تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل کمیسیون ماده 7 + تضمینی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

تصویب قوانین و مقررات خاص و آیین نامه های اجرایی و مکلف نمودن شهروندان و تمام دستگاههای اجرایی به حفظ و نگهداری فضای سبز، بیانگر حساسیت و اهمیت زیاد حفظ فضای سبز در محدوده و حریم شهرها برای قانون گذاران می باشد. براساس قانون اصلاح لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز، قانون گذار قطع بی رویه و نابود کردن هر نوع درخت در شهرها و مناطق معین شده روستاها را ممنوع کرده است .

اعضای کمیسیون ماده 7 آیین نامه حفظ و گسترش فضای سبز

براساس ماده 7 آیین نامه حفظ و گسترش فضای سبز کمیسیونی در شهرداری ها جهت نظارت بر حسن اجرای قانون ، تشخیص باغات و رسیدگی به درخواست های اشخاص و شهرداری، با حضور اعضای زیر تشکیل می شود:

  • یکی از اعضای شورای اسلامی شهر به انتخاب شورا
  • معاون شهرسازی و یا معاون خدمات شهری به انتخاب شهردار
  • مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز،مسئول فضای سبز شهرداری

کلیه درخواست هرس و قطع درختان به کمیسیون ارجاع وتصمیم گیری می شود و با متخلف قانونا برخورد می کند.  شهرداری ازطریق سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری پیمانکاران و مالکان ساختمان های در حال ساخت را مکلف به حفاظت و جلوگیری از آسیب به درختان کنار املاک درحال ساخت و تخليه مصالح ساختمانی روی خاک درختچه‌ها و درختان که مانع رسيدن آب و ایجاد بحران می شود، کرده است.

طبق قانون تشخیص باغات برعهده شورای اسلامی شهرمی باشد و ماموران شهرداری دراین خصوص  ضابط قضایی محسوب می شوند. شهرداری مکلف است درخواست خود، مالک یا ذی نفع را همراه با اسناد و مدارک اثبات یا نفی معیار و ملاک تشخیص باغ به شرح زیر به کمیسیون ماده ۷ ارسال می نماید.

  • اسناد مالکیت وتصرف ملک یا اراضی ،سند مادر قبل از تفکیک به عنوان باغ،زمین،باغ ویلا، به مساحت حداقل ۵۰۰ متر مربع
  • احراز وجود هرشانزده مترمربع یک اصله درخت مثمر و یا غیرمثمرم در محوطه باز خارج از ساختمان یا متوسط هر بیست و پنج متر مربع در املاک فاقد بنا
  • اماکنی که درحریم شهر توسط وزارت جهاد کشاورزی وتشخیص شورای اسلامی شهر باغ اعلام شده است وکمیسیون ماده 12 زمین شهری برای آن مجوز باغ ، باغچه، مشجرصادر کرده است .

کمیسیون که حداکثر ظرف یک ماه  رای خود را صادر وابلاغ می کند ودرصورت اعتراض ،مالک یا شهرداری می تواند ظرف دو ماه از تاریخ ابلاغ، درخواست اعتراض خود را به شهرداری تقدیم نماید وبه شورای اسلامی شهر ارجاع می شود ورای شورای شهرقطعی است.

رای قطعی کمیسیون یا شورای شهر ظرف مهلت سه ماه از تاریخ ابلاغ برای اشخاصی که مقیم ایران هستند و برای اشخاص مقیم خارج از کشور ظرف مهلت شش ماه از طریق سایت ساجد به نشانی sajed.divan-edalat.ir و تقدیم دادخواست قابل اعتراض دردیوان عدالت اداری می باشد .

توصیه می شود به دلیل حساسیت و اهمیت حفظ باغات وفضای سبز و اراضی کشاورزی و منابع طبیعی به گونه ای که برای مرتکب یا خاطی مجازات تعیین شده است توصیه می شود قبل از هراقدامی با مشاوره و همراهی یک وکیل متخصص ومجرب درخصوص قوانین و مقررات و آیین نامه های اجرایی امور اراضی ملکی وکشاورزی و منابع طبیعی وجهاد کشاورزی اقدام شود که با تجربه وآشنایی به روال اداری سازمان ها ی شهرداری و جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و روند و نحوه رسیدگی به درخواست ها و اعتراضات به سازمان وکمیسیون ها ی سازمان وبا ارائه درخواست ولایحه ای حرفه ای ومحکم و دادخواستی دقیق وجامع و اقداماتی درست و به موقع ،نقش مهم وبزرگ و موثری در دست یابی به نتیجه مطلوب وگرفتن حکم برائت و جلوگیری از تحمیل هزینه و خسارت های سنگین و غیرقابل جبران دارد

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *