تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل دعاوی چیست

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع وکیل دعاوی چیست اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید .

 

وکیل دعاوی چیستوکیل دعاوی چیست

وکیل دعاوی چیست؟

وکالت در دعاوی همان‌طور که از نظر انسانی از هر فردی بر اساس نژاد، رنگ، جنس، زبان، مذهب و ملیت، عضو خانواده بزرگ می‌باشد و فقط از یک حقوق بشر را استفاده کند؛ خانواده نیز به عنوان کوچک‌ترین واحد اجتماعی از حمایت برخوردار می‌باشد و دارای حقوق می‌باشد. قوانین خانواده قوانینی نیست که بتوان بر اساس آن بر خلاف آن عمل کرد؛ به جز در مواردی که قانون خود اجازه توافق زن و مرد را داده؛ به عنوان مثال، انتخاب محل اقامتگاه خانواده ممکن است در اختیار زن یا مرد باشد. در حال حاضر خانواده‌ها استحکام گذشته را ندارد و این موضوع درگیر اجتماعی بسیاری دارد که مهم‌ترین آن دلیل سستی خانواده‌ها توصیه مبانی اخلاقی می‌شود.

مهم‌ترین تکالیف زن و مرد بعد از ازدواج و تشکیل خانواده زن و مرد نسبت به یکدیگر حقوق و تکالیفی که عمل نکردن یا برخوردار نشدن از این موارد اثرات بدی را بر خانواده می‌گذارد. همیشه نگاه به طور صحیح واقع می‌شود و روابط بین زن و شوهر رابطه بین طرفین و تکالیف زن و مرد در مقابل یکدیگر برقرار می‌شود.

زن و شوهر باید به یکدیگر برخورد کنند، زن و شوهر باید در تربیت فرزندان کمک کنند، در روابط زن و شوهر ریاست خانواده از خصوصیات شوهر می‌باشد؛ به خاطر این است که مرد مدیریت خانواده را به عهده بگیرد. نفقه زن شامل خوراک، پوشاک و نیازهای زندگی در عقد دائمی باشد. باید در منزلی که شوهر تعیین می‌کند، سکونت داشته باشد مگر آنکه اختیار تعیین منزل به زن داده شود.

دعاوی حقوقی شامل چه مواردی می شود؟

دعاوی حقوقی شامل موارد زیر می‌باشد: قرارداد تفسیر، قرارداد مشاوره در زمینه قرارداد و طرح درباره مرتبط با انواع عقود و قراردادها، دعاوی ملکی و دعاوی مرتبط با املاک مانند خلع ید، رفع تصرف، عدوانی تخلیه، تقسیم و سایر دعاوی ملکی، اجاره اماکن تجاری مانند تفریحی، تجاری، انتقال منافع، مطالبه سرقفلی به کسب و غیره، کلیه دعاوی تجاری و مرتبط با تجارت شرکت‌های تجارتی مانند ورشکستگی، مطالبه وجه اسناد تجاری، ابطال تصمیمات مجامع عمومی، انحلال شرکت و سایر دعاوی، موضوعات قانون تجارت‌های خانوادگی و به دبیران در مورد صلاحیت دادگاه خانواده می‌باشد. سایر دعوا و امور حقوقی، دعوای حقوقی مرتبط، جبران خسارت ناشی از نقض حقوق قانونی، مشخص می‌شود و به دو دسته اموال و اشخاص تقسیم می‌شود که اموال مزایده‌ای از قبیل مالکیت حقوق افراد برای قرارداد خرید و فروش، اجاره، رهن، مطالبه طلب و یا امور مربوط به مسئله وصیت و ارث مطرح می‌شود.

دسته دیگری به خاطر مسائلی که مربوط به امور شخصی افراد است. مانند تابعیت، ازدواج، طلاق، حضانت و غیره. هرگاه در هر یک از این موضوع فردی بر اثر اعمال و رفتار فرد دچار نقض شود و این نقض موجب خسارت و ضرر مالی یا شخصی شود؛ می‌توان علیه او در دادگاه صالح برای دعوای حقوقی طرح دعوا کرد.

وکیل دعاوی چیستوکیل دعاوی چیست

دعوای کیفری ولا در اغلب موارد افراد دست به کاری می‌زنند که از نظر قانون جرم محسوب می‌شود و دارای مجازات‌های کم و زیاد می‌باشد؛ معمولاً با سرعت بیشتری بررسی می‌شود. اما با توجه به حجم زیاد پرونده‌های کیفری در مرجع قضایی ممکن است  برای رسیدگی به این پرونده‌ها طولانی باشد.

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی می توانید در هر ساعت از شبانه روز با موسسه تهران وکیل تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به منظور دریافت مشاوره حقوقی رایگان در ساعات غیر اداری از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت اقدام فرمایید. همچنین می توانید در صورت نیاز نسبت به دریافت مشاوره حقوقی ار طریق واتساپ نیز اقدام فرمایید.

تفاوت دعاوی حقوقی و کیفری

دعوا به معنایی که در بند پیشین اشاره شد، انواع مختلفی دارد. اما در یک تقسیم بندی کلی به دو نوع دعوای حقوقی و کیفری تقسیم می‌شود. اشخاص حقیقی یا حقوقی که در صدد اقامه دعوا هستند، باید قبل از هر اقدامی با بهره گیری از مشاوره تخصصی فرق دعوای حقوقی و کیفری بودن موضوع تشخیص و سپس بر اساس آن اقدامات قانونی لازم را انجام دهد.

یکی از تفاوت‌های دعاوی حقوقی و کیفری این است که در اقامه دعوای حقوقی نیازمند تنظیم و تقدیم دادخواست و در برخی از موارد قانونی نیازمند تنظیم و تقدیم درخواست می‌باشد. اما طرح دعوای کیفری مستلزم تنظیم شکایت نامه می‌باشد. برای اینکه نمی‌توان دعوایی را که فاقد جنبه‌ کیفری است، از طریق طرح شکایت مورد پیگیری انجام دهد. همچنین اقامه دعوا بدون پرداخت هزینه دادرسی امکان پذیر نیست.

هزینه دادرسی در تمامی دعاوی کیفری یک ساله برابرند اما در دعاوی حقوقی این هزینه بر اساس بهانه خواسته متغیر می‌باشد ولی به میزانی که بهای خواسته افزایش داشته باشد؛ هزینه دادرسی نیز افزایش دارد. البته در صورتی که خواهان دعاوی حقوقی توانایی پرداخت این هزینه‌ها را نداشته باشند؛ می‌توان در ابتدا با تقدیم دادخواست بدون پرداخت هزینه در مراحل ابتدایی درباره حقوق طرح کند و به طرفین دعوای حقوقی خواهان و به طرفین دعوای کیفری شاکی گفته می‌شود.

وکیل دعاوی چیستوکیل دعاوی چیست

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از وکلای مجموعه تهران وکیل کمک بگیرید. وکلای مجموعه تهران وکیل آماده‌ی خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می‌باشند. جلب رضایت شما مشتریان گرامی، هدف وکلای صاحب تجربه این مجموعه است؛ پس با اطمینان خاطر پرونده‌های خود را در این زمینه به وکلای تهران وکیل بسپارید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *