تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل اداره کار در سیدخندان + شکایت از کارفرما در سیدخندان

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع وکیل اداره کار در سیدخندان + شکایت از کارفرما در سیدخندان اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید .

 

 وکیل اداره کار در سیدخندان + شکایت از کارفرما در سیدخندانوکیل اداره کار در سیدخندان + شکایت از کارفرما در سیدخندان

شکایت از کارفرما در سیدخندان به چه صورت می باشد؟

بسیار اتفاق افتاده است که کارگرانی هستند که بعد از گذشت سال‌ها کار برای کارفرما، هنوز کارفرما اقدام لازم جهت پرداخت حقوق و سنوات آن‌هارا انجام نداده است و به همین دلیل کارگران به دنبال شکایت از کارفرما می روند.

بهتراست بدانیدکه تسویه حساب با کارگر به توسط قانون‌گذار مشخص نشده است؛ ولی برای همه‌ی‌شرکت‌ها و کارگاه‌ها این‌گونه است که بعد از استعفا و یا بعد ازهمکاری با کارفرما، سریعاً نسبت به تسویه و پرداخت حقوق کارگر اقدام شود. اگر این مورد بیش از اندازه طول کشیده شود به طوری که کارگر برای به دست آوردن اوقات خودش به سختی بیفتد؛ کارگر می‌تواند از طریق وکیل اداره‌ی کار اقدام به شکایت کند تا اداره‌ی کار حقوق او را محاسبه کرده و سپس نسبت به اخذ آن، شخصاً وارد عمل شود.مؤسسه‌ی حقوقی تهران وکیل در سیدخندان دارایی وکلای مجرب و باسابقه در این حوزه است که می‌تواند در حل پرونده‌ی شما کمک شایانی کند.

اولین مرحله برای طرح شکایت از طرف کارگر احراز هویت است که باید به یکی از دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و با ارائه‌ی اسناد و مدارک هویتی و سیم کارتی که  به نام خود است؛ احراز هویت را انجام‌دهد.کارگر بعد از دریافت پیامک می تواند با استفاده از کد ملی و رمز عبوری که ارسال شده، واردسامانه‌ی جامع روابط کارشود. بعد از ثبت شکایت و بارگذاری و اسکن مدارک، زمان تشکیل جلسه رسیدگی، تعیین می‌شود.

ای‌ زمان‌درسامانه درج‌شده و هم‌زمان پیامکی به کارگر فرستاده‌می‌شود که به سامانه مراجعه‌کند و زمان و محل حضوردرجلسه رامشاهده‌کند. زمان‌رسیدگی به شکایت‌کارگرازطریق ابلاغ فیزیکی به کارفرماهم ابلاغ می‌شودکه دراین ابلاغیه یک عددکدتأییدشده‌است .اطلاعات تکمیلی از روی برگه‌ی‌ابلاغ قابل‌دریافت‌نخواهدبود.کارفرما بعد از دریافت برگه‌ی ابلاغیه باید به سامانه مراجعه‌کرده‌و از جزئیات دادخواست کارگروزمان حضوردرجلسه مطلع‌شود.اگرکارفرما قبلاً ثبت نام خودراانجام داده‌بود،باهمان نام کاربری و رمز عبور می‌تواند وارد سامانه شودو شکایت خودرادرسامانه ثبت‌کند؛ولی اگر برای اولین باراست که کارگری ازاین کارفرما شکایت‌کرده، کارفرماباید  به دفاتر پیشخوان مراجعه‌کند و باارائه‌ی اسناد و مدارک هویتی احراز هویت خود را انجام‌دهد.اگرکارفرما شخصیت‌حقوقی داشته باشد، برای شکایت اداره‌ی کار باید به عنوان شخص حقوقی احراز هویت خود را انجام دهد.مدیرعامل و مسئول مجموعه با ارائه اسناد شرکت که در آن شناسه ملی و مدیرعامل یا مسئول مشخص است باید به عنوان کارفرما احراز هویت شود. بعد از طی تشریفات قانونی مانند: ثبت شکایت، اداره‌ی‌کار تعیین وقت رسیدگی داده‌و درنهایت هیئت تشخیص و هیئت حل اختلاف اقدام به صدور رأی می‌کنند.

وکیل اداره کار در سیدخندان وکیل اداره کار در سیدخندان

 رأی‌صادرشده درمرحله‌ی اول قابل اعتراض است و درمرحله‌ی دوم قطعی است.  بعداز قطعی شدن رأی صادرشده از هیئت تشخیص یا هیئت حل اختلاف باید رأی‌صادرشده به مرحله اجرا درآید.

اگر به دنبال شماره تماس بهترین وکیل اداره کار می گردید می توانید با گروه تهران وکیل تماس گرفته ابتدا از مشاوره رایگان و تلفنی با مشاورین این مجموعه داشته باشید و در صورتی که بخواهید می توانید با تعیین وقت حضور پیدا کرده و با وکلای حقوقی و کیفری این مجموعه که متخصص در این زمینه می باشند مشاوره داشته باشید. همچنین برای مشاوره حقوقی درباره شکایت از کارفرما می توانید با موسسه تهران وکیل در ارتباط باشید.

مراجع‌حل اختلاف اداره‌ی کار به چند قسمت تقسیم می‌شوند؟

الف- مالی و پولی

ب- اجرایی

ج- بیمه

به عنوان مثال اگر کارفرما موظف‌ است میزان وجهی را به عنوان عیدی به کارگران بپردازد؛ علاوه بر آن‌کارگر رادر شغل قبلی خود نگه دارد و حق بیمه و یا اشتغال را نزد سازمان تأمین اجتماعی بپردازد؛ قسمت پولی و اجرایی در ابتدا به صورت مستقیم توسط کارفرما باید انجام شود و اگر کارفرما از اجرای آن امتناع نماید، کارگر می‌تواند آن راجهت اجرا به واحد اجرای احکام دادگستری ارائه کند. قسمتی از رأی که به حق بیمه‌ی کارگر ربط دارد وسط کارفرما قابل اجرا نیست و کارگر اجرای رأی رابایدازتأمین اجتماعی درخواست کند. اداره‌ی کاررأی را به سازمان تأمین اجتماعی می‌فرستد و توسط شعبه‌ی مربوطه به مرحله اجرا برساند.

 شکایت از کارفرما در سیدخندان شکایت از کارفرما در سیدخندان

 تأمین اجتماعی با دادن سوابق در رأی در سابقه‌ی بیمه‌ی کارگر، حق بیمه رای مربوطه باجریمه‌ی آن را به عنوان بدهی به حساب کارفرما را ثبت می‌کند . مهم‌ترین مرحله از مراحل و شرایط شکایت اداره‌ی کار قسمت اجرای طرحی است که نتیجه را به وجود می‌آورد.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *