تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل کلانتری ۱۱۵ رازی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

قرارداد الکترونیک وکالت و سامانه ثنا هر شخصی که می‌خواهد در دادگاه پرونده داشته باشد و از جمله طلاق باید در سامانه ثنا ثبت نام کند. حتی اگر عضویت مربوط به سال‌های قبل داشته باشد، در طلاق نیز این اجبار وجود دارد و زن و شوهر حتی با داشتن وکیل باید شماره ملی آ­ن­ها در سامانه ثنا تعریف کرده باشد.

ثبت نام هم بسیار راحت می­باشد و به نزدیکترین دفتر خدمات الکترونیک قضایی یا کلانتری ۱۱۵ مراجعه کنید. ممکن است برای کسی سوال شود که وکالت طلاق آیا وجود دارد و زوج یا خارج از کشور باشد و یا همکاری نکند باید چکار کرد. این موضوع به راحتی توسط وکیل انجام می­شود. همان طور که می­دانید زن نیز به مرد می­تواند وکالت برای طلاق بدهد. این موارد بدین صورت است که وکالت در خارج از کشور تنظیم شود یا در دفتر اسناد رسمی داخل کشور پرونده بسیار داشته­ای با جمع شدن ابلاغ­های قدیمی و در دست داشتن ابلاغ الکترونیکی یا سامانه ثنا گام موثری توسط قوه قضاییه انجام شده، از طرفی به جای وکالت قدیمی وکلای دادگستری قراردادها الکترونیکی شده به این صورت که با درخواست وکالت در موضوع­های خاص مثل طلاق از طرف وکیل از طریق پیامک برای موکل از طریق سامانه ثنا ارسال می­شود که با اعلام آن خود به وکیل قرارداد وکالت ثبت‌ می‌شود. علاوه بر اینکه موکل هر زمان که بخواهد می‌تواند مفاد قرارداد و مراحل رسیدگی پرونده را از آن مطلع شود.

بنابراین با این توضیح لزوم و الزام حضور فیزیکی موکل در دفتر وکالت از بین می‌رود. اگر چه بهتر است برای امضای توافقنامه طلا زوجین حضور داشته باشند اما با توجه به قرارداد الکترونیک وکالت مثلاً می­توان از شهرستانی در استان دیگر به یکی از وکلا در اصفهان وکالت داد. این اواخر بسیاری از موکلین به هر دلیلی علاقه دارند مراحل طلاق در تهران و توسط وکلای حقوقی ما انجام شود، از طریق تلفن و سامانه سنا قرارداد الکترونیک تازه شد به ما وکالت داده می‌شود و نیز حضور ایشان در تهران نیاز نیستند.

توافقنامه طلاق توافقی اگر منجر به ثبت طلاق نشود و یکی از طرفین پشیمان شود، اثر حقوقی ندارد و از درجه اعتبار ساقط می­شود.

به عبارت دیگر هر نوشته­ای حتی رای دادگاه اگر منجر به ثبت رسمی طلاق نشود، باطل است برای مثال زوج می‌پرسد اگر بنویس مهریه را بخشیدم یا بعضی کردم ولی شوهر پشیمان شود، وضعیت مهریه چه می­شود؟ جواب این است که مهریه پا بر جا می‌ماند مگر اینکه طی سند رسمی مستقل در قبال گرفتن وکالت برای طلاق مهریه را بخشیده باشد.

عقدنامه یا رونوشت شناسنامه و کارت ملی زوجین از اگر کارت ملی را در دسترس ندارید ولی شماره ملی را می­دانید برای درخواست طلاق کافی می­باشد. در صورت در دسترس نبودن عقد با نامه باید به دفترخانه که ازدواج کرده­اید مراجعه و رونوشت را دریافت کنید.

مراحل طلاق در صورت اختیار وکیل نیازی به حضور طرفی که وجود دارد نیز تا قبل از صدور رای گواهی عدم امکان سازش هر کدام از زوجه حتی اگر توافق نامه وکالتنامه یا دادخواست را امضا کرده باشند، در صورت پشیمانی رای طلاق توافقی صادر نمی­شود اما پس از صدور رای طلاق بر طبق مواد ۳۵ و ۳۶ قانون حمایت از خانواده اگر سر پشیمان شود و به دفترخانه برای طلاق نیاید امکان ثبت طلاق نیست. مگر اینکه زن از مرد در زمان رای دادگاه یا به صورت وکالت در طلاق وکالت در مراجعه به دفترخانه برای ثبت طلاق داشته باشد اما اگر زوج بعد از صدور رای طلاق گواهی عدم امکان سازش پشیمان شود. زوج می­تواند بدون حضور او به یکی از دفاتر ثبت طلاق مراجعه کند و طلاق را ثبت کند.

البته باید در نظر داشت که در صورتی که طلاق باشد، زوجه می­تواند به وجه درست در ایام عده از زمان ثبت طلاق و آنکه بعضی کرده از مهریه مراجعه کند. توجه کنید که در عمل اگر زوجه یا وکیل او در دفترخانه طلاق برای ثبت حاضر نشود، محضر طلاق شعبه که رای را صادر کرده در این زمینه استعلام می‌کند. حاکم خانواده اجازه ثبت طلاق بدون رضایت زوجه را نمی­دهد اگرچه که قانون این اجازه را داده و قاضی و سردفتر تخلفی انجام نداده است.

زوج یا زوجه که در خواست طلاق دارد و یا مهریه را پرداخت نمی­کند و یا هرگونه مشکل حقوقی و قضایی دیگر باید اول به کلانتری شماره ۱۱۵ مراجعه کند، شکایت کند و بعد از آن با یکی از ماموران کلانتری برای دستگیر کردن مجرم و خاطی کار بروند. پس  هر کسی که مشکلی دارد، نباید سر از خود و بدون اطلاع از کلانتری و ماموران دولتی و نیروی انتظامی اقدام خود سرانه کند بلکه تمامی مراحل باید قانونی عمل شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از وکلای مجموعه تهران وکیل کمک بگیرید. وکلای مجموعه تهران وکیل آماده‌ی خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می‌باشند. جلب رضایت شما مشتریان گرامی، هدف وکلای صاحب تجربه این مجموعه است؛ پس با اطمینان خاطر پرونده‌های خود را در این زمینه به وکلای تهران وکیل بسپارید و با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *