تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل اداره کار در خیابان شهیدقندی-نیلوفر + شکایت از کارفرما در خیابان شهیدقندی-نیلوفر

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع وکیل اداره کار در خیابان شهیدقندی-نیلوفر + شکایت از کارفرما در خیابان شهیدقندی-نیلوفر اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

وکیل اداره کار در خیابان شهیدقندی-نیلوفر + شکایت از کارفرما در خیابان شهیدقندی-نیلوفروکیل اداره کار در خیابان شهیدقندی-نیلوفر + شکایت از کارفرما در خیابان شهیدقندی-نیلوفر

در قانون‌کار، مراجع حل اختلاف به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

1- هیئت‌های تشخیص (مرجع بدوی)

2- هیئت‌های حل اختلاف (مرجع تجدید نظر)

در هر استان چندین هیئت تشخیص و حل اختلاف با توجه به وسعت استان پیش‌بینی‌شده‌است.

ایجاد اختلاف در رابطه‌ی بین کارگر و کارفرما به چه صورت است؟

اخراج بدون دلیل موجه،عدم پرداخت  حقوق و…کارگرمی‌تواندضمناً اگر موضوع مورد اختلاف با صلح وسازش بین طرفین حل‌نشود،بوسیله‌ی‌ انجمن صنفی کارگران ویا نماینده‌ی قانونی‌کارگران و کارفرمابه اداره‌ی کار مراجعه‌کند.اداره‌ی کاری صالح  به بررسی اختلاف بین کارگر و کارفرما است که کارگاه در حوزه‌ی آن اداره واقع شده‌باشد. کارگربعد از این‌که به اداره‌ی کار مراجعه کرد، درخواست را در نهایت دو صفحه تنظیم و ثبت می‌کند و مسئول دبیرخانه‌ی اداره‌ی کارتحویل می‌دهد. لازم است بدانید در صورتی که‌ شخصاً کارگر توانایی طرح‌شکایت را نداشته‌باشد، می‌تواند از وکیل اداره‌ی کار جهت اقدام به طرح شکایت کمک‌ بگیرد.

اگر به دنبال شماره تماس بهترین وکیل اداره کارمی گردید می توانید با گروه تهران وکیل تماس گرفته ابتدا از مشاوره رایگان و تلفنی با مشاورین این مجموعه داشته باشید و در صورتی که بخواهید می توانید با تعیین وقت حضور پیدا کرده و با وکلای حقوقی و کیفری این مجموعه که متخصص در این زمینه می باشند مشاوره داشته باشید. همچنین برای مشاوره حقوقی درباره شکایت از کارفرما می توانید با موسسه تهران وکیل در ارتباط باشید.

شکایت از کارفرما در خیابان شهیدقندی-نیلوفر به چه صورت است؟

 بعد از طرح شکایت،زمان بازبینی به طرفین ابلاغ می‌گردد. کارگر و کارفرما و یا وکیل‌ هایشان باید در تاریخ مقرر در جلسه حضور پیداکنند و دفاعیات و دلایل و مستندات خود را مطرح‌ کنند.در صورت بازرسی بیش‌تر کارشناسان به صورت محسوس و نامحسوس ازکارگاه گزارش تهیه‌می‌مایند.بعداز صدور رأی هیئت تشخیص پانزده‌روز مهلت اعتراض دارند.هیئت حل اختلاف نیز بعد از بازبینی،رأی راصادر می‌نماید. این رأی قطعی و لازم‌الاجرا است و قابلیت اعتراض در دیوان عدالت اداری را دارد. اعتراض به رأیی که اجرا شده مانع از انجام آن نیست؛ مگر این‌که دستوری مبنی بر توقف عملیات اجرایی از مرجع قضایی صادر‌شود.

درحوادثی مانند تقصیروکوتاهی کارفرما که مربوط به بحث دیه و خسارت است مراجع قضایی صالح به رسیدگی به این موضوعات هستند. در صورتی که توهین و فحاشی بین طرفین صورت‌گرفته‌باشد ،دادسراصالح به رسیدگی است که این مسائل  مربوط به قوانین عمومی می‌باشند.دایره‌ی‌انجاماحکام دادگستری علاوه بر اجرای احکام صادرشده از طرف  محاکم، آراء قطعی حل اختلاف را نیز اجرا‌می‌کند. اجرائیه در دادگستری صادر می‌شود وسپس به طرفین ابلاغ می‌گردد.

درصورتی که در رأی،رأی به بازگشت کارگر به کارگاه یاازسرگیری کار داده‌شده‌باشد،ویا ملزم به پرداخت حقوق کارگرشده باشد، کارفرما باید ظرف مدت‌ده‌روزبعد از دریافت برگه‌ی اجرائیه، مبادرت به انجام این رأی کند.

 شکایت از کارفرما در خیابان شهیدقندی-نیلوفر شکایت از کارفرما در خیابان شهیدقندی-نیلوفر

 اعضای هیئت تشخیص چه کسانی هستند؟

1- یک نفر نماینده‌ی وزارت کار و اموراجتماعی

2- یک نفر نماینده‌ی‌کارگران به انتخاب کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کاراستان

3- یک نفر نماینده‌ی رؤسای‌صنایع به انتخاب کانون انجمن صنفی کارفرمایان استان

 هیئت ها بعد از وصول شکایت با رعایت نوبت،زمان رسیدگی را تعیین و از طرفین جهت حضور در جلسه دعوت می‌کنند. عدم حضور هر یک از طرفین مانع رسیدگی نیست. جلسات هیئت تشخیص در محل وزارت کار و امور اجتماعی و به ریاست نماینده‌ی وزارت‌کار می‌باشد. اتخاذ تصمیمات با اکثریت آراء است.

 اعضای هیئت حل اختلاف ۱۳

1-3 نفر نماینده‌ی‌کارگران به انتخاب کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان یاکانون انجمن صنفی یا  مجمع نمایندگان کارگران واحدهای منطقه

2-3 نفر نماینده‌ی کارفرمایان به انتخاب و مدیران واحدهای منطقه

3-3 نفر نماینده‌ی‌ دولت

 هیئت حل اختلاف پس از وصول اعتراض با رعایت نوبت،زمان رسیدگی را تعیین و از طرفین جهت حضورکتباً دعوت می‌کند.

وظایف وکیل اداره کار در خیابان شهیدقندی-نیلوفر  

عدم حضورطرفین مانع از رسیدگی نمی‌شود.هیئت تا یک ماه بعد از وصول پرونده رسیدگیو رأی را صادر می‌کند. جلسات هیئت حل اختلاف در وزارت کارو امور اجتماعی تشکیل می‌شود و با حضور حداقل هفت نفر از اعضا رسمیت می‌یابد.و تصمیمات با اکثریت ۵رأی از آراءافراد حاضر معتبر می‌باشد.اگر به دنبال شکایت از کارفرما هستید و به دنبال یک وکیل مجرب و حرفه ای در زمینه اداره‌ی‌کار و موضوعات مربوط به قوانین کار هستید، می‌توانید از مشاوره و مساعدت همکاران ما در مؤسسه‌ی حقوقی تهران وکیل در خیابان شهید قندی- نیلوفر استفاده‌کنید.

وکیل اداره کار در خیابان شهیدقندی-نیلوفروکیل اداره کار در خیابان شهیدقندی-نیلوفر

 وکیل اداره‌ی‌کار مجموعه‌ی مؤسسه‌ی حقوقی تهران وکیل در خیابان شهید قندی- نیلوفر با سابقه‌ی طولانی می‌تواند به تمامی سؤالات حقوقی شما دراین زمینه پاسخ داده و شما را راهنمایی نمایند.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *