تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل طلاق غیابی+مهریه+شرایط+زمان

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع  وکیل طلاق غیابی+مهریه+شرایط+زمان اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

وکیل طلاق غیابی+مهریه+شرایط+زمانوکیل طلاق غیابی+مهریه+شرایط+زمان

امروزه مسئله طلاق یکی از رایج­ترین مسائل حقوقی جامعه محسوب می­شود. طلاق انواع و دلایل مختلفی دارد که طلاق غیابی یکی از انواع آن است. طلاق غیابی حالتی است که در آن زن به دلایل محکمه پسندی مانند ترک زندگی و منزل توسط مرد بیش از شش ماه، برای امر طلاق غیابی دادخواستی را تنظیم کرده و به دادگاه ارسال کند. در این صورت با عدم مراجعه زوج به دادگاه و حضور نداشتن در جلسات دادرسی، زوج محکوم شده و حکم طلاق غیابی صادر می­شود.

طلاق غیابی دارای شرایط و مراحلی است که در ادامه قصد داریم توضیحات کاملی در رابطه با مهریه، شرایط و زمان طلاق غیابی به شما ارائه دهیم.

در صورت نیاز به دریافت مشاوره  در خصوص سوالات حقوقی و یا داشتن هرگونه سوال در زمینه طلاق غیابی  می­توانید با موسسه تهران وکیل تماس حاصل فرمایید.

طلاق غیابی چیست؟

طلاق غیابی نوعی طلاق است که در آن مرد طبق شروط چاپی ضمن عقد و مطابق بندهای 8 و 11 عقدنامه به مدت شش ماه ترک زندگی و منزل کرده باشد و یا به مدت چهار سال تمام مفقودالاثر باشد. در این صورت زوجه می­تواند از دادگاه تقاضای طلاق غیابی نماید و در صورت عدم حضور زوج در دادگاه حکم طلاق غیابی صادر می­شود. اگر زنی وکالت از طلاق داشته باشد، می­تواند با انتخاب وکیل پایه یک دادگستری به وکالت از شوهر و بدون حضور او مراحل طلاق را طی کند. البته توجه داشته باشید که این نوع طلاق از نظر حقوقی به دلیل حضور وکیل مع الواسطه برای زوج، طلاق غیابی محسوب نمی­شود و نوعی طلاق توافقی است.

رای غیابی بودن طلاق مانند تمامی آراء غیابی به مدت 20 روز قابل اعتراض و واخواهی است و شخصی که دادخواست علیه او مطرح شده می­تواند اعتراض خود را نسبت به رای صادر شده ارائه دهد.

مراحل انجام طلاق غیابی

 در مراحل طلاق غیابی زوجه با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و با ارائه دلایلی مانند ترک منزل زوج بیش از شش ماه، اقدام به تنظیم دادخواست طلاق غیابی می­کند و به دادگاه خانواده ارسال می­کند. پس از تنظیم دادخواست، دادگاه ابلاغیه­ای برای حضور زوج در دادگاه ارسال می­کند. احضاریه طبق ماده 68 و 69 قانون آیین دادرسی مدنی به منزل شوهر و یا به بستگان و یا کارمندان وی ابلاغ می­شود. اگر نشانی درست باشد اما کسی حضور نداشته باشد، مطابق ماده 70 قانون مدنی اخطاریه ای ارسال خواهد شد.

در چنین حالتی قاضی با بررسی پرونده از زوجه درخواست چاپ آگهی در روزنامه­ های کثیرالانتشار را دارد. در نهایت اگر زوج به هر دلیلی ابلاغیه را دریافت نکند و یا در صورت دریافت ابلاغیه در جلسات دادگاه حضور پیدا نکند، قاضی رای دادگاه را به صورت غیابی صادر خواهد کرد.

 

وکیل طلاق غیابی+مهریه+شرایط+زمانوکیل طلاق غیابی+مهریه+شرایط+زمان

شرایط طلاق غیابی از طرف زن

در صورتی که زوجه دادخواست طلاق غیابی داشته باشد، باید دلایل موجه و قانونی برای جدایی از همسر خود به دادگاه ارائه دهد. از جمله این موارد عبارت است از:

  • اثبات عسر و حرج زن

در این مورد زن باید به دادگاه اثبات کند که زندگی با همسر خود با مشقت و سختی فراوانی همراه است. از جمله دلایل عسر و حرج می­تواند یکی از موارد زیر باشد:

  • اعتیاد شدید به مواد مخدر
  • ترک زندگی توسط مرد
  • امراض مقاربتی و یا مریضی لاعلاج زوج
  • محکومیت زوج به حبس بالای پنج سال و یا ارتکاب جرایمی که در شان زوجه نیست.
  • سوءرفتار و سوءمعاشرت با زن و فرزند
  • عدم بچه­دار شدن مرد
  • اثبات خیانت مرد
  • عدم تهیه مسکن برای مدت غیر متعارف
  • مشکلات زناشویی
  • بلاتکلیف رها کردن زوجه
  • غیبت طولانی مدت مرد

 غیبت طولانی مرد به مدت چهار سال می­تواند موجب اقدام زوجه به طلاق غیابی شود.

  • عدم پرداخت حقوق مالی زن

عدم پرداخت حقوق مالی زن از جمله عدم پرداخت نفقه به مدت شش ماه و قرار گرفتن زن در مضیقه مالی از جمله دلایل طلاق غیابی محسوب می­شود.

مدت زمان طلاق غیابی

مدت زمان طلاق غیابی به عوامل زیادی از جمله عدم دسترسی به زوج یا زوجه و ارسال ابلاغیه بستگی دارد. به طور کلی نمی­توان زمان معینی برای طلاق غیابی درنظر گرفت و این نوع طلاق دارای روند رسیدگی زمانبری می­باشد و باید سه دادگاه بدوی، دادگاه تجدید نظر استان مربوطه و دیوان عالی کشور را طی کند. اما بطور کلی اگر پرونده هر سه دادگاه را با اعتراض طی کند، حدود یک سال طول خواهد کشید.

 

وکیل طلاق غیابی+مهریه+شرایط+زمانوکیل طلاق غیابی+مهریه+شرایط+زمان

مدارک لازم جهت طلاق غیابی

مدارک مورد نیاز برای ارائه دادخواست طلاق غیابی عبارت است از:

  • اصل شناسنامه
  • اصل کارت ملی
  • سند ازدواج
  • اگر خانمی وکالت طلاق داشته باشد باید وکالت در طلاق را نیز به همراه داشته باشد.

مدت زمان عده در طلاق غیابی

عده مدت زمانی است که بعد از طلاق زن نمی­تواند با شخص دیگری ازدواج کند. مدت زمان عده در قانون مدنی برای طلاق غیابی سه ماه می­باشد و در صورت باردار بودن زن باید تا زمان وضع حمل عده نگه دارد. تنها در دو حالت زن نیازی به نگه داشتن عده ندارد و آن زمانی است که زن یائسه باشد و یا با همسر خود رابطه جنسی برقرار نکرده باشد.

مهریه در طلاق غیابی

در طلاق غیابی شرایط دریافت مهریه زوجه کمی پیچیده­ خواهد بود. در چنین شرایطی امکان اخذ مهریه به صورت مستقیم از زوج وجود ندارد اما شرایطی ایجاد می­شود که زوجه می­تواند نسبت به توقیف اموال و حساب بانکی زوج اقدام کند و حق خود را از مهریه دریافت نماید.

طلاق غیابی در دوران عقد

در دوران عقد نیز زوجه می­توانند به دلایلی که توضیح دادیم اقدام به طلاق غیابی نمایند. به عنوان مثال ممکن است مرد برای مدت طولانی حضور نداشته باشد و یا دارای اعتیاد شدید باشد که در این صورت زوج می­تواند به دلیل عسر و حرج تقاضای طلاق نماید. اما باید به این نکته توجه نمود که برای طلاق غیابی در دوران عقد مدتی برای رسیدگی مجدد در نظر گرفته شده است.

وکیل طلاق غیابی

حضور وکیل در پرونده­های مربوط به طلاق می­تواند باعث آرامش خاطر موکل و موفقیت او در پرونده شود. از آنجایی که قوانین حقوقی کشور به طور مداوم در حال تغییر هستند، حضور یک وکیل مجرب  و باتجربه که از تمامی قوانین آگاهی داشته باشد و در دادگاه به دفاع از حقوق شخص بپردازد، بسیار کمک کننده است.

موسسه حقوقی تهران وکیل دارای گروهی از کارشناسان حقوقی و وکلای باتجربه دادگستری است که با ارائه خدمات حقوقی تخصصی در زمینه انواع طلاق و طلاق غیابی به صورت تلفنی و تمام وقت، پاسخگوی سوالات هموطنان عزیز می­باشد.

برای ارتباط با وکیل خانواده متخصص به صفحه فوق مراجعه نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *