تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل ماده 477+اعاده دادرسی+تجویز+ بهترین +تضمینی+متخصص

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع وکیل ماده 477+اعاده دادرسی+ تجویز+ بهترین +تضمینی+متخصص اشاره شده است. در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان می توانید از طریق راه های ارتباطی موجود با ما تماس حاصل فرمایید.

وکیل متخصص ماده 477 به کسی گفته می شود که با استفاده از ماده 477 آیین نامه دادرسی کیفری که مربوط به اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور می باشد به محکوم پرونده کمک می کند تا برای پرونده های رسیدگی شده در دستگاه قضا که حکم قطعی برای آن ها صادر شده است درخواست اعاده دادرسی کند.

براساس ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری، اعاده دادرسی، یکی از روش های فوق العاده رسیدگی است که مربوط به آرای قطعی صادره از مراجع قضایی می باشد. مرجع صالح در ارائه درخواست اعاده دادرسی از احکام قطعی ، دیوان عالی کشور می باشد، اعاده دادرسی در شعب خاصی که رییس قوه قضاییه، آن ها را مشخص کرده است، مجددا بررسی شده ، این شعب، رای قطعی قبلی را نقض و رسیدگی مجدد، اعم از رسیدگی شکلی و ماهوی به عمل می آورند و رای مقتضی صادر می نمایند که این رای، لازم الاجرا خواهد بود.

چه افرادی می توانند اقدام به اعمال ماده 477 نمایند؟

بنابر تبصره 3 ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری، چنانچه هر یک از مقامات زیر، رای قطعی حقوقی یا کیفری صادر شده را خلاف شرع بیّن تشخیص دهد، می تواند با ذکر مستندات از رئیس قوه قضاییه تقاضای تجویز اعاده دادرسی نماید :

رئیس دیوان عالی کشور

دادستان کل کشور

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح

رئیس کل دادگستری استان

رئیس قوه قضائیه

خلاف شرع بین چیست؟

طبق قانون، خلاف شرع بین یعنی اینکه رای یا قرار صادره از مرجع قضایی به طور آشکار با فقه در تعارض باشد. به موجب ماده 1 قانون، دستور العمل اجرایی ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری، تشخیص خلاف شرع بین بودن و جلوگیری از اجرای آنها، در صلاحیت رییس قوه قضاییه است.

مهلت اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری چقدر است؟

معمولا برای اعتراض به آرای صادر شده، مدت زمان قانونی مشخصی پیش بینی شده است. برای مثال مهلت تجدید نظرخواهی از آرای کیفری برای افراد مقیم ایران بیست روز و برای افراد مقیم خارج از کشور دو ماه از تاریخ قطعیت حکم مورد اعتراض است. اما در مورد اعاده دادرسی خاص موضوع ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری ، مهلت زمان خاصی پیش بینی نشده است.

شرایط اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور ایران

در حالت کلی 3 بند برای این موضوع وجود دارد که به شرح زیر است:

بند اول: در حالت کلی منظور از ارای قطعی، شامل تمامی احکام و قرارهایی است که در دیوان عالی کشور، دادگاه های حقوقی و کیفری  تجدید نظر و بدوی، شعبات سازمان قضایی نیرهای مسلح، دادسراها عمومی و انقلاب و شعبات شوراهای حل اختلاف است.

بند دوم: تمامی رای های صادر شده در شعب دیوان عالی، در صورتی که مورد تایید اعاده دادرسی و دادگاه ها باشد را شامل می شود.

بند سوم: هر موردی که رئیس دیوان عالی کشور و یا دادستان کل کشور، برای انجام وظایف قانونی خود، ارای قطعی صادر شده اعم از کیفری یا حقوقی را خلاف شرع بدانند، می تواند با دلیل مدرک، توسط رئیس قوه قضاییه، دوباره مورد دادرسی قرار بگیرد.

آثار تجویز اعاده دادرسی

زمانی که اعاده دادرسی توسط دادگاه ارائه می شود، به معنای این است که حکم صادر شده مورد نقض قرار گرفته و رسیدگی باید از ابتدا انجام شود. در این حالت امکان دارد که دوباره حکمی که قبلا صادر شده است، صادر شود؛ ولی تا زمانی که رسیدگی به این دادخواست به اتمام نرسیده باشد، اجرای حکم به تعویق می افتد. یعنی شما فرصت دارید که دوباره در این بازه زمانی کوتاه با فردی که با این قوانین آشنا است مشورت کنید و درخواست راهنمایی نمایید. به طور مثال موسسه تهران وکیل دارای وکیلان پایه یک دادگستری هستند که هر روزه در رابطه با پرونده های ماده 477 کار می کنند و تجربه فراوانی داند. پس شما هم می توانید به راحتی تنها با گرفتن شماره هایی که در زیر صفحه موجود است، با یک مشاوره عالی رتبه در ارتباط باشید.

 

 تهران وکیل| بهترین دفتر حقوقی برای پیگیری پرونده ماده 477

اگر به دنبال این هستید تا یک وکیل ماده 477 را به صورت تضمینی پیدا کنید، باید با دفتر حقوقی تهران وکیل در ارتباط باشید. این دفتر حقوقی با داشتن سال ها تجربه و تخصص در زمینه حل انواع پرونده ها می تواند به شما کمک کند. وکیل ماده 477 موسسه تهران وکیل دارای دانش و مهارت زیادی در تمامی پرونده های کیفری بوده و می تواند موکلان عزیز را راهنمایی کند تا در روند گرفتن حق و حقوقشان به درستی حرکت کنند. شاید خیلی از افراد نخواهند وکیل بگیرند و این کار را بیهوده بدانند؛ اما باید گفت که شما با داشتن یک وکیل از موسسه تهران وکیل، می توانید خیلی سریع تر به هدف خود نزدیک شوید.

 

دلیل نیاز به وکیل متخصص ماده 477

شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده است که ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری ما که ازیگانه طرق بازخواست و واخواهی به دستور حتمی و قطعی دادگاه محسوب می شود، چه دلیلی بر وجود وکیل متخصص و مجرب در این زمینه دارد؟

ابتدادر پاسخ باید گفت که چه بسا وکلای مرکز قوه قضاییه و وکلای پایه یک دادگستری مهارت و جرأت قبول همچین پرونده هایی که مرتبط با این ماده هستند را دارا می باشند ،اما با توجه به اینکه در  این پرونده ها معمولاً حکم و دستور صادر شده  حتمی  و بدون تردیداست  وتنها درصورت خلاف شرع بودن آن و تشخیص آن توسط رئیس قوه قضاییه ،امکان به جریان افتادن دوباره ی پرونده  و احقاق حق متهم وجود دارد ،قطعا خود نیازمند وکیل متخصص، با سابقه ای درخشان می تواند نقش بسیار مؤثری رادر این زمینه ایفا نماید.

از سوی دیگر دستوری  که صادر شده است  اگر نقشی در تضییع حق وحقوقات یک انسان بی گناه داشته باشدقطعا آن فرد متحمل ضرر و زیان و معضلات  فراوان و جبران ناپذیری خواهد شدکه  از جمله ی آن  ممکن است فردی کاملا بی گناه جان خود را از دست بدهد بنابراین از اهمیت وجود یک وکیل مجرب،حرفه ای و سابقه دار در این زمینه نمی توان چشم پوشی کرد.

تذکر:

لازم است بدانید که هیچگاه وکیل حق دادن ضمانت برحصول نتیجه به نفع متهم را ندارد چرا که این گفته ی وی خلاف قانون محسوب شده و تنها امر انجام شده از سوی وکیل گذاشتن تمام تلاش و همت خود در جهت گرفتن نتیجه ای  عالی وصدور مجدد رأی آن هم به صورت صحیح و در چهارچوب قانون است.

نکته:وکیل ماده ی 477 قانون آیین دادرسی کیفری  تنها در زمینه ی کیفری فعالیت نمی کندبلکه در دعاوی حقوقی نیز قبول پرونده می نماید.

توصیه: انتخاب وکیل امری بسیار مهم و ضروری است که باید در آن دقت و توجه به خرج داد و مستندات لازم را ذکر نمود.

 ماده 477 کیفری و پیگیری های آن

هر گاه رئیس قوه قضاییه ،مواردی از جمله :رأی قطعیت یافته از سوی مرجع قضایی یا حکم موقت دادگاه یا رأی و دستورصادر شده به منظور اعاده ی  دادرسی(بررسی دوباره پرونده) از سمت شعب دیوان عالی کشور را مخالف با شرع و قانون بداند،درخواست  تجویزاعاده دادرسی خاص را  به دیوان عالی ارسال نموده و مورد رسیدگی دوباره قرار می دهد و در نتیجه باعث   احقاق حقوق  و صدور رأی واقعی مبتنی بر شرع و قانون برای شخص متهم می گردد.

به بیان ساده تر اعاده دادرسی به معنای به جریان افتادن مجدد پرونده ای می باشدکه  مختومه اعلام شده است.(رأی قطعیت صادر شده )

نکات قابل توجه: جالب است بدانید که درخواست  تجویز اعاده دادرسی  توسط رئیس دیوان ودادستان کل و رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح ورئیس کل دادگستر استان (افرادی که حق اعاده دادرسی دارند) تنها یک بار قابلیت انجام دارد .

استثناء: در مورد فوق در صورتی که خلاف شرع بیّن بودن از سمت و سوی دیگری وجود داشته باشد ، مجدد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

شاکی حق درخواست اعاده دادرسی را ندارد.

متهم به صورت حضوری و مستقیم به دیوان عالی کشور مراجعه نکند.

اعاده دادرسی توسط فرد متهم و یا وکیل وی امکان پذیر است.

بایدامکان خلاف شرع بودن حکم وجود داشته باشد تا قابلیت تجویز اعاده و بازرسی مجدد پرونده چه از نظر شکلی و چه از نظر ماهوی فراهم آید.

بهتر است بدانید تنها خلاف شرع بودن کافی نیست واین مورد  باید از سمت رئیس قوه قضاییه تشخیص داده و مورد تأیید قرار گرفته باشد.

مهلت درخواست برای اشخاص ایرانی 20 روز و برای افراد مقیم خارج کشور 2 ماه است.

ماده‌ی 477 قانون آیین دادرسی کیفری یکی از مهم‌ترین موادی است که مربوط به شرایط و موارد خاص می‌باشد؛ یعنی مربوط به زمانی‌است که رئیس قوه‌ی قضائیه ،اعاده‌ی دادرسی را تجویز می‌کند.

اعاده‌ی دادرسی یکی از طرق فوق‌العاده‌ی شکایت از احکام دادگاه‌ها می‌باشد و راهی است تا حکم صادر‌شده‌ی قبلی در صورت خلاف بیّن شرع بودن ونقض آن با تجویز اعاده‌ی دادرسی پرونده به دیوان عالی ارجاع ‌شده تا درشعب خاص که به این منظور بنیان شده‌است،مجدد وارد فرآیند رسیدگی شود. چرا که خواهان اعاده‌ی دادرسی،مدعی است که یا رأی نادرست صادر‌شده و یا اشتباه صادر شده‌ است یا کلاً جهاتی که باید درزمان‌رسیدگی مورد‌توجه قرارمی‌گرفت، در زمان صدور رأی مخفی  مانده یا مورد توجه قاضی واقع‌ نشده‌ است علی‌رغم عدم تعریف اصطلاح خلاف شرع بیّن اما در میان حقوقدانان درک مشترکی از معنا و مفهوم این اصطلاح وجود‌ دارد. حقیقت این است که مصادیق واقعی آراء قطعی خلاف شرع بیّن بسیار نادر است؛ از جمله‌ی انتقادات این است که این ماده برخی از اصول پذیرفته‌شده مانند قطعیت آراء و امر مختومه،اصل تناظر در تعارض است. درحقیقت این فرض که حکمی بر خلاف قانون نباشد،اما خلاف شرع باشد؛ درست نیست مگر در مواردی که به خاطر نبودن قانون رأی براساس مبانی فقهی صادر شده باشد.

همچنین گروهی معتقد‌اند باوجود چند مرحله رسیدگی در دادگاه‌ها عملاً احتمال این که رأی بر خلاف بیّن شرع صادرشود،منتفی است؛یا قانون گذار بهتربود در صورت احتمال رأی خلاف شرع بیّن این موارد را هم درقانون آیین دادرسی کیفری و آیین دادرسی مدنی اضافه می‌کرد.

البته انتقادات فراوانی به ماده‌ی 477قانون آیین دادرسی کیفری وارد است،هرچندبا افزایش اختیارات مقامات قضایی و ایجاد تزلزل در آراء ممکن است زمینه‌ی بی‌عدالتی ایجاد شود.

درنتیجه این ماده باید به نحو صحیح تفسیرگردد و رویه‌های قضایی مناسب در این زمینه ارائه شود. تجویز اعاده‌ی دادرسی در ماده‌ی 477بارئیس قوه‌‌ی قضائیه است که طبق قانون‌آیین دادرسی کیفری مقامات عالی رتبه‌ی قضایی هم در حین انجام وظایف قانونی‌ خود، هرگاه رأی قطعی را خلاف شرع بیّن تشخیص ‌دهند، می‌توانند با ذکردلایل و مستندات از طریق رئیس قوه‌ی قضاییه درخواست تجویز اعاده‌ی دادرسی را داشته‌باشند‌؛ که در این دادرسی نیز ممکن‌ است باز هم حکم قبلی صادر‌گردد و تا زمانی که رسیدگی به پرونده خاتمه  پیدا‌نکند؛اجرای حکم به تعویق می‌‌افتد.

در این مرحله حضور وکیل ماده‌ی 477آیین دادرسی کیفری بسیار حائز اهمیت است، زیرا از مهم‌ترین اقداماتی که یک وکیل مجرب و حرفه‌ای می‌بایست انجام دهد تا درخواست اعاده‌ی دادرسی با موافقت مواجه شود، ذکر جهات و دلایل و مستندات قوی و محکم در این خصوص است.

درنتیجه تمامی آراء و احکام صادره در دادگاه‌هاودادسرا‌ها در هر مرحله از رسیدگی که باشند، قابلیت اعتراض را دارند.

نکته‌ی قابل اهمیت درباره‌ی این طریقه‌ی اعتراض ،در صورت اجرا‌ی حکم نیز قابلیت اعتراض را دارد و این حق برای محکوم‌علیه در نظر گرفته‌ شده‌ است.

با توجه به این که برای اعتراض به آراء قطعی فقط یک بار اجازه‌ی ارسال درخواست اعاده‌ی دادرسی وجود دارد،در نتیجه حضور وکیل ماده‌ی 477قانون آیین دادرسی کیفری بیش از پیش احساس می‌شود. با توجه به این که در قانون آیین دادرسی کیفری مهلت و زمانی جهت درخواست اعمال ماده‌ی 477قید نشده‌ است؛ لذازمان اعاده‌ی دادرسی از طریق رئیس قوه‌ی قضائیه مقید به زمان مشخصی نیست.

در صورتی که به دنبال بهترین وکیل متخصص ماده 477 به منظور اعاده دادرسی می باشید به طور حتم سوالات زیادی در مورد نحوه اعاده دادرسی و یا نتیجه آن خواهید داشت که به دلیل اهمیت حکم صادره در پرونده های قضایی و به خصوص پرونده های کیفری می باشد.

موسسه حقوقی تهران وکیل امکان معرفی وکیل متخصص ماده 477 به شهروندان محترم در تهران و کرج به منظور بررسی حکم صادره در پرونده های قضایی و انجام اقدامات لازم با درخواست اعاده دادرسی را خواهد داشت. می توانید در صورت نیاز در هر ساعتی از شبانه روز که نیازمند مشاوره و یا اطلاعات بیشتر در ارتباط با وکیل متخصص ماده 477 باشید با کارشناسان حقوقی حاضر در موسسه تماس بگیرید تا اطلاعات جامع تری در اختیار شما قرار دهند.

دلیل نیاز به وکیل متخصص ماده 477

امروزه پرونده های زیادی در قوه قضائیه توسط قضات در دادگاه ها و دادسراها در حال بررسی می باشند و هر یک از آن ها نیز در نهایت با صدور حکم از سوی مرجع قضایی مختومه می شوند. اما در مواردی دیده می شود که حکم صادر شده درست نیست و بنا به دلایل خاص مانند استنباط قاضی از شواهد و یا مدارک موجود یا هر دلیل دیگری (مانند وقوع ادله جدید یا شهود جدید در پرونده) فرد ممکن است به حکم صادر شده اعتراض داشته و خواستار اعاده دارسی باشد.

وکیل ماده 477+اعاده دادرسی+تجویز+ بهترین +تضمینی+متخصصوکیل ماده 477+اعاده دادرسی+تجویز+ بهترین +تضمینی+متخصص

در این صورت یک وکیل متخصص ماده 477 می تواند تقاضای اعاده دادرسی در پرونده مربوطه را بدهد.

در واقع آیین نامه دادرسی کیفری در کشور ماده ای دارد که امکان درخواست اعاده دادرسی را به افراد می دهد. این ماده با نام ماده 477 شناخته می شود.

شما هم می توانید در صورت داشتن شواهد و مستندات کافی با استفاده از ماده 477 آیین دادرسی کیفری تقاضای اعاده دادرسی در دیوان عدالت اداری را بنمایید. با این وجود بهتر است که از بهترین وکیل کیفری برای این کار کمک بگیرید (به طور حتم وکلای متخصص در این حوزه بسیار بهتر می توانند به شما کمک کنند).

آیا امکان صدور حکم جدید در پرونده های کیفری وجود دارد؟

بر اساس بررسی هایی که ما انجام داده ایم و بنا به تجربه در صورتی که شما از یک وکیل متخصص ماده 477 که دارای تجربه و تخصص کافی در ارتباط با پرونده های کیفری باشد و امکان اعاده دادرسی را با ارائه ادله لازم فراهم کند امکان تغییر حکم صادر شده با طی روند اعاده دارسی وجود خواهد داشت. البته به طور حتم نیاز به مستندات کافی در این مورد می باشد.

ما در بخش بعد در مورد ماده 477 آیین نامه دادرسی کیفری بیشتر صحبت خواهیم کرد.

وکیل ماده 477+اعاده دادرسی+تجویز+ بهترین +تضمینی+متخصصوکیل ماده 477+اعاده دادرسی+تجویز+ بهترین +تضمینی+متخصص

ماده 477 کیفری چیست؟

ماده 477 کیفری می گوید در صورتی که رئیس قوه قضائیه رای صادر شده در دادگاه ها را به هر دلیلی مخالف شرع بداند می تواند با اجازه اعاده دادرسی پرونده را به دیوان عالی کشور بسپارد تا توسط قضات خاص در شعب این دیوان مورد بررسی قرار گیرد.

در واقع وکیل متخصص ماده 477 قصد دارد تا با توجه به خلاف شرع بودن حکم و بنا به دلایل دیگر تقاضای اعاده دادرسی را از مراجع قضایی داشته باشد تا در نهایت در دیوان عدالت اداری مورد بررسی قرار گیرد.

ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری همچنین می گوید در صورتی که رئیس دیوان عالی کشور و یا هر یک از مقام های قضایی در قوه قضائیه مانند رئیس دادگستری و دادستان کل کشور یا رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح رای صادر شده را از جنبه حقوقی و یا کیفری خلاف شرع بدانند با استفاده از مستندات خود می توانند درخواست اعاده دادرسی را بدهند.

ای اجرا و پیگیری ماده 477 تبصره ها و نکات زیادی وجود دارد که شاید با مشورت با وکیل متخصص ماده 477 بیشتر به این نکات و تبصره هایی که در استفاده و پیگیری ماده 477 وجود دارد پی ببرید.

ما در بخش های بعد در ارتباط با پیگیری ماده 477 و نحوه اعاده دادرسی با استفاده از این ماده توضیحات بیشتری خواهیم داد. می توانید در صورت علاقه به آشنایی با نحوه پیگیری ماده 477 با ما در ادامه همراه باشید.

پیگیری ماده 477

در صورتی که در یک پرونده حکم محکومیت کسی صادر شود  و محکوم پرونده بخواهد با پیگیری ماده 477 قصد درخواست رسیدگی مجدد به پرونده را داشته باشد می تواند با ارائه درخواست به دیوان عالی کشور پیگیر حقوق از دسته رفته خود با استفاده از ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری شود.

نکته:

علاوه بر خود محکوم که امکان پیگیری این ماده را دارد، همان طور که در بخش های قبل اشاره شد رئیس قوه قضائیه ، رئیس دیوان عالی کشور، دادستان کل کشور و افراد دیگر که در قانون به آن ها تصریح شده است نیز امکان پیگیری ماده 477 و اعاده دادرسی را با توجه به مستندات و درخواست هایی که برای او ارسال می شود خواهد داشت.

وکیل ماده 477+اعاده دادرسی+تجویز+ بهترین +تضمینی+متخصصوکیل ماده 477+اعاده دادرسی+تجویز+ بهترین +تضمینی+متخصص

تفاوت اعاده دادرسی و ماده 477

عده ای از افراد می پرسند تفاوت اعاده دادرسی و ماده 477 چیست؟ در واقع اعاده دادرسی با استفاده از پیگیری ماده 477 توسط محکوم و یا وکیل متخصص ماده 477 یا مستقیما توسط مراجع قضایی و دادستان یا رئیس قوه انجام می شود

توجه کنید که در حالی که ماده 477 آیین دادرسی کیفری یکی از ماده و تبصره قانونی است، اعاده دادرسی به معنی از سر گیری رسیدگی به پرونده می باشد که با استفاده از این ماده میسر می شود.

درخواست حکم تجدید نظر و تفاوت آن با اعاده دارسی

توجه داشته باشید (به طور حتم یک وکیل متخصص ماده 477 به شما خواهد گفت) که در صورتی که مرجع قضایی حکم قطعی در ارتباط با پرونده شما صادر کند در واقع امکان اعتراض به حکم و تجدید نظر در آن معمولا وجود ندارد، به همین دلیل است که در این حالت باید دادرسی مجدد انجام شود که از آن  با نام اعاده دادرسی یاد می شود.

شما به عنوان یک محکوم می توانید با مشورت با وکیل متخصص ماده 477 نسبت به تقاضای اعاده دادرسی از دیوان عالی کشور اقدام کنید. پس باز هم تکرار می کنیم که تفاوت تجدیدنظر و اعاده دادرسی و ماده 477 در این است که اعاده دادرسی به معنی بازگشت و بررسی مجدد پرونده است و ولی تجدیدنظر برای مواقعی است که حکم قطعی نشده است.

نمونه رای ماده 477

برای این که با نمونه رای ماده 477 و اهمیت پیگیری این ماده بیشتر آشنا شوید باید یک مثال بزنیم تا برای شما روشن شود در چه مواقعی نیاز به وکیل متخصص ماده 477 برای اعاده دادرسی دارید.

فرض کنید که فردی به اتهام قتل بازداشت شده است و پرونده ای برای او تشکیل شده باشد. در نهایت قاضی با توجه به ادله و مستندات موجود متهم را محکوم به قصاص کرده باشد  و او را در این امر مجرم دانسته باشد.

به طور معمول پس از صدور حکم قاضی نمی توان به این حکم اعتراض کرد یا تقاضای تجدید نظر نمود، اما در صورتی که شواهدی مبنی بر بیگناه بودن متهم پیدا شود که با استفاده از آن و اعاده دادرسی امکان تغییر حکم وجود داشته باشد، می توانید با مشورت یک وکیل متخصص ماده 477 با اعاده دادرسی موفق به تغییر حکم در دادرسی مجدد شوید.

با توجه به مثال بالا می توانید متوجه شوید که پیگیری ماده 477 در مورد پرونده های کیفری بسیار مهم است و به همین دلیل است که مشورت با یک وکیل متخصص ماده ۴۷7 می تواند از اهمیت ویژه ای برای بسیاری از محکومین (حتی محکومین به قصاص) به دلیل امکان ارائه شواهد و مستندات جدید برای اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور باشد.

وکیل ماده 477+اعاده دادرسی+تجویز+ بهترین +تضمینی+متخصصوکیل ماده 477+اعاده دادرسی+تجویز+ بهترین +تضمینی+متخصص

تنطیم درخواست از سوی وکیل متخصص ماده 477

با توجه به اهمیت پیگیری ماده 477 که در بالا به آن اشاره شد در صورتی که بنا به هر دلیلی فکر می کنید که در پرونده ای حکم صادر شده مغایر شرع می باشد و یا با ادله و شواهد موجود مغایرت دارد، می توانید با اعاده دادرسی با تنظیم درخواست از طریق وکیل متخصص ماده 477 موفق به ارسال آن برای دیوان عدالت اداری شوید.

توجه داشته باشید که علاوه بر محکوم یا وکیل او که می تواند پیگیری ماده 477 را بر عهده داشته باشد، خود فرد و یا همسر و وارثان یا کسی که وصی او محسوب می شود نیز می توانند با درخواست از دیوان عالی کشور یا از طریق یک وکیل متخصص ماده 477 به پیگیری درخواست خود و اعاده دادرسی در دیوان بپردازند.

دادگاه تجدیدنظر

لازم به ذکر است تا زمانی که حکم پرونده قطعی نشده است و امکان تجدید نظر در پرونده وجود داشته باشد (یا این که بتوان با واخواهی درخواست تغییر حکم صادر شده را داد)، نیازی به وکیل متخصص ماده 477 برای اعاده دادرسی نمی باشد. زیرا که در واقع در این مرحله امکان تجدیدنظر در شعب تجدید نظر وجود دارد و پرونده هنوز به مرحله صدور قطعی رای توسط قاضی نرسیده است.

استفاده از مستندات توسط وکیل ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری

به طور حتم نمی توان گفت که رئیس قوه قضائیه یا دادستان کل کشور از همه پرونده ها آگاهی دارد و می تواند خلاف شرع بودن آن ها را بررسی کند. برای همین به طور معمول فردی که محکوم شده است یا یک وکیل متخصص ماده 477 باید با فراهم نمودن مدارک و مستندات خود اقدام به ارائه درخواست اعاده دادرسی بدهد.

اگر خود شما این توانایی را ندارید، یک وکیل متخصص ماده 477 که از او با نام وکیل ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری یاد می شود، می تواند به شما اطلاعات کامل تری در مورد نحوه درخواست درخواست اعاده دادرسی بدهد.

برای همین در صورتی که فکر می کنید بنا به حقوقی که دارید رای قطعی صادر شده خلاف شرع است و برای مثال مرتکب جرم نشده اید (به خصوص در جرم هایی مانند قتل که مجازات سنگینی دارند) می توانید با کمک وکیل متخصص 477 (یا وکیل ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری ) نسبت به درخواست اعاده دادرسی اقدام نمایید.

لازم است باز هم تاکید شود که ممکن است خود رئیس قوه قضائیه و یا یکی از روسای زیر مجموعه های دستگاه قضا رئیس دیوان عالی کشور ممکن خلاف شرع بودن یک حکم شوند، اما در اکثر موارد با تهیه دلایل و مستندات از سوی محکوم و یا یک وکیل متخصص ماده 477 است که امکان اعاده دادرسی با ارسال آن ها برای دادگستری کل استان ممکن می شود.

چگونه بهترین وکیل متخصص ماده 477 را پیدا کنیم؟

پیدا کردن بهترین وکیل متخصص ماده 477 (که بتواند با استفاده از ادله و شواهد موجود به محکومین کمک کند تا با پیگیری اعاده دادرسی حقوق خود را که بنا به شرع پایمال شده است دریافت کنند) به سادگی ممکن نیست.

با توجه به پیچیدگی هایی که این پرونده ها دارند و لزوم فراهم نمودن ادله و مستندات توسط وکیل ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری باید توجه بیشتری به این موضوع داشته باشید و حتما بهترین وکیل متخصص ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری را برای دریافت خدمات خود انتخاب کنید.

دفعاتی که اعاده دادرسی با پیگیری ماده 477 ممکن است؟

در صورتی که فردی که به عنوان وکیل متخصص ماده 477 انتخاب کرده اید توانایی تنظیم درخواست و ارائه ادله و مستندات جدید را نداشته باشد و توان اثبات خلاف شرع بین بودن حکم صادره را نداشته باشد به طور حتم نمی توانید از حق خود دفاع و با اعاده دادرسی به اهداف تان در صدور مجدد حکم دست پیدا کنید.

برای همین همان طور که گفته شد انتخاب فردی که بتواند با بیان دقیق علت درخواست اعاده دادرسی (و دلیل خلاف شرع بین دانستن آن) بتواند به عنوان وکیل متخصص ماده 477 به شما کمک کند بسیار مهم است.

اهمیت این امر وقتی بیشتر می شود که بدانید به طور معمول تقاضای اعاده دادرسی فقط برای یک بار ممکن است.

مدارک لازم برای پیگیری ماده 477

در این بخش لازم است تا اشاره ای به مدارک لازم برای پیگیری ماده 477 داشته باشیم (که به طور معمول توسط محکوم پرونده یا وکیل متخصص ماده 477 باید فراهم شود) تا امکان درخواست اعاده دادرسی فرهم شود.

به این منظور قبل از هر اقدامی باید مشخصات طرفین در پرونده به همراه ذکر کلاسه پرونده که در آن رای قطعی توسط مرجع قضایی صادر شده است را در اختیار داشته باشید و در ادامه نیز یک درخواست را تنظیم کنید که در آن به طور واضح به دلیل خلاف شرع بین بودن حکم اشاره شده باشد.

وکیل متخصص ماده 477 با تنظیم این درخواست به دادنامه صادر شده اشاره می کند و به بیان دلیل خلاف شرع بودن آن می پردازد تا پس از ضمیمه کردن سایر دلایل و مستندات مبنی بر خلاف شرع بین بودن حکم صادره بتوان آن را برای دادگستری کل استان ارسال نمود.

نکته: البته حسب مورد ممکن است درخواست تنطیم شده توسط شما و یا وکیل متخصص ماده 477 که انتخاب کرده اید باید به مراجع دیگر مانند سازمان قضائی نیروهای مسلح ارسال شود (در مورد پرونده هایی که در این سازمان مورد بررسی قرار گرفته اند).

در نهایت پس از ارسال اعاده دادرسی توسط محکوم و یا وکیل متخصص ماده 477 این مراجع اقدام به بررسی و انجام اقدامات مقتضی با ترتیب اثر به درخواست داده شده خواهند نمود.

وکیل ماده 477+اعاده دادرسی+تجویز+ بهترین +تضمینی+متخصصوکیل ماده 477+اعاده دادرسی+تجویز+ بهترین +تضمینی+متخصص

اهمیت دقت در انتخاب وکیل ماده 477

تاکید می شود که در صورتی که مدارک و مستندات و یا درخواست داده شده فاقد شرایط لازم به منظور خلاف شرع بین نشان دادن دادنامه و یا حکم صادره باشند، در این صورت به درخواست محکوم و یا وکیل متخصص ماده 477 ترتیب اثر داده نخواهد شد. به همین دلیل کمال دقت خود را برای انتخاب بهترین وکیل متخصص ماده 477 به کار گیرید تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید.

لازم به ذکر است که موسسه حقوقی تهران وکیل با در اختبار داشتن بهترین وکیل تهران و وکیل پایه یک دادگستری آماده است تا در صورت نیاز اطلاعات بیشتری در مورد وکیل متخصص ماده 477 و نحوه تنظیم درخواست برای ارسال به دیوان عدالت اداری در اختیار شما قرار دهد.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *