تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل اداره سرپرستی دادگستری تهران

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

سرپرستی و قیمومیت در قانون جمهوری اسلامی ایران در قانون ایران سرپرستی کودکان و اطفال که هنوز به سن بلوغ نرسیده باشد. یعنی دخترانی که کمتر از ۹ سال قمری دارند و پسرانی که کمتر از ۱۵ سال قمری می­باشد و در صورتی که ولی یعنی پدر و جد پدر نداشته باشند یا کسی که از طرف پدر و جد پدری قیمومت آن­ها را به عهده دارد، نباشد؛ به شخصی دیگر سرپرستی و قیمومیت ملقب می­شود.

وظیفه دادستان این می­باشد که دادستان اگر که شناسایی اشخاصی را موضوع دادگاه قرار دهد و اشخاصی که برای سرپرستی مناسب هستند، به دادگاه معرفی می­شود و سرپرستی فقط مربوط به امور مالی آن می­باشد و حقوق و تکالیفی که مربوط به سرپرستی و طفل و تحت سرپرستی از نظر نگهداری نفقه و احترام تربیت و تکالیفی که فرزندان به عهده دارند. والدین اجازه انجام تنبیه محرومیت و محدودیت­های متعارف را برای فرزندی که تحت تکفل دارند، سرپرست نیز این اختیار را به عهده دارد.

خانواده­هایی که تصمیم دارند، سرپرستی کودکان بی­سرپرست را به عهده بگیرد، باید شرایط و وظایفی را که قانون برای آن­ها مشخص کرده را بپذیرد و از نظر محاکم قضایی شرایطی را که پدر و مادر باید داشته باشند را دارا باشد. البته نظارت­هایی را که در زمینه فرزند خانگی و قیمومت برای آن­ها قانون مشخص کرده را نیز باید دارا باشد.

تعریف کلمه غیر و سرپرست و سرپرست چه کسی می­باشد؟ شاید در ظاهر قضیه و سرپرست کلمه ساده به نظر می‌رسد. اما وقتی به عمق آن نگاه می­کنیم، وظیفه بسیار سنگین به عهده افراد می­باشد. در بسیاری از جوامع قانون­های متفاوتی برای غیر و سرپرست مشخص شده، اما بارها و بارها فکر گرفتن فرزند و سرپرستی را افرادی تجربه کردن و خواهان گرفتن فرزند بودند. اما راهکارهای می‌باشد که وظیفه سرپرستی و تربیت طفل را به عهده می‌گیرد و در محاکم قضایی معنای جدی‌تری دارد و به کسی گفته می­شود که از جانب قاضی برای نگهداری طفل صغیر دیوانه و یا غیر رشید که در اصطلاح به آن امین گفته می‌شود و قوانین اسلام اگر برای طفل صغیر مسلمان غیر باشد، باید قیم وی نیز مسلمان باشد.

وظایف دادستان نسبت به امور سرپرستی مواظبت شخص مولا علیه نسبت به بقیه بر تکالیفی که نسبت به مواظبت شخص محدود مخصوصاً زمانی که ایشان در حضانت مادر خود نیز نماینده قانونی محجور از طریق مستند کردند و به حکم دادگاه در کلیه اقدامات و معاملات انجام می­شود. چنانچه بعد از صدور حکم قیمومیت ادارات و دفاتر قطبی را به عنوان نماینده شناسایی کند، شخص محجور به دلیل عدم بلوغ رشد یا تعادل عقلی انجام اعمال حقوقی برای وی ممنوع می­باشد و نیازمند به یک وکیل و یا سرپرست می­باشد. سعی و صغیر ممیز در زمینه معاملات نفی و بلاعوض حق تصمیم‌گیری را دارد ولی در صورتی که معاملات آن­ها غیر نافذ باشد؛ فقط با اجازه غیر قابل تعویض می­باشد و اعمال حقوقی و قراردادهای محجور و صغیر ممیز به صورت کلی باطل و غیر قابل رجوع می­باشد.

محجور کیست؟

بر اساس ماده ۱۲۰۷ قانون مدنی محجور به کسی گفته می­شود که از تصرف در اموال و حقوق مالی خود ممنوع شده است. در قانون افرادی را که به عنوان محجور مشخص کرده، صغار اشخاصی که غیر رشید می­باشد. یعنی در اموال و حقوق مالی خود حق تصرف عقلایی ندارد. سوم محجور تصرف در اموال این اشخاص به وسیله ولی یا قیم که آن هم از نظر اداره سرپرستی مشخص می‌شود، انجام می‌شود.

تشکیل پرونده در اداره سرپرستی کسی که خواهان دریافت سرپرستی می­باشد و باید درخواست کتبی سرپرستی را به اضافه اصل و کپی گواهی فوت مرحوم اصل کپی شناسنامه صغار آماده و به اداره سرپرستی تحویل می­دهد. بعد از آنکه رئیس دایره سرپرستی این موارد برده شده به اداره را برابر با اصل کرد، دستور تشکیل پرونده و ارجاع پرونده به یکی از شعبه‌های رسیدگی اداره سرپرستی داده می­شود.

دادیار اداره سرپرستی بعد از آنکه پرونده را ملاحظه کرد؛ فرم اظهارنامه را ارسال می­کند و به کلانتری محل سکونت صغار جهت تحقیق و صورت برداری از اموات ارسال می­کند. اداره تشخیص هویت نیروی انتظامی مکاتبه­ای را جهت بررسی سوابق کیفری به کلانتری محل زندگی قیم ارسال می‌کند. بعد از رسیدگی و پاسخ استعلامات در صورتی که متقاضی قیمومیت صلاحیت­های لازم را داشته باشد، به عنوان قیم سریع از طرف دادگاه معرفی می­شود.

فرزند صغیر که دارای جد پدر و یا وصی از طرف پدر یا جد پدری باشد، نیاز به قیم ندارد و می‌تواند اقدامات قانونی لازم را در زمینه اموال صغیر که طبق موازین شرعی می­باشد، عمل کند اما این افراد به محض فوت پدر صغیر را به سرپرست اطلاع دهند و مدارک را ارائه و با صدور ولایت نامه که در بند ۷۳ امور حسبی ذکر شده وظایف آن را مشخص کرده است.

در زمینه اداره امور سرپرستی نیازمند به وکلایی می­باشید که امور سرپرستی را به صورت کامل تجربه داشته باشد و تخصص در زمینه امور سرپرستی داشته باشد. شما می­توانید جهت داشتن بهترین وکیل و تضمینی­ترین وکیل در زمینه سرپرستی از وکلای سایت حقوقی ما استفاده کنید. شما می­توانید از مشاوره­های آنلاین وکلای ما بهره ببرید. فقط کافیست با شماره­های مندرج در سایت تماس حاصل فرمایید.

زمانی که والدین فرزندی مفقودالاثر شده باشند، اداره سرپرستی فردی که مدت طولانی­تری مفقود شده باشد را دخالت می­دهد. اگر شخص مفرد فاقد اموال و اولاد باشد، نیازی به تشکیل پرونده در امور سرپرستی ندارد. اگر اموال نداشته باشد و اولاد صغیر باشد، جد پدر سفید در قید حیات باشد، باز هم نیاز به تشکیل پرونده در اداره سرپرستی نیست.

اداره سرپرستی برای افرادی که در قانون مشخص شده و در ماده ۱۲ ۱۸ قانون مدنی مشخص شده بقیه مشخص می­کند. یک برای کسانی که پدر و جد پدر ندارند دوم برای محجور و شخص غیر رشید که عدم رشد آن­ها متصل به زمان صغار آن­ها باشد ولی محدودیتی ندارند. سوم برای محجور و شخص غیر رشید که این جنون و رشد آن­ها متصل به زمان صغار نباشد؛ از میان اشخاص مورد معتمد و ترجیحاً بستگان مهجور انتخاب می‌شود و بعد از آنکه قیمت به حکم دادگاه اداره کلیه امور مالی محجور باقی می­باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از وکلای مجموعه تهران وکیل کمک بگیرید. وکلای مجموعه تهران وکیل آماده‌ی خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می‌باشند. جلب رضایت شما مشتریان گرامی، هدف وکلای صاحب تجربه این مجموعه است؛ پس با اطمینان خاطر پرونده‌های خود را در این زمینه به وکلای تهران وکیل بسپارید و با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *