تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل دادسرای ناحیه ۵ صادقیه

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

دادسرای مرجعی است که وظیفه آن حفظ حقوق عمومی، کشف جرم و تعقیب جزایی بزهکاران و اقامه دعوی کیفری بر علیه آنان در دادگاه را به عهده دارد. در زمینه جرایم خصوصی یعنی حق الناس وظایف دادسرا مبنی بر آن قرار دارد که متهم را تحقیق و تعقیب کند و از فرار او جلوگیری کند که این موارد با شکایت شاکی آغاز می شود.

ناحیه ۵ دادسرای عمومی و انقلاب تهران که به نام دادسرای صادقیه معروف است. این دادسرا به جرایمی که در ناحیه پنج تهران اتفاق می افتاد رسیدگی می کند. رسیدگی و شروع به تحقیقات اولیه جرایم عمومی که محل اتفاق افتاده آنها یا کشف آن و موارد قانونی مصرح در قانون آیین دادرسی کیفری، در ناحیه پنج تهران است، در صلاحیت محلی دادسرای ناحیه ۵ صادقیه تهران می باشد.

دادگاه کیفری ۲ تهران در معیت دادسرای ناحیه ۵ صادقیه تهران

برحسب قانون آیین دادرسی کیفری جدید، دادگاه کیفری به دو دسته که شامل دادگاه کیفری یک و دادگاه کیفری دو می باشد تقسیم شده است. دادگاه کیفری ۲ تهران، با نام مجتمع قضایی قدس پونک که در گذشته در محله پونک قرار داشت، به کیفر خواست هایی که از دادسرای ناحیه ۵ صادقیه تهران صادر می شود و همچنین موارد حل اختلاف بین بازپرس و دادستان و اعتراض به قرار منع تعقیب را مورد رسیدگی قرار می دهد. علاوه بر اینها پرونده های در صلاحیت دادگاه کیفری ۲ تهران مجتمع قضایی قدس فرستاده می شود و جرایم در صلاحیت دادگاه کیفری یک بعد از صدور قرار جلب به دادرسی و کیفر خواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده می شود.

شیوه طرح شکایت در دادسرای ناحیه ۵ صادقیه

برای اینکه در دادسراها طرح شکایت شود، نیاز به طرح شکایت از سمت شاکی و یا اعلام گزارش مرجع انتظامی حسب مورد می باشد. با تهیه کردن مستندات و مدارک و بعد از ثبت نام در سیستم جامع اطلاع رسانی و ابلاغ قوه قضاییه، شکواییه برای ارجاع به مرجع انتظامی به معاونت ارجاع دادسرا داده می شود و بعد از انجام تحقیقات مقدماتی در پرونده هایی که نیاز دارند به مرجع انتظامی ارجاع شوند، موضوع در جریان رسیدگی قرار می گیرد و پس از انجام تحقیقات مقدماتی، برای ارجاع به شعبه بازپرسی به دادسرااداده می شود. در زمینه طرح شکایت شما میتوانید از وکیل دادسرای ناحیه ۵ صادقیه که در این رابطه دارای تخصص می باشد کمک بگیرید و از تجربیات و اطلاعات اوبه ه ببرید تا روند انجام کار شما در اسرع وقت و به بهترین نحو ممکن انجام شود.

نمونه شکایت و شکواییه کیفری جهت تقدیم به دادسرای ناحیه ۵ صادقیه

مشخصات کامل شاکی از جمله نام و نام خانوادگی، نام پدر، کد ملی، شماره شناسنامه، سال تولد، وضعیت تاهل، نشانی و تلفن، کد پستی و دیگر مشخصات قابل استناد.

مشخصات کامل مشتکی عنه. تاریخ و محل وقوع جرم و عنوان جرم را باید ذکر کرده و همچنین دلایل و مستندات برای اثبات شکایت از جمله شهادت شهود و سایر موارد.

برای نوشتن شکایت از وکیل دادسرای ناحیه ۵ صادقیه خود کمک گرفته تا این موارد را به بهترین شکل انجام دهید.

آدرس دادسرای ناحیه ۵ صادقیه تهران

دادسرای ناحیه ۵ صادقیه واقع در تهران، بلوار سیمون بولیوار، بلوار انصار المهدی، رو به روی دانشگاه سما است.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *