تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل کلانتری ۱۳۸ جنت آباد

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

قانونگذار بر اساس ماده ۱۲۶ قانون مجازات نیروهای مسلح و کسانی که به صورت غیرقانونی از موقعیت نیروهای مسلح سوء استفاده می‌کنند، به حبس از ۲ سال محکوم می‌کند و استفاده افراد از لباس نیروی انتظامی و کلانتری برای مقاصد غیر قانونی با شرایطی که در قانون مدرج شده، جرم تلقی می‌شود و به حداکثر دو سال حبس محکوم می‌شود. اما دور بودن این عمل بستگی به جرایم و مقاصد غیر قانونی دارد و این از این نظر مفهوم و مغازه دارای ابهام می­باشد. به همین جهت برای مقاصد غیر قانونی را از قید جرم استفاده کرده‌اند تا به این طریق افراد را که جرم مرتکب می­شوند را محدود کند.

از مقاصد غیر قانونی در ماده ۱۲۶ قانون مجازات جرایم نیروهای مسلح گفته شده و شرح آن این است که افرادی که از لباس نظامی کارت شناسایی موقعیت نظامی و توانایی حرف‌های آن­ها سوء استفاده کنند و اموری که در خارج از وظیفه و ماموریت آن­ها می­باشد را انجام دهد. مثلاً نیروهای کلانتری شماره ۱۳۸ جنت آباد از نظر مراقبتی و شاکی دارد و بدون آنکه ماموریتی به آن محول شود، در خانه متشاکی می­رود و برگه جلب او را در اختیارش می‌دهد و او را دستگیر و به کلانتری اعزام می‌کند. این تعریف از دیر باز و موقعیت شغلی و کارت شناسایی جهت مقاصد شخصی استفاده کرده و اقدامات و مطابق قوانین جزایی جرم می­باشد و مقرراتی را برای آن­ها مقید کرده است که در این قسمت مطرح می‌شود.

این است که آیا دادگاه خانواده در صورتی که با این جرایم مواجه شود با تقاضای آن از طرف خواهان و ماده ۷ قانون حمایت خانواده دستور موقتی صادر می­کند یا نه؟ در ماده ۷ قانون حمایت از خانواده گفته شده که برای قبول و یا رد کردن این درخواست و صدور درخواست موقت احراز هویت و این موارد در صورت پذیرش درخواست صدور موقت نسبت به این موضوعات اشاره می­شود و در ماده قانونی اصولاً تامین می­شود. این امر قبلاً در ماده ۲۰ قانون حمایت خانواده در سال ۱۳۵۳ بررسی شده است.

بر اساس مفاد ماده ۲۹ قانون اعسار گفته شده که بعد از آنکه حکم معسر صادر شود، به حبس تادیبی از یک ماه تا شش ماه محکوم می­شود و شخصی که ادعای اعسار بر خلاف واقع را بداند، مقصر‌اند. زمانی که حکم قطعی اعسار از طرف دادگاه تجدید نظر صادر شود، نقض نمی­شود و از نظر کیفری تحت تعقیب قرار می‌گیرد. اگر معلوم شود که مدعی اعسار در زمان دعوا مقصر نبوده، بر خلاف واقع خود را مقصر می­داند و موضوع مشمول ماده ۲۹ قانون اعسار می­باشد و به طرح شکایت کیفری منجر می­شود. بعد از صدور حکم اعسار معلوم می­شود که مدعی اعسار رفع مقصر می­کرده و موضوع مشمول ماده ۳۱ همان قانون می­باشد و شکایت کیفری را مطرح می‌کند. با توجه به مراتبی که گفته شد، اثبات رفع اعسار از طریق طرح دعوای حقوقی می­باشد و وجود حکم قطعی اعسار مانع توقیف اموال شناسایی شده برای اجرای حکم نمی­باشد.

کلانتری شماره ۱۳۸ جنت آباد در صورتی که افرادی به صورت غیرقانونی از لباس و موقعیت ماموران کلانتری سوء استفاده کنند؛ صلاحیت رسیدگی و شکایت و به دست آوردن اسناد و مدارک و شواهد را به عهده دارد و بعد از آنکه کلانتری۱۳۸ این موارد را بررسی کرد، جهت پیگیری پرونده به دادسرا و دادگاه ارجاع داده می­شود.

هر کسی که به صورت غیرقانونی بدون مجوز از لباس رسمی ماموران کلانتری و نیروی انتظامی نشانه­ها و امتیازات آن­ها به صورت غیرقانونی و بدون تغییر و یا با تغییر جزئی استفاده کند، در صورتی که عمل آن­ها بر اساس قانون مستلزم مجازات شدید این باشد، به حبس از سه ماه تا یک سال محکوم می‌شود و یا جزای نقدی یک میلیون تا ۶ میلیون ریال محکوم می‌شود. از این عمل سوء استفاده می­کند و هر دو مجازات محکوم می‌شود.

بر اساس ماده ۱۲۶ قانون مجازات نیروهای مسلح هر کدام از افراد نظامی که به صورت آشکار از نشانه­ها و مدال­ها و لباس نیروی انتظامی به صورت داخلی و یا خارجی بدون مجوز از کارت شناسایی خود برای مقاصد غیر قانونی استفاده کند، به حبس از شش ماه تا دو سال محکوم می‌شود. در صورتی که این عمل را دوباره مرتکب شود، مجازات آن تشدید می­شود. بر اساس قانون و کیفر ارتش جرم استفاده غیرمجاز از لباس نظامی شامل خلع درجه و خلع لباس می­باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از وکلای مجموعه تهران وکیل کمک بگیرید. وکلای مجموعه تهران وکیل آماده‌ی خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می‌باشند. جلب رضایت شما مشتریان گرامی، هدف وکلای صاحب تجربه این مجموعه است؛ پس با اطمینان خاطر پرونده‌های خود را در این زمینه به وکلای تهران وکیل بسپارید و با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *