تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل دادسرای ناحیه 20 + دادگاه انقلاب + امور بین الملل + تضمینی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

دادسرای ناحیه ی 20 دادگاه انقلاب امور بین الملل زمینی با توجه به ماده ۲۵ قانون آیین دادرسی کیفری به عنوان شعبه ای از دادسرای عمومی و انقلاب می باشد که به جرایم که در خارج از کشور رخ داده و یا این که مرتکب یا بزه دیده  از اتباع خارجه  باشد رسیدگی خواهد کرد. جالب است بدانید این دادسرا دارای صلاحیت عام می باشد به این معنا که  به تمامی جرایم مرتکب شده ی اتباع خارجه در قلمرو کشور جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور است؛ رسیدگی می کند. به عنوان مثال: رسیدگی به شکایت اتباع خارجی در کشور ایران، رسیدگی به اتهام و دعاوی افراد ایرانی که به ایران مسترد می‌شوند، رسیدگی به دعوای کیفری و دیپلمات ها و افراد ایرانی که در خارج از کشور هستند، و طرح دعوای کیفری  که علیه مقامات خارجی، با توجه به تقسیم وظیفه، در صلاحیت دادسرای امور بین الملل قرار دارد. بهتر است بدانید که بیشتر دعاوی طرح شده در این دادسرا دارای وصف بین المللی هستند.

این دادسرا امتیازهای ویژه ای داردکه به عنوان مثال می‌توان به تعداد کم مراجعان و پرونده ها اشاره کرد که این خود موجب جلوگیری از اطاله ی رسیدگی می شود در رسیدگی به پرونده ها با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

معمولاً نمی توان از نقش وکیل در این مورد چشم پوشی کرد. از جمله نقش های وکیل این دادسرا می‌توان به تحلیل جهاد دادرسی و توزیع رسیدگی به شکایت در دادسرای امور بین‌المللی اشاره کرد علاوه بر آن به دلیل این که پلیس اینتریل به عنوان ضابط در این دادسراهمکاری می‌کند. رسیدگی در دادسرا مزیت های  دیگری نیز دارد. در حقیقت تحلیل جرم و گردآوری مدارک و مستندات و نحوه ی طرح شکایتی که روان باشد، می تواند بازپرس و مقام تحقیق را مجاب به جرم بودن عمل ارتکابی و دستور تعقیب متهم و تفهیم اتهام کند. هم چنین تحصیل ادله ی احتمالی و مستندسازی ادله در پلیس فتایا اداره ی آگاهی نقش پررنگی در پیروزی نهایی پرونده دارد.

وکیل دادسرای ناحیه ۲۰ به  هدایت شاکی می پردازد و مشاوره برای از دست ندادن فرصت های احتمالی پیش رو و توقیف اموال و مسدودی حساب های متهم بسیار تاثیرگذار هستند.

از جمله موارد مورد نیاز برای طرح شکایت:

1- کارت شناسایی یا پاسپورت

2- ثبت نام در سامانه ثنا وجود حساب کاربری

3- مدارک جهت اثبات ادعای مدعی و شاکی و ترجمه ی قرارداد و اسناد لازم می باشد.

طرح شکایت امروزه حوزه از طریق داشتن حساب کاربری در سامانه ثنا امکان پذیر است که در صورتی که ایرانیان خارج از کشور در ایران نیستند و اتباع خارجه طرح شکایتی داشتند می توانند با ارایه ی تصویر یا پاسپورت معاف از این تکلیف شوند. اگر شکایت را وکیل انجام داده باشد در پرتابل شخصی سامانه ثنا قابل ارائه است. بعد از طرح شکایت و احراز وصف بین المللی و جرم بودن عمل ارتکابی سرپرست دادسرای بین المللی هم زمان عهده دار امر ارجاع شکایت هم می باشد. پرونده را به شعبه ی واحد اینتریل در پایگاه پنجم در اداره ی آگاهی (آگاهی شاپور) مستقر است می فرستد و با ارائه ادله و استعلامات لازم پرونده وارد فرآیند رسیدگی می شود.

آدرس دادسرای ناحیه ی 20 در استان تهران ،خیابان شریعتی، نبش خیابان معلم ،دادگاه انقلاب اسلامی واقع شده است.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *