تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل کمیسیون ماده ۹۹

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

یکی از حائز اهمیت ترین موارد در سطح دهیاری و شهرداری ها ، کمیسیون ماده ۹۹ شهرداری می باشد ، که به آن نیز بسیار اعتراض می شود و علت آن هم این است که ، از آن جایی که در سطح شهر ها جمعیت بسیار زیادی وجود دارد ، و همچنین کمبود زمین های مسکونی ، اقشار ثروتمند و یا حتی اقشار فقیر ، اقدام به تغییر کاربری اراضی بدون مجوز می نمایند که همین موضوع ، باعث صادر شدن احکام کمیسیون ماده ۹۹ می شود . که اعتراضات بسیاری به این احکام می شود .

اعضای کمیسیون ماده ۹۹

یکی از مهم ترین مسائلی که وکیل کمیسیون ماده ۹۹ ، باید به آن اشاره کند در خصوص اعضای کمیسیون ماده ۹۹ می باشد ، که این اعضا به این شرح است :

۱ / یک نماینده از قوه قضائیه ،

۲ / یک نماینده از وزارت کشور ،

۳ / یک نماینده از وزارت مسکن و شهرسازی .

باید افزود که : محل برگزاری کمیسیون ، استانداری های استان می باشد .

به عبارت دیگر می توان گفت که : با آن دسته از افرادی که در خارج از مناطق تعیین شده و مجاز از سوی شهرداری ، برخلاف قوانین و مقررات ، اقدام به ساخت و ساز می نمایند ، برخورد خواهد شد . اما از آن جایی که اکثر افراد به طور معمول ، دارای دانش و اطلاعات کافی از قوانین و تبصره های مرتبط با این امر نیستند ، نمی توانند به خوبی از خود در دادگاه ، دفاع نمایند و اگر با وکیلی مجرب مشورت نکنند ، ممکن است شاهد پیامد های ناخوشایند بسیاری باشند  . به همین علت شایسته است که اشخاص با وکیل کمیسیون ماده ۹۹ ، در این خصوص مشورت نمایند ، و طی نمودن تمام مراحل پرونده خود را ، به او بسپارند تا در کوتاه ترین زمان ممکن ، پرونده آنان به نتیجه مطلوب شان برسد .

وکیل کمیسیون ماده 99

اختیارات کمیسیون ماده ۹۹ شهرداری

کمیسیون ماده ۹۹ شهرداری ، دارای اختیارات مختلفی می باشد و چنانچه که تخلفی صورت گرفته باشد ، کمیسیون مذکور می تواند اقدام به صدور حکم تخریب نماید و یا حتی ، می تواند به جریمه فرد بپردازد . باید افزود که : مبلغ جریمه برابر است با ۵۰ الی ۷۰ درصد قیمت روز ، بنایی که ساخته شده است .

تخلفات ساختمانی به چه معناست ؟

مسئله دیگری که ممکن است از وکیل کمیسیون ماده ۹۹ پرسیده شود ، این است که : تخلفات ساختمانی به چه معناست و اصلا منظور از تخلفات ساختمانی ، چه تخلفاتی می باشد ؟ وکیل کمیسیون ماده ۹۹ ، در خصوص پاسخ به این سوال ، باید اشاره کند که : در تخلفات ساختمانی ، یا احداث ساختمان بدون هیچ مجوزی صورت گرفته ، و یا حتی از آن چیزی که در مجوز تعیین شده است ، تخطی صورت گرفته است .

این تخلفات از این قرار می باشد :

۱ / احداث بنا بدون داشتن پروانه ،

۲ / تجاوز نمودن به معابر شهری ،

۳ / تخلفات مهندس ناظر ساختمان ،

۴ / احداث کردن طبقه ( و یا حتی طبقات ) بیش از آن چه که در پروانه تعیین شده است ،

۵ / عدم رعایت ضوابط بهداشتی و فنی ، و شهرسازی ، در ساختمان و همچنین عدم استحکام و مقاومت بنا ،

۶ / عدم احداث پارکینگ فاقد کاربری ، و یا حتی عدم احداث پارکینگ ،

۷ / احداث نمودن بنا در مناطقی که ممنوعه است ،

۸ / تغییر دادن نوع کاربری بنا ،

۹ / ساختن بنا بیش از سطح اشغال مجاز آن ،

۱۰ / احداث بنا بیش از مساحتی که در پروانه تعیین شده است .

باید افزود که : آرائی که از جانب کمیسیون صادر می شوند ، تنها ظرف مدت سه ماه قابل اعتراض و طرح در دیوان عدالت اداری هستند . و رایی که از طرف دیوان نیز صادر می شود نیز ، تا ۲۰ روز در شعب تجدیدنظر دیوان ، مهلت دارد .

کمیسیون ماده 99 | وکلای تهران وکیل

وکلای با تجربه و متخصص تهران وکیل ، با سال ها تجربه در این زمینه  ، آماده ارائه تخصصی ترین خدمات در زمینه کمیسیون ماده ۹۹ شهرداری و دیگر زمینه های حقوقی می باشند . هموطنان محترم می توانند طی کردن تمامی مراحل پرونده خود را ، به وکلای مجرب این مجموعه بسپارند تا در کوتاه ترین زمان ممکن و به بهترین نحو ، روند پرونده آنان طی شود ‌.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *