تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل دادسرای ناحیه ۸ + مجیدیه (خیابان کرمان ) + تضمینی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

دادسرای ناحیه ی ۸ تهران در بزرگراه رسالت (غرب به شرق )بعد از خیابان استاد حسن بنا، نبش خیابان عثنی عشری ،نبش کوچه موسوی واقع شده است می توانید جهت طرح شکایت واحقاق حقوق خود به آن مراجعه کنید.

دادسرا یکی از مراجع قضایی می باشد که قانون‌گذار آن را برای رسیدگی به جرایم در نظر گرفته است. در حقیقت می توان گفت دادسرا جزو مراجع تحقیق کننده در رابطه ی  با جرائم می باشد که وظیفه ی آن انجام رسیدگی  اولیه است.

همان طورکه می دانید فرد شاکی باید به دادسرای صالح  جهت رسیدگی مراجعه کند. دادگاه صالح دادگاهی  است که جرم در آن  حوزه رخ داده است. فرد شاکی در دادسرا احتیاجی به ارائه ی دادخواست نخواهد داشت، فقط باید برگه ی شکواییه را کامل نموده و دعوا خود را اقامه کند و در این مرحله دادستان و دادیار اقدام به رسیدگی به پرونده می کنند. در صورتی که پرونده احتیاج به تحقیق و تعقیب داشته باشد، نیروی انتظامی به کمک دادسرا می آید و شروع به انجام تحقیقات می کند. در این قسمت  اگرمتهم مجرم شناخته شده باشد، با صدور کیفرخواست پرونده به دادگاه ارسال می شود.

 مزایای داشتن وکیل دادسرای ناحیه ۸ مجیدیه

وکیل دادسرا معمولاً از تمامی قوانین کشور آگاهی کامل و صحیحی دارد، بنابراین حضور همچین فردی بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که بسیاری از تنش  هاو فشارهای روانی که طرفین دعوا متحمل آن می شوند را کاهش می دهد. در صورت اعتماد و اطمینان فردشاکی ومتهم به وکلای رسمی ، مجرب و حرفه‌ای، قطع به یقین احقاق حق ایشان به بهترین نحوممکن صورت خواهد گرفت و احتمال پیروزی پرونده افزایش می یابد.  وکلای ناحیه ی ۸ مجیدیه وکلایی بسیار مجرب و حرفه‌ای در این زمینه هستند که می توانید از آن ها مشاوره بگیرید.

شیوه ی طرح شکایت

دعاوی به دو دسته تقسیم می شوند :دعاوی حقوقی ودعاوی کیفری. دعاوی حقوقی که  در دادگاه های حقوقی  رسیدگی می‌شوند. جالب است بدانید شورای حل اختلاف نیز صلاحیت رسیدگی به بعضی دعاوی را دارند و در بسیاری از دعاوی معمولاً دادگاه‌ها، اصحاب دعوا را جهت صلح و سازش به شورای حل اختلاف می فرستند .

اما دعاوی کیفری در دادگاه ها و دادسراها رسیدگی می‌شوند که در ابتدای مطلب به آن اشاره کردیم. در حقیقت زمانی که  فردشاکی قرار است از دیگری شکایت کند، به دادسرا رفته و در سامانه‌ی ثنا ثبت نام می کند. این یک روش الکترونیکی است که قابل اجرا توسط خود متقاضی آن هم بدون اینکه حتی به محل خاصی مراجعه کند نیز انجام می شود. سپس می تواند به دفتر خدمات قضایی جهت طرح شکایت مراجعه کند تا در سامانه ثنا ثبت  شود. در صورتی که فرد شاکی وکیل داشت، او مدارک را کامل خواهد کرد وگرنه باید مدارک را تهیه کرده و ارائه دهد تا در نتیجه ، دادخواست کامل شود.  سپس دادخواست به مرجع دارای صلاحیت فرستاده می شود . بعد از تعیین وقت رسیدگی، اصحاب دعوا مدارک خود را تحویل می دهند و توضیحات و دفاعیات خود را در رابطه با شکایت در دادگاه مطرح می‌کنند و در نهایت حکم مقتضی  صادر می شود.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *