تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل کمیسیون ماده 100 کرج

لیست وکلای دادگستری دفتر وکالت

محمد حسین رزاقی

وکیل پایه یک دادگستری 

مصطفی محمدی

کاراموز وکالت

محمد فلاحی 

کاراموز وکالت

حمیدرضا اهنزی

وکیل پایه یک دادگستری 

لیلا بهرامی

کاراموز وکالت

عباس ترکاشوند

کاراموز وکالت

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

مالکین اراضی و املاک واقع در محدوده شهر یا حریم شهرها ، باید قبل از هر اقدامی از جمله تفکیک اراضی یا شروع ساخت ساختمان،  از شهرداری مجوز و یا پروانه اخذ نمایند و طبق مفاد پروانه، شروع به عملیات ساختمانی نمایند. شهرداری می‌تواند از عملیات ساختمانی املاک بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه توسط مأمورین خود چه ساختمان در زمین محصور واقع باشد یا غیرمحصور، جلوگیری نماید.
کمیسیون ماده 100 کرج

منظور از کمیسیون ماده 100 شهرداری چیست؟

در مواردی که از نظر اصول شهرسازی یا فنی یا بهداشتی ، رعایت مشخصات مندرج در پروانه ضرورت داشته باشد یا بدون پروانه شهرداری، ساختمان احداث یا شروع به احداث کرده باشد؛ به تقاضای شهرداری موضوع در کمیسیون‌هائی مرکب از نماینده وزارت کشور به انتخاب وزیر کشور و یکی از قضات دادگستری و یکی از اعضای انجمن شهر مطرح می‌شود. کمیسیون پس از بررسی پرونده به ذینفع اعلام می‌نماید که ظرف ده روز توضیحات خود را کتباً ارسال کند.
در مورد اضافه بنا زائد بر مساحت زیر بنای مندرج در پروانه ساختمانی ، کمیسیون می‌تواند در صورت تشخیص عدم تخریب اضافه بنا با توجه به موقعیت ملک از نظر مکانی (در بر خیابان‌های اصلی یا خیابان‌های فرعی و یا کوچه بن باز یا بن بست) ، رأی به اخذ جریمه‌ای که متناسب با نوع استفاده از فضای ایجاد شده و نوع ساختمان از نظر مصالح مصرفی در نظر بگیرد و شهرداری مکلف است براساس آن نسبت به وصول جریمه اقدام نماید.

جریمه مهندسین ناظر در خصوص تخلف در ساخت بر خلاف پروانه

مهندسین ناظر ساختمان مکلفند با توجه به مسئولیت خود نسبت به عملیات اجرائی ساختمانی ، از لحاظ انطباق ساختمان با مشخصات مندرج در پروانه صادر شده از سوی شهرداری و نقشه‌ها و محاسبات فنی ضمیمه آن، نظارت کرده و در پایان کار مطابقت ساختمان با پروانه و نقشه و محاسبات فنی را گواهی نمایند. هر گاه مهندسین ناظر ، تخلف را به شهرداری اعلام نکنند و موضوع منتهی به طرح در کمیسیون مندرج در تبصره 1 ماده 100 قانون شهرداری و صدور رأی جریمه یا تخریب ساختمان گردد شهرداری مکلف است مهندس ناظر را در صورت ثابت شدن تقصیر ، برابر قانون نظام معماری و ساختمانی ، با توجه به اهمیت موضوع به ۶ ماه تا سه سال محرومیت از کار و در صورتی که مجدداً مرتکب تخلف شود که منجر به صدور رأی تخریب به وسیله کمیسیون ماده 100 گردد، به حداکثر مجازات محکوم کند.

آیا می توان به رای کمیسیون ماده 100 اعتراض کرد؟

در پاسخ به این سوال که آیا می توان به رای کمیسیون ماده 100 اعتراض کرد یا خیر؟ باید بگوییم، بله می توان اعتراض کرد … در مورد آراء صادره از کمیسیون ماده 100 قانون شهرداری، هر گاه شهرداری یا مالک یا قائم مقام او به رای اعتراض داشته باشند بایستی از تاریخ ابلاغ رأی صادره، ظرف مدت ده روز نسبت به آن رأی اعتراض نماید، مرجع رسیدگی به این اعتراض کمیسیون دیگر ماده 100 خواهد بود که اعضای آن غیر از افرادی باشند که در صدور رأی قبلی شرکت داشته‌اند. رأی این کمیسیون قطعی است. در صورتی که رای صادر شده از سمت کمیسیون ماده 100 شهرداری قطعی تلقی شود؛ معترض به رای، باید کار اعتراض خود را از طریق دیوان عدالت اداری پیش ببرد. در این صورت شخص متخلف شانس این را دارد تا رای صادره و پرونده را به نفع خود برگرداند. اینجاست که حضور یک وکیل دانا و با تجربه در پرونده می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

مشاوره با بهترین وکیل کمیسیون ماده 100 کرج

در خصوص ضرورت مشاوره با بهترین وکیل کمیسیون ماده 100 ، کافیست از عواقب ناآگاهی در پرونده های امور مربوط به شهرداری مطلع باشیم. پیشنهاد ما این است که قبل از هر اقدامی با وکیل کمیسیون ماده 100 و متخصص در امور شهرداری مشورت نمایید و از تجربه ایشان استفاده کنید. شاید صرفه جویی در هزینه حق الوکاله وکیل ، عواقب بدتری را به بار بیاورد. هم اکنون با شماره های 09371135833 و 09371135179 تماس حاصل نمایید.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *