تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

هزینه وکیل برای طلاق با داشتن حق طلاق

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع  هزینه وکیل برای طلاق با داشتن حق طلاق اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

هزینه وکیل برای طلاق با داشتن حق طلاقهزینه وکیل برای طلاق با داشتن حق طلاق

در قانون ایران حق طلاق به مرد داده شده است، اما مرد می­تواند مطابق میل خود این حق را به همسرش واگذار کند. البته اگر این حق طلاق طی یک وکالتنامه بلاعزل به زن داده شده باشد، مرد هم می­تواند برای طلاق اقدام کند.

مسئله طلاق همواره با پیچیدگی­ های خاص خود همراه است و به همین دلیل، وجود یک وکیل خوب می­تواند شما را خیلی سریعتر به نتیجه مورد انتظار برساند. در ادامه به بررسی هزینه وکیل برای طلاق با داشتن حق طلاق می­پردازیم.

مراحل طلاق با داشتن حق طلاق چیست؟

برای ثبت دادخواست طلاق با داشتن حق طلاق، باید با در دست داشتن مدارک لازم مثل عقدنامه یا رونوشت آن، اصل شناسنامه و کارت ملی، وکالتنامه طلاق و… به یکی از شعبه­های دادگاه خانواده مراجعه کرد.

البته شما باید از کامل بودن حق طلاق برای زن مطمئن باشید. متاسفانه بسیاری از افراد به این نکته توجه نمی­کنند و به دلیل ناقص بودن حق طلاق، با مشکل مواجه خواهند شد. به عنوان مثال، نوشتن حق قبول بذل در وکالتنامه یکی از رایج­ترین نواقص حق طلاق می­باشد.

درصورتی که حق طلاق کامل باشد، بلافاصله بعد از ثبت دادخواست طلاق پرونده به جریان افتاده و بعد از گذراندن مراحل مشاوره و انجام آزمایش بارداری، صیغه طلاق جاری خواهد شد.

مدت زمان طلاق با داشتن حق طلاق چقدر است؟

حتی درصورت داشتن حق طلاق هم امکان انجام راحت و سریع مراحل طلاق وجود ندارد. در واقع طلاق یک پروسه پیچیده و طولانی دارد و باید حتما تمام مراحل ان به درستی طی شود.

به طور کلی، از زمان ثبت دادخواست طلاق تا رسیدگی به پرونده، حضور در جلسات مشاوره، انجام آزمایشات و نهایتا صدور گواهی عدم امکان سازش و جاری شدن صیغه طلاق حدود 2 الی 3 ماه زمان لازم است. البته اگر از یک وکیل حاذق و مجرب کمک بگیرید این زمان بسیار کمتر خواهد شد.

 

هزینه وکیل برای طلاق با داشتن حق طلاقهزینه وکیل برای طلاق با داشتن حق طلاق

چرا با وجود داشتن حق طلاق باز هم به وکیل نیاز داریم؟

اینکه شما وکالت حق طلاق را داشته باشید، دلیل بر این نیست که می­توانید بدون هیچ دانش و تخصصی و به راحتی تمام امور طلاق را انجام دهید. در واقع موضوع طلاق بسیار پیچیده است و اگر شما دانش کافی درخصوص قوانین موجود نداشته باشید، ممکن است از بسیاری حق و حقوق خود غافل شده یا حتی با مشکلاتی مواجه شوید.

به همین دلیل بهتر است پیگیری پرونده خود را به یک وکیل با تجربه و متخصص بسپارید تا در کوتاه­ترین زمان ممکن به نتیجه دلخواه برسید.

هزینه وکیل برای طلاق با داشتن حق طلاق چقدر است؟

هزینه وکیل برای طلاق با داشتن حق طلاق میزان مشخصی ندارد و باید با توجه به عوامل مختلفی بررسی شود. در واقع این بخشی از این هزینه توسط آیین نامه تعرفه حق ­الوکاله از پیش تعریف شده، اما بخش عمده­ای از آن بستگی به توافق وکیل و موکل خود خواهد داشت.

وکیل ابتدا باید مدارک لازم را بررسی کرده و بعد از مشخص شدن میزان پیچیدگی پرونده و دوندگی های لازم برای آن، هزینه نهایی را اعلام کند. البته موارد دیگری همچون میزان تخصص و تجربه وکیل هم در این هزینه ها تاثیرگذار خواهد بود.

به شما توصیه می­کنیم به یک وکیل متخصص و باتجربه مراجعه کنید تا هم از رسیدن به نتیجه دلخواه مطمئن باشید و هم هزینه ه­ای کاملا منصفانه پرداخت نمایید.

 

هزینه وکیل برای طلاق با داشتن حق طلاقهزینه وکیل برای طلاق با داشتن حق طلاق

همان که اشاره کردیم، اگر شما دارای حق طلاق هم باشید، باز هم نیازمند وکیل هستید؛ شما در این حالت تنها حق را دارید اما اطلاعات جامع و کافی را برای اثبات طلاق ندارید و متاسفانه دادگاه تا دلیل منطقی برای این اقدام شما پیدا نکند، اجازه طلاق را نمی دهد. یعنی شما نمی توانید یک روز از خواب بیدار شوید و با حق طلاقی که در دست دارید به دادگاه بروید و جدا شوید؛ بلکه باید با دلیل و مدرک برای قاضی اثبات کنید که این همسر برای من به هر دلیلی مناسب نیست و نمی توانم با او زندگی کنم. زوجه محترم باید در دادگاه ثابت کند که طبق وکالتنامه ای که از طرف زوج خود گرفته است، به چه شرط هایی بوده و طبق آن عمل کند. برخی از افراد حق طلاق را به دلیل اعتیاد، عدم رفع نیازهای جنسی، عدم پرداخت نفقه و یا… می گذارند که در دادگاه هم دلیل شما برای طلاق باید یکی از این شروطی باشد که هنگام دادن وکالت گرفته اید. حالا اگر خانم به دادگاه برای طلاق برود و همسرش در دادگاه حاضر نشود، دادخواست طلاق یک طرفه صورت می گیرد و روجه می تواند به راحتی طلاق بگیرد.

مزایای درخواست طلاق توسط وکیل

در پاسخ به این سوال که اگر اقدام به طلاق توسط وکیل انجام شود یا خود شخص زوجه، کدام سریع تر اعمال می گردد، باید گفت که تفاوتی در زمان آن نمی کند و هر دو باید یک روند مشخص را طی کنند. اما نکته ای که در این بین وجود دارد این است که وکیل می تواند با بررسی تمامی جهات و در نظر گرفتن قوانین مختلف و تعهداتی که در حق طلاق آورده شده، تقاضانامه مناسبی را خدمت قاضی ارائه کند که وی از رد کردن آن ناتوان باشد. اما خانمی که حتی خودش حق طلاق دارد به تنهایی و بدون مشاوره با یک وکیل خانواده بخواهد این کار را انجام دهد، باید بداند که احتمال موفقیت او 50 به 50 است و تنها با داشتن وکیل می تواند از برد خود در این پرونده مطمئن باشد. در صورتی که شما هم نیاز به داشتن وکیل دارید، می توانید با هزینه ای بسیار مقرون به صرفه، با موسسه تهران وکیل تماس بگیرید تا با بهترین وکیلان ما در خصوص طلاق مشورت کنید. تمامی وکلایی که در این دفتر حقوقی مشغول به کار هستند، دارای سابقه طولانی در زمینه وکالت انواع پرونده های خانوادگی می‌ باشند.

نتیجه ­گیری

در این مطلب سعی کردیم شما را با حق طلاق و مسائل مربوط به ان آشنا کنیم. همانطور که متوجه شدید، وجود یک وکیل خانواده ماهر برای پیش بردن پرونده شما و رسیدن به نتیجه مطلوب الزامیست. به همین دلیل شما باید نهایت دقت خود را در انتخاب وکیل به کار ببرید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

ضمن اینکه شما می­توانید رسیدگی به پرونده خود را به وکلای ماهر موسسه حقوقی تهران وکیل سپرده و درخصوص تمام ابهامات و سوالات حقوقی خود از آنها کمک بگیرید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *