تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل اعاده‌ی‌ دادرسی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع وکیل اعاده‌ی‌ دادرسی اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید 

 

وکیل اعاده‌ی‌ دادرسیوکیل اعاده‌ی‌ دادرسی

شکایت نسبت به احکام به دو دسته‌ی‌عادی و فوق‌العاده تقسیم‌می‌شود. یکی از طرق‌عادی اعتراض به احکام تجدید نظرخواهی‌ است که مهلت‌ مشخصی‌ داشته و این اعتراض در فرجه‌ی‌ قانونی از سوی طرفین‌پرونده صورت می‌گیرد. اما اعاده‌ی‌ دادرسی یکی از طرق‌ فوق‌ العاده‌ی‌ اعتراض بر احکام است و به محکومی که خود را متضرر می‌داند، این اجازه را می‌دهد تا بر‌اساس قواعد بتواند از طریق‌قانون و با کمک‌ وکیل‌ کیفری رسیدگی‌ مجدد به آن حکم را نماید، چرا که به دور از عدالت وانصاف است که صرفاً به اعتبار قطعیت حکم متهمی را مجازات نمود. بنابراین اعاده‌ی‌دادرسی پایگاهی‌لازم در هر نظام‌حقوقی و قضایی به جهت تأمین‌حقوق‌اشخاص ومصالح عدالت اجتماعی است.

اعاده دادرسی چیست؟

اعاده در لغت به معنای بازگرداندن، دوباره سخن‌گفتن، بازگرداندن‌ چیزی‌ به جای‌ خود‌ است. دادرسی به معنای محاکمه و به دادکسی رسیدن‌است.

اعاده‌ی‌‌ دادرسی یعنی رسیدگی‌مجدد به دلایل‌ محکم‌ محکومیتی که اعتبارامر‌مختومه را پیدا می نماید، ولی به واسطه‌ی اشتباهاتی که بدان نسبت‌می‌دهند، تقاضای بطلان‌آن می‌شود. اعاده‌ دادرسی صرفاً نسبت به احکام‌ محکومیت‌ قطعی پذیرفته‌ می‌شود،لکن احکام‌ برائتی که قطعی شده‌اند و همین‌طور قرارها اگرچه نهایی باشند،قابلیت‌اعاده‌ی‌دادرسی را ندارند. با توجه به این‌که اعاده‌ی‌دادرسی نسبت به احکام‌ قطعی صورت‌ می‌پذیرد و در‌واقع اعاده‌ی‌دادرسی آخرین‌ گزینه و راه است وهم‌چنین زمان،اهمیت‌بسیاربالایی دراین‌خصوص دارد؛بدیهی‌است که نقش‌وکیل‌اعاده‌ی‌دادرسی‌کیفری بیش‌از‌پیش می‌تواندتأثیرگذار‌باشد.

بنابراین پیشنهاد می‌گردد اعاده‌ی‌ دادرسی‌کیفری توسط‌ وکیل‌ یا دست‌ کم زیر‌نظر‌ وکیل‌ متخصص یا وکیل‌ اعاده‌ی‌ دادرسی‌ کیفری‌ انجام‌ شودکه‌ مؤسسه‌ی‌ حقوقی‌ تهران‌ وکیل دارای سال‌ها‌ سابقه‌ و تجربه‌ی‌کاری درجریان پرونده‌های دادرسی از مؤسسه‌ی‌ تهران‌ وکیل کمک‌ بگیرید.

وکیل اعاده‌ی‌ دادرسیوکیل اعاده‌ی‌ دادرسی

اعاده‌ی‌ دادرسی صرفاًدربرگیرنده‌ی‌احکام دادگاه‌هااستبه طورواضح حکمی شامل‌اعاده‌ی‌دادرسی می‌شودکه از دادگاه‌عمومی وانقلاب صادرشده‌ باشد. واحکام دادگاه‌هایی هم‌چون دادگاه‌نظامی در این چهارچوب قابلیت اعاده‌ی‌دادرسی ندارند. درواقع اعاده‌ی‌دادرسی‌روشی برای جلوگیری از اشتباهات‌قضایی واستثنایی برامر‌مختومه‌بودن‌احکام‌قضایی‌است. فلذا چنان‌چه تازمانی‌که باب‌واخواهی وتجدیدنظرخواهی باز‌باشد،امکان اعاده‌ی‌دادرسی نخواهد بود. می‌توان‌ گفت‌ اعاده‌ی‌دادرسی تلفیقی ‌بین‌اجرای‌عدالت واحکام‌دادگاهی‌است.

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی می توانید در هر ساعت از شبانه روز با موسسه تهران وکیل تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به منظور دریافت مشاوره حقوقی رایگان در ساعات غیر اداری از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت اقدام فرمایید و همچنین در صورت نیاز نسبت به دریافت مشاوره حقوقی ار طریق واتساپ نیز اقدام فرمایید.

وکیل اعاده‌ی‌ دادرسیوکیل اعاده‌ی‌ دادرسی

انواع اعاده‌ی‌ دادرسی

1- اعاده‌ی‌ دادرسی مدنی

2- اعاده‌ی‌ دادرسی‌ کیفری

3- اعاده‌ی‌ دادرسی‌ رئیس‌ قوه‌ی‌ قضاییه ( ماده‌ی477)

4- اعاده‌ی‌ دادرسی‌عادی

5- اعاده‌ی‌ دادرسی‌ دادگاه‌ ویژه‌ی‌ روحانیت

6- اعاده‌ی‌ دادرسی‌ دادگاه‌ نظامی

7- اعاده‌ی‌ دادرسی‌ داوری

 طبق‌ماده‌ی ۴۷۴ قانون‌آیین‌ دادرسی‌ کیفری‌ تنها در چه شرایطی می‌توان اقدام به‌طرح دادخواست‌ اعاده‌ی‌ دادرسی کیفری‌ نمود؟

 1- کسی‌که به اتهام‌ قتل‌ شخصی محکوم‌شود و سپس‌ زنده‌ بودن‌ وی‌ محرز‌گردد.

 2- چندنفربه اتهام‌ارتکاب‌جرمی محکوم‌ شوند وارتکاب‌ آن‌جرم به گونه‌ای‌ باشد که نتوان بیش از یک مرتکب برای‌آن قائل‌ شد.

3- شخصی به‌علت‌انتساب به جرمی محکوم‌شودو فرددیگری نیز به موجب‌حکمی از مرجع‌قضایی‌به علت‌انتصاب همان‌جرم‌محکوم‌شده‌باشد، به طوری‌که ازتعارض وتضادمفادوحکم، بی‌گناهی یکی‌از آنان‌احراز‌گردد.

وکیل اعاده‌ی‌ دادرسیوکیل اعاده‌ی‌ دادرسی

 4- درباره‌ی‌شخصی به اتهام‌واحد،احکام متفاوتی صادرشود.

5- دردادگاه‌صالح ثابت‌شودکه اسناد‌جعلی یا شهادت خلاف واقع‌گواهان ،مبنای‌حکم بوده‌است.

6- پس‌ از صدورحکم‌قطعی‌،واقعه‌ی‌جدیدی حادث ویاظاهر یاادله‌ی‌جدیدی‌ارائه‌شود،که موجب اثبات‌بی‌گناهی

 محکومٌ‌علیه یاعدم‌تقصیر وی باشد.

7- عمل‌ارتکابی جرم نباشدویا مجازات‌مورد‌حکم بیش ا مجازات‌مقررقانونی باشد.

 در صورتی‌که فرد‌ محکومٌ‌علیه نتواند برای‌خود درخواست‌ اعاده‌ی‌ دادرسی کند، طبق ماده‌ی ۴۷5 قانون‌آیین دادرسی‌ کیفری چه افرادی می‌توانند به جای‌او درخواست‌کنند؟

1- محکومٌ‌علیه یا نماینده‌ی‌ قانونی‌ او

2- همسر و وراث‌ قانونی و وصی محکومٌ‌علیه درصورت فوت یا غیبت محکومٌ‌علیه

3- دادستان‌ کل‌ کشور

4- مجری‌ حکم

وکیل اعاده‌ی‌ دادرسیوکیل اعاده‌ی‌ دادرسی

موارد قابل درخواست اعاده‌ی‌ دادرسی در آیین‌ دادرسی حقوقی

1- عدم تطابق حکم صادر‌شده با موضوع مورد درخواست خواهان

2- صادر‌شدن رأی بیشتر از درخواسته‌‌ی‌رأی خواهان

3- وجودتضاد در مفادحکم صادر‌شده

4- وجودتعارض در حکم صادرشده باحکم دیگری که در همان دعوا و همان طرفین صادرشده‌است و عدم وجود دلیل قانونی برای این تعارض .

5- تأثیرگذاری یک طرف دعوا در حکم قطعی‌دادگاه با حیله و فریب‌کاری برای پیروزی

6- مشخص شدن جعلی بودن اسنادی که با استناد به آن‌ها حکم قطعی دادگاه صادرشده‌است.

وکیل اعاده‌ی‌ دادرسیوکیل اعاده‌ی‌ دادرسی

 مهلت ثبت درخواست اعاده‌ی‌ دادرسی

 اعاده‌ی‌دادرسی‌کیفری در دیوان‌عالی‌کشور مقید به مهلت‌زمانی نیست و این یکی ازتفاوت‌های اعاده‌ی دادرسی حقوقی وکیفری‌است،که اغلب مورد استفاده قرارمی‌گیرد. امانکته‌ی قابل تأمل آن است که در ماده‌ی‌ ۱۰ قانون مجازات‌اسلامی عنوان‌شده در صورت‌تخفیف‌مجازات مجرم با تصویب قانون‌جدید نیاز به درخواست اعاده‌ی‌دادرسی نبوده و دادگاه صادر‌کننده‌ی‌حکم می‌بایست با اعلام دادیاراجرای احکام و مجازات متهم را تخفیف‌ دهد که این امر بار دیوان‌عالی‌کشور در این زمینه را کاسته‌است.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *