تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل مناطق آزاد صنعتی + بهترین + تضمینی + شماره تماس

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

مناطق آزاد صنعتی به برخی از مناطق جغرافیایی اطلاق می‌شود که قوانین گمرک کشور بر آن حاکم نیست و به منظور ایجاد سهولت در امر واردات و صادرات کالا، حمایت از صنایع داخلی و تسریع در جذب تکنولوژی‌های روز دنیا در گمرکات و مناطق مرزی کشور ایجاد شده است.

در مناطق آزاد صنعتی مزایا و تسهیلات ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاران فراهم شده است و در واقع این مناطق با ایجاد فرصت برای بهره‌مندی از مزایایی مانند معافیت‌های مالیاتی و گمرکی، درآمد معاف، عدم وجود تشریفات دشوار و دست و پاگیر مبادلات ارزی و فرآیندهای اداری و تسریع در واردات به روند توسعه کشور کمک می‌کند و فرآیندهای صادراتی را با جذب سرمایه‌گذاری خارجی و انتقال فناوری به انجام می‌رساند.

ایران در مجموع هفت منطقه آزاد صنعتی دارد که عبارتند از: کیش، قشم، چابهار‌، انزلی‌، ارس، اروند و ماکو. اینها مناطق آزاد صنعتی هستند که با منطقه ویژه اقتصادی تفاوت‌هایی دارد؛ برخی از مهم‌ترین این تفاوت‌ها به شرح زیر است:

– معافیت مالیاتی در مناطق آزاد ۲۰ سال است، در حالی که در مناطق ویژه اقتصادی تخفیف مالیاتی بر طبق مقررات داخلی می‌باشد.

– خرده فروشی کالا در مناطق ویژه اقتصادی فقط برای اتباع خارجی و در مناطق آزاد هم برای اتباع داخلی و هم خارجی امکان پذیر است.

– شرایط گذرنامه برای اتباع خارجی در مناطق ویژه بر اساس مقررات داخلی است، اما برای مناطق آزاد در مرزهای ورودی صادر می‌شود.

– مقررات کار و بیمه اجتماعی برای به کارگیری اتباع خارجی در مناطق آزاد تابع مقررات خاص هر منطقه است، اما در مناطق ویژه اقتصادی این امر مشمول مقررات داخلی می‌شود‌.

هر منطقه آزاد صنعتی توسط مرجعی اداره می‌شود که به صورت یک شرکت تشکیل شده و دارای وضعیت حقوقی مستقلی می‌باشد که سرمایه آن متعلق به دولت است. اینگونه شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته و تابعه آنها از قوانین و مقررات حاکم بر ارگان‌های دولتی و سایر مقررات عمومی که به تصویب دولت می‌رسد مستثنی هستند. مناطق آزاد صرفاً بر اساس قانون و آئین‌نامه‌های مربوط به همان مرجع اداره می‌شود و در مواقعی که برای یک مورد خاص قانون و اساسنامه پیش‌بینی نشده باشد، این شرکت‌ها مشمول قانون تجارت خواهند بود.

طبق قوانین، هر سازمان و ارگان تابع آن مجاز است که قراردادهای کاری لازم را با اشخاص داخلی و خارجی منعقد کند و با سرمایه‌گذاران در صورت رعایت کامل اصول قانون اساسی به انجام طرح‌های مشارکتی بپردازد و البته که هرگونه اختلافات و دعاوی ناشی از این قراردادها بر طبق توافق‌ها و تعهدهای قانونی طرفین، رسیدگی و حل و فصل می‌شود.

اما در مجموع می‌توان گفت که مناطق آزاد صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی در کشور ما برای ارتقای فعالیت‌های تجاری افراد بومی و خارجی تعیین شده که قوانین خاص خود را دارد و بروز هرگونه مشکل در تجارت بین‌الملل یا دعاوی حقوقی داخلی به خدمات مشاوره و وکالت اشخاص حقیقی و حقوقی توسط یک وکیل مناطق آزاد صنعتی نیاز دارد.

موسسه حقوقی تهران وکیل یکی از جامع‌ترین سایت‌های اطلاع رسانی حقوقی است که با عضویت بیش از هزار وکیل پایه یک دادگستری و مجرب در سراسر کشور، در همه زمینه‌های حقوقی خدمات ارزنده‌ای به متقاضیان ارائه می‌نماید؛ افرادی که به فعالیت تجاری در منطقه آزاد می‌پردازند و به هر دلیل نیازمند یک مشاور حقوقی عالی در زمینه شغلی خود هستند، می‌توانند از بهترین وکیل مناطق آزاد صنعتی در موسسه تهران وکیل مشاوره حقوقی رایگان دریافت کنند؛ مشاوره حقوقی به صورت آنلاین و تلفنی در طی ۲۴ ساعت شبانه روز از طریق مراجعه به وب سایت تهران وکیل یا تماس تلفنی با شماره‌های 09100911179 و 09371135833 با یک وکیل مناطق آزاد صنعتی تضمینی صورت می‌گیرد و در صورت نیاز پشتیبانی از طریق عقد قرارداد ادامه‌دار خواهد بود.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *