تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل ضمانت نامه بانکی + بهترین + تضمینی + شماره تماس

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

ضمانت نامه بانکی که به منظور مقاصد تجاری صادر می‌شود، یکی از اصول مهم در زمینه تسهیلات صادرات و واردات است و  از اصولی‌ترین ابزار تضمین در قراردادها به شمار می‌آید که برای اطمینان خاطر خریدار نسبت به تضمین ایفای تعهدات فروشنده و همچنین ضمانت پرداخت خریدار به فروشنده صادر می‌شود.

ضمانت‌ نامه بانکی انواع مختلفی دارد؛ یک تقسیم‌بندی کلی و مهم در مورد ضمانت نامه‌های صادره به منظور ترخیص کالا از گمرک و ضمانت نامه‌های مربوط به بهینه‌سازی فرآیند واردات و صادرات وجود دارد که ضمانت‌های مبادله‌ای نیز نامیده می‌شوند. گروه نخست کاملاً موضوعی مرتبط با مسائل داخل کشور است و دیگری مربوط به اعتبارات بین‌المللی و انتقال ارز می‌باشد.

ضمانت نامه‌های صادره در حوزه واردات شامل مبادله ارزهای خارجی است؛ به این معنی که اگر برای واردات در ایران درخواست ضمانت نامه بانکی کنید و شخص وارد کننده یا همان خریدار به تعهدات خود در خصوص پرداخت‌ها عمل نکند، فروشنده یا همان طرف خارجی می‌تواند ضمانت نامه بانکی را به اجرا درآورد و بانک موظف است بلافاصله صورت حساب وی را پرداخت کند.

ماهیت ضمانت نامه‌های صادر شده برای امور صادرات  مشابه مورد ذکر شده بالا است، با این تفاوت که پشتوانه ضمانت نامه‌های صادراتی وثیقه‌های دریافتی از کسی است که درخواست ضمانت دارد.

انواع ضمانت نامه‌های بانکی به منظور انجام معاملات فرا مرزی به صورت ضمانت اجرا مربوط به استحکام انجام تعهدات، ضمانت پیش پرداخت، ضمانت نامه مناقصه، ضمانت حفظ وجه و ضمانت سفارشی صادر می‌شود. چارچوب اساسی ضمانت نامه‌های مربوط به مبادله، شرط برگشت ناپذیری است و الزام دیگر، کیفیت بی قید و شرط آن است.

هدف اصلی ضمانت‌ نامه‌های بانکی پرداخت فوری از طرف شخص خریدار است و هر شرطی که بر آن وضع شود، این هدف را تضعیف می‌کند؛ چرا که در این صورت رسیدگی قضایی اجتناب‌ناپذیر خواهد بود و همین امر مستلزم گذراندن زمان طولانی است. به همین دلیل ضمانت نامه باید در اولین تقاضای کتبی قابل پرداخت باشد.

مراحل صدور ضمانت نامه بانکی در کشور به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم انجام می‌شود که در روش اول تنها بانکی که سفارش دهنده انتخاب کرده، درگیر صدور  ضمانت نامه است و موظف است که که سند ضمانت نامه را برای طرف مقابل ارسال کند؛ اما در روش غیرمستقیم، بانک دیگری نیز نقش خواهد داشت که همان بانک عامل در کشور فروشنده است که به سفارش بانک داخلی، ضمانت نامه مربوطه را صادر می‌کند.

از ویژگی‌ها و مزایای خاص ضمانت نامه‌های بانکی، امکان تمدید آن است؛ ممکن است شرایطی پیش بیاید که فروشنده قصد مذاکره داشته باشد و به طرف مقابل زمان بیشتری برای اجرای قرارداد بدهد. در این صورت ریسک وجود مخارج بیشتر و طولانی‌تر شدن روال کار که منجر به انقضای ضمانت نامه می‌شود‌، منجر به تعیین محدودیت زمانی خواهد شد. به این ترتیب بهتر است ضمانت نامه را تمدید کرد تا از این مشکلات نیز جلوگیری به عمل آید.

از آنجایی که ضمانت نامه‌های بانکی یکی از معتبرترین و مهم‌ترین اسناد بین‌المللی هستند و ابزار بانکی رایجی در میان روابط حقوقی و قراردادهای داخلی و خارجی به حساب می‌آیند، بنابراین به دانش حقوقی بالایی نیز احتیاج دارند. از این رو با توجه به مباحث حقوقی زیادی که در مورد ضمانت نامه‌های بانکی موجود است، ضرورت حضور یک وکیل ضمانت نامه‌ بانکی به خوبی در این معاملات احساس می‌شود.

مجموعه تهران وکیل یکی از موسسات حقوقی مرتبط با امر مشاوره و وکالت در تمامی حوزه‌های حقوقی است که دارای بیش از هزار وکیل مجرب و متخصص می‌باشد؛ چنانچه در موضوعات مرتبط با ضمانت نامه‌های بانکی دچار هرگونه مشکل حقوقی شده‌اید، می‌توانید از یک وکیل ضمانت نامه بانکی تضمینی در این مجموعه مشاوره حقوقی رایگان دریافت نمایید.

موسسه حقوقی تهران وکیل با سالها تجربه در خصوص ارائه مشاوره رایگان در تمام زمینه‌های حقوقی، بهترین وکیل ضمانت نامه بانکی را به منظور رشد اقتصادی و سهولت در مبادلات اقتصادی به کار گرفته و شما عزیزان می‌توانید با برقراری ارتباط از طریق شماره تماس‌ 09100911179، از تجارب حقوقی وی به صورت کاملا رایگان بهره‌مند شوید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *