ایشون رفت شهرستان و من مهر 98 درخواست نفقه ومهریه کردم.. سقف نفقه ی دخترم رو 300 و خودم رو 400 تعیین کردن. و قرار شد ایشون ملزم به پرداخت بشن.. که فقط یک بار در بهمن ماه بصورت دو قسط پرداخت کردن و بلافاصله رفتن خونه ی پسرعموشون رو توی یه بخش دور افتاده به دادگاه معرفی کردن و گفتن خانمم نمیاد سر زندگیش.. درصورتی که زندگی ما یکی از شهرهای تهران بود و کارشون هم اتوبان باکری.. ولی خب کارو رها کردن و با شاهد و کلک تونستن اون خونه رو بعنوان خونه ای که من توش نمیرم معرفی و در نهایت گواهی عدم تمکین بگیرن.. مهریه ی من سیصد سکه و 10 مثقال طلا هست.. از بهمن 98 تا حدود 6 ماه بعد ک نفقه به من تعلق می‌گرفت چیزی ندادن حتی نفقه ی دخترم هم پرداخت نکردن.. و من از سال 98 تا الان تنها زندگی میکنم به همراه دخترم.. آیا با وجود اون عدم تمکین و شرایطی که من دارم امکان طلاق خلع وجود داره؟ من به جایی رسیدم که هیچی نمیخوام.. فقط میخوام از این بلاتکلیفی و عذاب خلاص بشم.. اگه این امکان باشه پروسه طلاق چقدر طول میکشه؟ و اینکه میتونه ازم چیزی بیشتر از مهریه مطالبه کنه؟ مهر ماه میشه 4 سال زندگی جدا از هم و توی این چهارسال حتی یکبار دخترشو ندیده.. متاسفانه من نتونستم اعتیادش رو ثابت کنم..ولی مهریه رو اقدام کردم که قاضی سالی یک سکه تعیین کرد.. و البته قسط اول و دومش گذشته و یک ریال پرداخت نکرده من این مدت هزینه وکیل نداشتم.. الان باید چیکار کنم؟ از دیدن دوبارش میترسم و میخوام تمام کارهام توسط وکیل انجام بشه.. ممنون میشم راهنماییم کنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *