تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

گرفتن حکم توقیف اموال برای مهریه

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

مهریه حق شرعی و قانونی وعرفی زن است و پرداخت آن توسط مرد الزامی است و با مطالبه زن وی ملزم به پرداخت این حق شرعی و قانونی به وی است . چنانچه زن مطالبه مهریه خود را بکند و آن وجه نقد باشد باید پس از مراجعه به دفتر ازدواجی که عقد در آن ثبت گردیده تقاضای صدور اجراییه نماید پس از این تقاضا ، اجراییه به مرد ابلاغ می شود و وی ظرف مدت 10 روز از تاریخ ابلاغیه فرصت دارد مهریه مطالبه شده را بپردازد در غیر اینصورت زوجه برای اخذ مهریه خود می تواند مبادرت به توقیف اموال مرد برای مهریه نماید همچنین می تواند موجودی حساب پس انداز یا حتی حقوق ماهیانه مرد را نیز توقیف کند .

در این متن گرفتن حکم توقیف اموال برای مهریه بررسی شده است مشاوره حقوقي رایگان در خدمت شماست تا اطلاعات مورد نیاز را در خدمت شما قرار دهد

 

لیست اموال قابل توقیف برای مهریه

-زمین

-آپارتمان

-حساب پس انداز بانکی

-سهام

-حقوق ماهیانه

-تلفن همراه

-خودرو

-مطالبات مرد از شخص ثالث

گرفتن حکم توقیف اموال برای مهریه

توقیف حقوق برای مهریه

چنانچه زن بخواهد حقوق ماهیانه مرد را توقیف ننماید در واقع این حقوق را از سازمان ها و موسسات دولتی یا خصوصی تقاضا می کند که مطابق قانون ، بنا بر ماده 96 قانون اجرای احکام : محکوم له ( زوجه ) حق دارد از محکوم علیه ( زوج ) به میزان یک سوم یا یک چهارم در شرایط متفاوت توقیف نماید و این امر ارتباطی به معسر بودن یا نبودن محکوم علیه ندارد و منصرف از بحث اعسار به تقسیط است .

نکته : دادگاه می تواند با بررسی شرایط مالی کارمند محکوم علیه و خارج از محدوده زمانی ذکر شده در ماده 96 قانون اجرای احکام مدنی به تقسیط محکوم به به مبلغ بیش از یک سوم یا یک چهارم از حقئق مرد رای می دهد .

با بررسی ماده 96 قانون اجرای احکام مدنی ارگان هایی که شامل توقیف حقوق برای مهریه می گردند به شرح زیر است :

از حقوق و مزایای کارکنان و سازمان ها و موسسات دولتی یا وابسته به دولت و شرکت های دولتی و شهرداری ها و بانک ها و شرکت ها و بنگاه های خصوصی و نظایر آنها در صورتی که دارای زن و فرزند باشد ربع والا ثلث توقیف می شود .

حقوق و مزایای کارکنانی که ذکر کردیم قابلیت توقیف برای مهریه را دارند اما در مورد سایر دریافتی ها اعم از عایله مندی ، کارها و فعالیت های مازاد بر تکلیف همچون اضافه کاری ، حق التدریس ، حق تالیف و امثال آنها قابلیت توقیف ندارند .

مدت زمان توقیف اموال برای مهریه

به طور مثال اگر توقیف ملک مدنظر باشد با مراجعه به اداره ثبت اسناد دادن اطلاعاتی در مورد ملک از جمله پلاک ثبتی و موارد دیگر از اداره ثبت اسناد نامه ای جهت توقیف ملک اخذ می نماید .

اگر مورد مدنظر حساب بانکی باشد برای توقیف آن باید ان را مسدود نموده و برای این کار باید به بانک مرکزی مراجعه نماید و با ارایه مدارک درخواست مسدود کردن حساب را بنماید .

اگر مورد مدنظر توقیف خودرو باشد باید به پلیس راهور مراجعه کند و با ارایه مدارک درخواست توقیف خودرو را بنماید و اگر مورد مدنظر ممنوع الخروج کردن مرد باشد باید با مراجعه به اداره گذرنامه و ارایه مدارک درخواست نامه ای مبنی به ممنوع الخروجی مرد را بنماید .

شایان ذکر است توقیف اموالی را که در بالا نام بردیم تا پرداخت کامل مهریه رفع توقیف نمی شوند .

برای ارتباط با وکیل خانواده متخصص به صفحه فوق مراجعه نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

2 دیدگاه

  • این چه قانونیه که دو ماه برای رسیدگی اجرای مهریه طول میده و به مرد فرصت میده تا همه اموالش رو بفروشه و حسابهاشو خالی کنه ، من خودم مهریه مو اجرا گذاشتم و دادگاه وقت رسیدگی برای دوماه دیگه رو داده و من تو این مدت هیچ کاری نمیتونم برای توقیف اموال شوهرم بکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *