تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل اداره آگاهی تهران بزرگ

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

پلیس آگاهی و یگان ناجا از جمله یگان­های نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران می­باشد و اداره کل آگاهی به عنوان تابعیت معاونت تحقیقات و کشف جرایم ناجا که در سال ۷۰ با توجه به اجرای طرح ادغام نیروهای انتظامی تشکیل و به فعالیت خود سازمان دادن بعد از گذشت یک دهه معاونت تحقیقات و کشف جرائم به نام معاونت آگاهی تغییر رویه داده است.

اداره آگاهی به عنوان سه اداره تقسیم شد. اداره کل مبارزه با جرایم جنایی، مبارزه با جرایم خاص و جرایم رایانه‌ای تقسیم می‌شود. به همین دلیل اداره کل مبارزه با قاچاق کالا هم تغییر نام و تغییر رویه داده نام جدید اداره کل مبارزه با جرایم اقتصادی و تحت عنوان به عنوان معاونت پیوست در پایان در سال ۱۳۸۵ معاونت آگاهی به نام پلیس اداره آگاهی تغییر نام داد و بعد از آن مجموعه­های متعددی را شکل داد.

پلیس آگاهی به عنوان یکی از ضوابط قوه قضاییه وظایف مهمی را به عهده دارد. وظیفه آن، این است که جرایمی را که مجرم انجام می­دهد را کشف کند. در واقع وظیفه بررسی، تحقیق، پیدا کردن شواهد و مدارک و ادله کافی برای اثبات جرم در دادگاه را دارد. همچنین حفظ مستندات و آثار و جرایم دستگیر کردن مجرم و همچنین جلوگیری از فرار متهم را پلیس آگاهی به عهده دارد. وظیفه بسیار سنگین و حساس آگاهی انجام اقداماتی می­باشد که در زمینه پیدا کردن موجر و یا هویت و کشف جرم و ماهیت جرمی که مجرم انجام داده است، می‌باشد. لذا نیروها به صورت دائمی تحت تعلیم و آموزش­های روز به روز جهانی می­باشد تا با انواع جدید جرایم آگاه و آشنا شود و بتوانند بررسی‌های علمی را انجام دهند.

پلیس آگاهی به جهت آنکه مجرم را شناسایی کند و در صورت اثبات جرم به دادگاه تحویل داده شود؛ اقدام به جمع‌آوری آثار و مدارک جرم و همچنین آزمایش پیشرفته بر روی آثار و مدارکی که از محل جرم به دست آمده، انجام می­دهد. از جمله مدارک و وظایفی را که پلیس آگاهی به عهده دارد، مطالعه و بررسی علل و عوامل ارتکاب جرم و تجزیه و تحلیل کردن آن­ها می­باشد و فعالیت­های یکسانی را از طرف یگان ویژه انجام داده می­شود.

مرکز هویت پلیس آگاهی بیش از ۱۰۷ سال سابقه دارد و از جمله آن بخش­های مختلفی است که گواهی سوء پیشینه را ارئه می‌کند، پزشکانی که در این مراکز فعالیت می‌کند و در سطح شهر تهران مطب دارند و مشغول خدمت رسانی به مردم هستند؛ از جمله وظایف مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی اقداماتی می­باشد. مثل صدور گواهی سوء پیشینه، بررسی­هایی که در صحنه جرم انجام می‌شود، سرقت و یا کمک کردن به شناسایی اجسادی که هویت آن­ها در حین ارتکاب جرم از بین رفته، از جمله کارتون خواب­هایی که به دلیل اعتیاد و استفاده از مواد مخدر باعث مخدوش شدن هویت و چهره آن­ها شده و به همین دلیل هویت آن­ها از طریق پلیس هویت اداره آگاهی شناسایی می­شود.

از جمله مواردی که باعث افزایش مراجعه­های شاکی به پلیس آگاهی می­شود، پرونده­های مالی است، مال باختگانی که از طرف راه­های مختلفی از جانب سودجویان مورد کلاهبرداری قرار گرفته باشد و سردرگم و ناامید هستند و به دنبال پیدا کردن راه حل­هایی هستند که پول­هایی را که بر باد رفته را در اسرع وقت برگرداند. به همین دلیل انتقال وجه توسط شاکی به حساب کلاهبردار از جمله مواردی می­باشد که پیگیری این پرونده­ها در پلیس آگاهی انجام می‌شود.

کلاهبرداران با شهروند تماس می‌گیرند و به دروغ و یا با استفاده از روش‌های متقلبانه مثل مسابقه تلفنی و غیره نیازمند به واریز مبلغی هستند تا جایزه دریافت کنند و از این طریق استفاده از روش‌های متقلبانه و روش­های فریبانه افراد را وادار به پرداخت پول و واریز پول به حساب­های مذکور می­کنند. در چنین مواردی آرامش خود را باید حفظ کنید و به بانک مرکزی مراجعه کنید و پرینت کاملی از حساب خود داشته باشید و سپس به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کنید و شکایت خود را به عنوان کلاهبرداری به ثبت برسانید. در پایان با این مدارک و دستور قضایی به پلیس آگاهی مراجعه می­کنید. پلیس آگاهی شماره یک تهران بزرگ از جمله بزرگترین اداره­های آگاهی می­باشد که شما را در امر جرایمی که اتفاق می­افتد از جمله کلاهبرداری­های بزرگ کمک می‌کند.

اداره آگاهی تهران بزرگ، بزرگترین اداره آگاهی در ایران می­باشد که با در دست داشتن نیروهای زبده و کاربلد پرونده­های سنگینی را پیگیری و بررسی می‌کند و بعد از آن که شواهد و مدارک را به دست آوردن و جرم اثبات رسید به دادگاه ارجاع داده می­شود.

رسیدگی به تمامی جرایم از جمله قتل تجاوز و آدم ربایی، سرقت­های مسلحانه، آتش‌سوزی‌های مصلحتی، توسط پلیس آگاهی رسیدگی می­شود. پرونده_هایی که به عنوان فقدان مرتبط با گم شدن افراد می­باشد و در حیطه وظایف این اداره آگاهی تهران بزرگ می­باشد. اظهاراتی که مقامات ارشد در پلیس آگاهی انجام می­دهند و به علت افزایش تعداد پرونده‌های جرایم است و همچنین گستردگی پرونده­ها که مربوط به جلب و کلاهبرداری می­باشد و اداره ویژه تحت همین عنوان فعال هستند تا مردم در اسرع وقت به جرایم آن­ها و پرونده­های آن­ها رسیدگی شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از وکلای مجموعه تهران وکیل کمک بگیرید. وکلای مجموعه تهران وکیل آماده‌ی خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می‌باشند. جلب رضایت شما مشتریان گرامی، هدف وکلای صاحب تجربه این مجموعه است؛ پس با اطمینان خاطر پرونده‌های خود را در این زمینه به وکلای تهران وکیل بسپارید و با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *