تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وصیت نامه مختصر

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

این نوشته نمونه برگ وصیت نامه مختصر را ارائه کرده است. چنانچه برای انجام مسائل انحصار وراثت خود به یک وکیل انحصار وراثت  نیاز دارید. می توانید از بهترین وکیل های تهران استفاده کنید، جهت این امر با شماره تماس های مذکور تماس حاصل فرمایید.

وصیت نامه مختصر
وصیت نامه مختصر

بسم الله الرحمن الرحيم

 کتب عليكم اذا حضر احدکم الموت ان ترك خير الوصيه للمومنین الاقربین بالمعروف حقا على المتقین (( س ۲ ی ۱۷۹))

 به موجب آیه شریفه کل نفس ذايقة الموت تمامی موجودات از چشیدن شربت مرگ ناگزیر بوده حیات ابدی وبقای سرمدی منحصر بذات اقدس باریتعالی می باشد پس برهرشخص عاقل باایمان که اینها را گذرگاهی بسوی جهان جاویدان میداند لازم است که پیوسته در فکر عالم پس از مرگ بوده وخودرابرای سفر برخوف آخرت آماده و اعمال ناقصه و تکالیف قاسته خودراباوصیت تدارک وجبران نماید .

 

رسول اکرم صلی الله عليه و آله می فرماید: ((لا ينبغي لامرء مسلم أن يبيت لليلة الأو وصیه تحت رأسيه))سزاوار نیست برای مرد مسلمان شبی راسحر کند مگر این که وصیت او زیرسرش باشد( وسائل الشیعه باب – حديث ۶ ) و می فرماید من مات بر وصيه مات ميتة جاهیلیه کسی که بدون وصبت بمیردینادانی از دنیا رفته است. (باب – حديث ۷) و اميرالمومنين عليه السلام می فرماید (( الوصئه تمام مانقص من التركوه)) وصیت جبران آن چیزی است که از حقوق مالی به فوت رفته است. باب حديثا) واز رسول خدا صلى الله عليه وآله پرسیدند چگونه وصیت کند میت؟ فرمودچون آثار مرگ دراو پیداشديگويد :اللبنم فاطر السموات والأرض عالم القنب و الشهاده الرحمن الرحيم اللهم اني اعهد النيك في دار الأنبا أني أشهد أن لا إله إلا أنت وحدك لا شريك لك و أن مخفذ أصلى الله عليه و اله عبدك ورسولك و أن الجه حق والنار حق وأن ألبغث حق والحساب حق و القدر و الميزان حق و أن القران كما أنت و أنك أنت الحق المبين جزى الله محمد صلى الله عليه و اله خير الجزاء والله محمد وال محمد السلام الله يا عتی عند گربتی و یا صاحبي عند شيئتی و یا ول في بنتي إلهي و إله ابأني لا تكلني إلى نفس كنت أقرب من الشر و أبعد من الخير و انس في القبر و خشی و اجعل لي عهد أ يوم ألقاك منشورة ))) و سپس وصیت کند باب ۳ حدیث ۱) عليهذا توفیقات ربانی شامل حال اینجانب نام خانوادگی دارای شناسنامه شماره صادره از: فرزند ساکن که به وحدانیت الهی و نبوت جميع انبیاء و خاتمیت حضرت محمد ابن عبدالله صلى الله عليه وآله و ولایت و عصمت ائمه اثنی عشرو حضرت فاطمه زهراصلوات الله عليهم أجمعين و بكلیه عقاید اسلاميه اصولأو فروعا اقرار و در حال صحت واختيار من دون الأكراه والاجبار در حالی که تمامی اقاریرشرعیه ازمن ممضى ونافذ بود وصیت نموده و وصی خود قرار دادم

آقای نام و نام خانوادگی فرزند : شماره شناسنامه صادره از: را که با نظارت آقای نام و نام خانوادگی فرزند : شماره شناسنامه صادره از : به وصیت های من که در این اوراق بشرح رفته است عمل نماید :

وصیت نامه مختصر
وصیت نامه مختصر

 ۱-محل دفن ۲ – نماز وحشت 3 – تجهيز وتغزیه داری

به میزان ريال، ۴- نماز استیجاری ۵- روزه استیجاری

۶- خمس ۷ -زکوه ۸- مظالم العباد به میزان     ریال 9-نیابت حج

۱۰- کفارت      به میزان ریال و از این موارد قسمتی که از اصل ترکه حساب نمی شود از ثلث مالم برداشته و بقیه را در موارد زیر به مصرف برساند دیون و بدهکاریهای من از این قرار است : 1- مهريه زوجه دائمی خود خانم “نام و نام خانوادگی شماره شناسنامه   صادره از فرزند به مبلغ ریال

 و مطالبات من بدین شرح است

۱-

۲-

۳-

۴-

۵-

و قیومیت اطفال خود را با لحاظ غبطه صغار به آقای خانم “نام ونام خانوادگی شماره شناسنامه صادره از فرزند واگذار نمودم

فمن بد له بعد ما سمعة فأنما اثمه على الذين يبد لونه

به تاریخ

“نام و نام خانوادگی و امضای ” وصیت کننده

متن وصیت نامه مختصر

 

وصی: “نام ونام خانوادگی و امضای “

ناظر : “نام ونام خانوادگی و امضای “

 قيم : “نام ونام خانوادگی و امضای “

 شهود: ۱- “نام ونام خانوادگی و امضای “

۲- “نام ونام خانوادگی و امضای “

 3- “نام ونام خانوادگی و امضای “

وصیت نامه مختصر
وصیت نامه مختصر

مشاوره حقوقی از طریق واتساپ  یکی از بهترین مزایای موسسه حقوقی تهران وکیل است که می توانید به صورت شبانه روزی از آن استفاده کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی توسط کارشناسان حقوقی به صفحه مربوطه مراجعه کرده و یا با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *