تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل اعاده دادرسی حقوقی + تضمینی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

وکیل اعاده دادرسی حقوقی چه کسی است؟ مرجع رسیدگی به اعاده دادرسی حقوقی کدام نهاد قضایی است؟ در خصوص چگونگی اعاده دادرسی و شرایط آن ، باید ذکر کرد که دیوان عالی کشور ، مرجع رسیدگی به اعاده دادرسی می باشد . بنابراین دادخواست اعاده دادرسی ، به دیوان عالی کشور (مستقیما ) تقدیم می گردد . دادگاه ، پس از بررسی دادخواست مذکور ، این موضوع را صورتجلسه می کند و سپس قرار رد و یا قبول دادخواست را ، صادر می نماید . اگر قرار قبولی دادخواست صادر گردد ، دادگاه در این صورت دستور تعیین وقت رسیدگی و همچنین ، ابلاغ آن را می دهد و چنانچه قرار رد دادخواست صادر گردد ، این قرار نیز به طرفین ابلاغ می شود .

با اعاده دادرسی مرحله جدیدی از رسیدگی آغاز می شود ، بنابراین باید تقاضای اعاده دادرسی با تنظیم و تقدیم نمودن دادخواست صورت گیرد .

وکیل اعاده دادرسی حقوقی

اعاده دادرسی حقوقی چیست ؟

یکی از پرتکرار ترین سوالاتی که وکیل اعاده دادرسی حقوقی تضمینی با آن مواجه می شود ، این است که اعاده دادرسی حقوقی یعنی چه ؟ در واقع در برخی از موارد حقوقی ، احکامی صادر می شود که پس از صدور رای و یا پیش از اجرای آن ها ، مدارک و دلایلی یافت می شود که اگر آن مدارک و دلایل ، در حین رسیدگی وجود داشت ، بی شک می توانست به شیوه ای متفاوت در نحوه صدور رای ، موثر باشد . به همین سبب به منظور اجرای عدالت در این خصوص ، ماده ۴۲۶ آیین دادرسی مدنی ، مواردی را بیان کرده که در صورت وجود چنین مواردی ، این امکان برای فرد فراهم می باشد که درخواست اعاده دادرسی نماید .

موارد مذکور در ماده ۴۲۶ آیین دادرسی مدنی ، از این قرار است :

۱ / حکم صادر شده ، به میزان بیش تر از خواسته باشد .

۲ / موضوع حکمی که صادر شده است ، مورد ادعای خواهان نبوده است .

۳ / حکم صادر شده در مورد یک حکم دیگر نیز در مورد همان اصحاب دعوا و همان دعوا ، که توسط آن دادگاه قبلا صادر شده ، متضاد باشد بی آن که این مغایرت ، سبب قانونی باشد .

۴ / در مفاد حکمی که ناشی از استناد به اصول و یا حتی مواد متضاد باشد ، تضاد وجود داشته باشد .

۵ / حکم‌ صادر شده در دادگاه ، مستند به اسنادی باشد که بعد از صدور حکم ، جعلی بودن آن ها اثبات گردد .

۶ / طرف مقابل درخواست کننده اعاده دادرسی، تقلب و حیله ای به کار برده باشد که این تقلب و حیله در حکم صادر شده از دادگاه ، موثر بوده باشد .

۷ / بعد از صادر کردن حکم ، مدارک و اسنادی به دست بیاید که این مدارک و اسناد ، دلیل حقانیت درخواست کننده باشد ، و همچنین ثابت گردد که مدارک و اسناد به دست آمده ، در حین دادرسی در اختیار متقاضی نبوده اند و یا اصلا ، مکتوم بوده اند .

مشاوره با وکیل متخصص موضوع اعاده دادرسی حقوقی

در اعاده دادرسی حقوقی ، به سبب آن که این امر از حساسیت و پیچیدگی زیادی برخوردار می باشد ، شایسته است که هموطنان محترم پیش از هر اقدامی ، با وکیل اعاده دادرسی حقوقی تضمینی ، مسئله خود را در میان بگذارند تا وکیل اعاده دادرسی حقوقی تضمینی ، با اتکا بر دانش و تجربه ای که دارد ، بتواند سریع ترین و بهترین راه حل های ممکن را ، پیش روی مراجعه کنندگان خود قرار دهد . به عبارت دیگر ، عموم افراد می توانند طی کردن پرونده خود را ، به وکیل اعاده دادرسی حقوقی تضمینی ، بسپارند تا در کوتاه ترین زمان ممکن ، پرونده آن ها به سرانجام مطلوب خود برسد .

نحوه رسیدگی به درخواست اعاده دادرسی با کمک وکیل چگونه است؟

پس از آن که شخص درخواست اعاده دادرسی می دهد مرجع صالح رسیدگی کننده این موضوع را صورت جلسه می کند، پس از صورت جلسه درخواست را مورد بررسی قرار می دهد اگر این درخواست صحیح و مورد قبول دادگاه باشد، قرار قبول آن را صادر می‌نماید. و در غیر اینصورت قرار رد درخواست صادر می کند. در صورت قبولی درخواست دادگاه وقت رسیدگی تعیین کرده و ابلاغیه اعاده دادرسی را به طرف دیگر  دعوا و وقت رسیدگی را برای متقاضی ارسال می کند. اگر درخواست اعاده دادرسی مورد قبول قرار گیرد حکم اولیه دادگاه نقض و حکم مقتضی صادر می شود و به عنوان مثال اگر فرد در حبس باشد فورا آزاد می شود.

حضور وکیل اعاده دادرسی در دادگاه برای پیگیری این اعتراض لازم و ضروری است. تا فرد بتواند روش درستی را انتخاب کرده و به نتیجه دلخواه برسد.

پذیرفتن اعاده دادرسی قبل و بعد از اجرای حکم !

تنها اعاده دادرسی است که این امکان را فراهم کرده تا پس از اجرای حکم نیز بتوان به آن اعتراض کرد و تجدید نظرخواهی و فرجام خواهی چنین اجازه ای به متهم نمی دهند. اعاده دادرسی بعد از اجرای حکم معمولا به این دلیل است که شخص به دلیل اعاده حیثیت و این که جلوگیری از تاثیر این جرم در آینده اش چنین درخواستی داده است.

اعاده حیثیت به این معناست که فرد بتواند آبرو و اعتبار از دست رفته خود را بعد از مشخص شدن بی گناهی به دست آورد. و یا نظر منفی و دید منفی اطرافیان را از خود دور کند و یا با گرفتن برگه سوء پیشینه ممنوعیت های شغلی خود را رفع کند که تمامی این موضوعات با اعاده دادرسی امکان پذیر است.

اعاده دادرسی حقوقی | تهران وکیل

با توجه به توضیحات داده شده می توان بدین صورت جمع بندی کرد؛ یکی از روش های رایج اعتراض به احکام صادره، تجدیدنظرخواهی است که این تجدیدنظرخواهی دارای محدودیت زمانی است. این اعتراض باید به صورت قانونی و از سوی طرفین دعوا باشد. اما اعاده دادرسی است که یکی از بهترین راه ها برای اعتراض به حکم و مجازات متهم است. اعاده دادرسی باعث می شود تا مجازات فرد و حکم او مورد تجدید نظر قرار بگیرد.

این که قانون بخواهد تنها با تکیه به یک حکم فرد را مجازات کند به دور از انصاف و عدالت است، به همین دلیل قانون راه های اعتراض به حکم را در نظر گرفته است. تا حکم صادر شده توسط قضات مختلف مورد بررسی قرار بگیرد.

وکلای مجرب تهران وکیل ، با چندین سال سابقه درخشان ، و با کسب صد ها پرونده موفق در این زمینه ، آماده ارائه تضمینی ترین خدمات به عموم هموطنان ارجمند می باشد . از جمله خدمات وکلای متخصص تهران وکیل ، می توان به مواردی همچون : ارسال نمودن درخواست اعاده دادرسی ، پیگیری کردن روند پرونده ، دفاع از موکلین خود ، ارسال نمودن لایحه به شعبه هم عرض ، و … اشاره کرد ‌. برای پیش بردن پرونده خود به بهترین نحوه به شما توصیه می کنیم از وکیل متخصص اعاده دادرسی حقوقی کمک بگیرید. وکیل اعاده دادرسی با توجه به دانش و تخصصی که دارد تا پایان پرونده می‌تواند همراه شما بوده و به شما کمک کند.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *