تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل تضمینی برای اعتراض به رای قطعی دادگاه تجدیدنظر

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

بعد از شکایت اشخاص در مراجع بدوی و رسیدگی به آن ، دادگاه بدوی اقدام به صدور رای می نماید . رای صادره از دادگاه بدوی ، ظرف مهلت معینی از زمان صدور ، در مرجع بالاتر قابل رسیدگی می باشد . وکیل تضمینی برای اعتراض به رای قطعی دادگاه تجدیدنظر ، باید به این نکته نیز اشاره کند که : از آن جایی که رسیدگی به اعتراض در دادگاه تجدیدنظر ، تخصصی می باشد و نیازمند بررسی بسیار دقیق تری است ، به همین جهت نیاز است که شخص پیش از هر اقدامی ، با وکیلی متخصص و مجرب در این زمینه مشورت نماید ، و با همراهی او مراحل پرونده را به بهترین نحو ممکن ، طی کند .

اعتراض به رای قطعی دادگاه تجدیدنظر

مشاوره رایگان با وکیل | اعتراض به رای قطعی دادگاه تجدیدنظر

دادگاه های تجدیدنظر در مقایسه با دادگاه های بدوی ، دارای شعب کم تری می باشند . و در واقع ، دادگاه های تجدیدنظر در کلیه شهر های مراکز استان ، دارای شعبه هستند . آرائی که در شعب تجدید نظر صادر می شود، قطعی و لازم الاجرا می باشند و رسیدگی در این دادگاه ، با دقت فراوان توسط قضات با سابقه و کارکشته ، صورت می گیرد .

یکی از نکاتی که وکیل تضمینی برای اعتراض به رای قطعی دادگاه تجدیدنظر ، می تواند به آن اشاره کند ، این امر است که : برای اعتراض به رای قطعی دادگاه تجدیدنظر ، شرایط خاصی در نظر گرفته شده است ، به طور مثال : مطابق با ماده سیصد و شصت و شش قانون آیین دادرسی مدنی ، فرجام خواهی ، از موارد خاصی است که شخص می تواند با استفاده از آن به رای قطعی دادگاه تجدیدنظر ، اعتراض نماید . در واقع می توان گفت که :  رایج ترین و معروف ترین شیوه اعتراض به رای قطعی دادگاه تجدیدنظر ، فرجام خواهی می باشد . که بر اساس ماده سیصد و شصت و هشت قانون مذکور ، آراء قابل فرجام دادگاه تجدیدنظر استان ، شامل این موارد است :

احکام در رابطه با فسخ و اصل نکاح ، نسب ، وقف ، حجر ، و همچنین قرار هایی همچون : رد یا ابطال دادخواست که از دادگاه تجدیدنظر صادر شده است ، و قرار عدم اهلیت هر یک از طرفین دعوی ، یا سقوط دعوا ، چنانچه که قرار های مذکور قابل فرجام باشند .

بهترین وکیل دادگاه تجدیدنظر

نکته حائز اهمیت دیگری که وکیل تضمینی برای اعتراض به رای قطعی دادگاه تجدیدنظر ، باید به آن اشاره کند این امر است که : در دیوان عالی کشور ، به فرجام خواهی رسیدگی می شود . که بی شک رسیدگی بی این امر بدون وکیل تضمینی برای اعتراض به رای قطعی دادگاه تجدیدنظر ، کاری به شدت سخت می باشد . در واقع  حضور وکیلی متخصص و کارآزموده که از قوانین و مقررات ، اطلاع دقیق و کاملی دارد ، و همچنین از تجربه نسبتا زیادی نیز برخوردار می باشد ، می تواند باعث شود که مسیر طی شدن پرونده ، برای موکل تا حدی بسیار زیادی تسهیل شود .

مسئله مهم و مرتبط دیگری در این زمینه ، بحث مهلت فرجام خواهی می باشد . وکیل تضمینی برای اعتراض به رای قطعی دادگاه تجدیدنظر ، در خصوص مهلت فرجام خواهی ، باید خاطر نشان کند که : ارائه دادخواست فرجام خواهی ، برای اشخاصی که مقیم ایران می باشند ، بیست روز ، و برای دیگر افرادی که در خارج از کشور اقامت دارند ، دو ماه بعد از صدور حکم می باشد . که البته شایان ذکر است که : مهلت مذکور ممکن است به علت عذر موجهی که فرجام خواه اعلام می کند ، افزایش نیز یابد . در جلسه رسیدگی در دیوان عالی کشور ، موضوع بدون حضور اصحاب دعوا و به صورت شکلی ،‌ بررسی می شود ( در دیوان عالی کشور ، حضور اصحاب دعوا جز در زمانی که دادگاه صلاح بداند ، الزامی نمی باشد ) .

از دیگر روش هایی که وکیل متخصص دیوان عالی کشور ، باید به آن اشاره کند ، اعاده دادرسی می باشد . درخواست اعاده دادرسی ، در دیوان مطرح می گردد . که دیوان با بررسی نمودن دلایل اعاده دادرسی و تایید مورد و یا حتی مواردی که در ماده چهارصد و هفتاد و هفت قانون آیین دادرسی کیفری ، ذکر شده است دادخواست مذکور را به دادگاه هم عرض دادگاه صادر کننده حکم قطعی ، ارجاع خواهد داد .

وکلای تهران وکیل

وکلای مجرب و کارآزموده تهران وکیل ، با کسب صد ها پرونده موفق در حوزه اعتراض به رای قطعی دادگاه تجدیدنظر ، آماده ارائه تخصصی ترین و بهترین خدمات حقوقی به عموم مراجعه کنندگان محترم می باشند .

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *