تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل جلوگیری از ملاقات فرزند

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

یک کودک نیازهای عاطفی مثل نیاز‌های مادی آ‌ن‌ها باید تامین و حمایت شود. کودک برای تامین نیازهای عاطفی و روانی خود، نیازمند وجود پدر و مادر به صورت همزمان دارد و طلاق نباید باعث شود که کودک در این زمینه با مشکلاتی مواجه بشوند. حضانت فرزند توسط یکی از والدین، نباید مانع شود که دیگری از ملاقات با فرزند خود محروم شود. جلوگیری از ملاقات و دیدار با والدین احساسات کودکان را حساس می‌کند و این قطعاً به مصلحت کودک یا والدین محروم از ملاقات نخواهد بود.

به دلیل وجود نیاز‌های عاطفی کودکان قانون‌گذار در ماده 1174 قانون مدنی در خصوص حق ملاقات با فرزند دستور داده است که در صورتی که به علت طلاق یا به هر حالت دیگر والدین طفل در یک منزل سکونت نداشته باشند؛ هر یک از والدین که طفل تحت حضانت او نیست؛ حق ملاقات با فرزند خود را دارد. در قانون حمایت از خانواده مصوب 1391 نیز در خصوص حضانت فرزند سیاست‌ها و خط مشی‌هایی در نظر گرفته‌ است و فصل پنجم این قانون، به نام حضانت و نگهداری اطفال طلاق می‌باشد.

طلاق، یکی از راه‌های منحل شدن و از همپاشیدگی عقد نکاح است. اما اتفاق افتادن آن میان والدین باید به گونه ای باشد که کمترین اثر را بر روی کودک داشته باشد. بنابراین، قانون گذار در قانون مدنی، این گونه دستور داده است، که در صورتی که والدین از یکدیگر طلاق گرفته باشند، یا به هر علت دیگری جدا از یکدیگر زندگی کنند، دادگاه در خصوص حضانت فرزندان آنان، تصمیم گیری کرده است و در نهایت حضانت کودک را به یکی از والدین واگذار می‌کند. از جمله حقوقی که در این مدت برای دیگری به وجود می‎آید. این حق است که حق ملاقات با فرزند خود را خواهند داشت.

برای این که حضانت طفل را به عهده بگیرید نیاز طی کردن شرایط سختی هستید زیرا باید صلاحیت خود را برای دادگاه اثبات کنید و همچنین عدم صلاحیت طرف مقابل را اثبات کنید. به همین سبب نیاز یه وکیل کار بلد و حرفه ای هستید تا در فرایند رسیدگی به پرونده حضانت به شما کمک کند.

به موجب ماده 42 قانون حمایت از خانواده صغیر و مجنون این امکان برای آن‌ها نیست که بدون رضایت ولی، قیم، مادر یا شخصی که حضانت و نگهداری آنان به او واگذار شده است،که از محل اقامت مشخص شده بین طرفین یا محل اقامت قبل از وقوع طلاق، به محل دیگر یا خارج از کشور فرستاده شود مگر این که دادگاه، آن را به مصلحت صغیر و مجنون بداند و با در نظر گرفتن حق ملاقات اشخاص ذی‌ حق این امر را به آن‌ها اجازه دهـد. دادگاه، درصـورت موافقت با خـارج کردن صغیر و مجنون از کشور، بر اساس درخواست ذی‌ نفع برای تضمین کردن  بازگرداندن صغیر و مجنون تامین مناسبی را اخذ می‌‌کند.

بر اساس ماده 1174 قانون مدنی در صورتی که در تعیین زمان و مکان ملاقات و سایر جزییات مربوط به دیدن فرزند که میان والدین توافقی می‌باشد، بر اساس آن عمل خواهد شد و در صورت بروز اختلاف در میان آنها دادگاه، زمان و مکان ملاقات را تعیین خواهد کرد؛ در این صورت، دادگاه با در نظر گرفتن شرایط و مصالح کودک، زمان ملاقات را این گونه تعیین می‌کند که یک الی دو روز در آخر هفته یا در صورتی که طفل نا آرامی می‌کند؛ در طول هفته مدت رمان بیشتری پیش پدر یا مادر باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از وکلای مجموعه تهران وکیل کمک بگیرید. وکلای مجموعه تهران وکیل آماده‌ی خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می‌باشند. جلب رضایت شما مشتریان گرامی، هدف وکلای صاحب تجربه این مجموعه است؛ پس با اطمینان خاطر پرونده‌های خود را در این زمینه به وکلای تهران وکیل بسپارید و با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *