تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

آیا وکالت طلاق قابل فسخ است

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

وکالت طلاق چیست ؟ عبارت وکالت طلاق یا همان وکالت زن در طلاق یا در اصطلاح عامیانه تر حق طلاق برای زن ، بدین معناست که زن از شوهر خود وکالت می گیرد که در انتخاب وکیل با حدود اختیارات درج شده در وکالتنامه می تواند به دادگاه مراجعه نماید و طلاق را جاری کند.

 در این مقاله آیا وکالت طلاق قابل فسخ است  مورد بررسی قرار گرفته است. برای کسب اطلاعات بیشتر و صحبت با بهترین وکیل نفقه می توانید با شماره های مندرج تماس بگیرید.

آیا وکالت طلاق قابل فسخ است

 

اما مطلب مهم اینست که اگر مردی به همسرش وکالت برای طلاق بدهد معنای آن ، این نیست که مرد دیگر حقی برای طلاق دادن همسر خود ندارد و مطابق اصل ، حق طلاق با مرد است و وی هر گاه که بخواهد می تواند به دادگاه مراجعه کند و با دادخواست طلاق اقدام به طلاق دادن زوجه کند .

وکالت در طلاق

وکالت طلاق به طور کلی به دو شیوه ممکن است :

1-شرط ضمن عقد نکاح مندرج در عقد نامه

2-مراجعه به دفترخانه اسناد رسمی و اخذ وکالت در طلاق اززدواج

( نکته : چنانچه زوج در خارج از کشور باشد اعطای وکالت باید به شیوه ی تنظیم وکالت در سفارت یا کنسولگری ایران باشد )

شیوه وکالت در طلاق از سوی زن .

برای اقدام در این جهت زنی که دارای وکالت طلاق از همسر خود است به طور حتم باید اقدام به اخذ وکیل دادگستری برای همسر خود کند که در این حالت وکیل آنلاین را وکیل مع الواسطه می نامند .

وکیل دادگستری با استناد به وکالتنامه طلاق و در حدود اختیارات وکالتنامه می تواند اقدام کند .

مدارک لازم جهت اقدام برای طلاق به شیوه وکالت طلاق :

– سند ازدواج یا رونوشت آن

– شناسنامه زوجه به علاوه کپی کارت ملی زوجه و کپی شناسنامه زوج

– اصل وکالتنامه محضری طلاق

زن باید برای اقدام جهت طلاق با وکالت طلاق با وکیل دادگستری قرارداد وکالت مع الواسطه ببندد و از سوی شوهر به وکیل دادگستری وکالت بدهد.

لازم به ذکر است که اخذ  وکیل برای شوهر یک الزام قانونی است و یا حضور خود شوهر الزامی  است و یا اخذ وکیل از جانب مرد است

نکته : وکالت طلاق منحصر به زن نیست و مرد می تواند وکالت برای طلاق را به شخصی غیر از همسرش نیز واگذار نماید به طورمثال به برادر یا هر شخص دیگری.

آیا وکالت طلاق قابل فسخ است

لازم به ذکر است که اگر مرد وکالت طلاق را به شخص دیگری غیر از همسرش نیز داده باشد آن شخص ملزم به اخذ وکیل از جانب مرد است و آن شخص نمی تواند بدون وکیل دادگستری وکالت را اعمال کند . مشکلی که در این زمینه بسیار مطرح است ناقص بودن حدود اختیارات وکالتنامه است که از جمله آنها به وکالت در قبول بذل و وکالت در اسقاط تجدید نظر و فرجام خواهی است .

به طور مثال چننچه وکالت در طلاق به نحوی باشد که زن مخیر باشد که مهریه را به هر میزان که بخواهد بذل کند می تواند پس از طلاق ، در جهت گرفتن مهریه اش اقدام کند بنابراین مشخص شدن این مطلب در وکالتنامه از اهمیت زیادی برخورداراست.

چنانچه توافق زوجین بر این است که کل مهریه بذل شود از لحاظ قانونی می بایست این امر در اقرارنامه رسمی تنظیم شود و در دفتر اسناد رسمی به ثبت برسد تا پس از طلاق باعث ایجاد اختلاف و مشکل نگردد .

آیا وکالت طلاق قابل فسخ است

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در باب طلاق توافقی یا گرفتن مشاوره از وکیل طلاق توافقی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تهران وکیل تماس حاصل فرمایید.

برای ارتباط با وکیل خانواده متخصص به صفحه فوق مراجعه نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

8 دیدگاه

  • من حق طلاق را به‌همسرم دادم‌و ایشان‌در شرایط فعلی علیرغم آمادگی من اقدام کرده ،من چه راه کاری برای ممانعت ایشان از نظر حقوقی دارم ؟

  • [quote name=”سیدحمیدسیدصدرخوانی”]من حق طلاق را به‌همسرم دادم‌و ایشان‌در شرایط فعلی علیرغم آمادگی من اقدام کرده ،من چه راه کاری برای ممانعت ایشان از نظر حقوقی دارم ؟[/quote]
    سلام وقت بخیر. وقتی حق طلاق دارن کاری نمیتونید بکنید. خودتون با رضایتتون حق طلاق رو دادید بهشون.

  • سلام بنده حق طلاق رو به همسرم دادم و همسرم هم مهریه اش رو بخشیده در مقابل حق طلاق آیا بنده میتوانم حق طلاق را باطل کنم

  • من حق طلاق مشروط به خانمم دادم ولی در متن قبول بذل ذکر نشده آیا می شود وکالت نامه را باطل کرد؟

  • سلام .خانم من با وکیلش منو گول زدن گفتن اگه وکالت طلاق بدم برم دنبالش برمیگرده ولی بعد از دادن وکالت زدن زیر حرفشان شاهد هم دارم آیا میشه کاری کرد؟

  • سلام .ممنون میشم راهنمایی کنید . منو فریب دادن ازم وکالت طلاق کامل گرفتن گفتن اگه وکالت طلاق بدم خانم برمیگرده بعد زدن زیر حرفشان چند تا شاهد هم دارم آیا میشه کاری کرد ؟؟؟حتی حق گرفتن کامل مهریه نحله نفقه مهریه من به خاطر زندگیم گول خوردم تروخدا راهی جلوی پام بزارید

  • سلام .ممنون میشم جواب بدین . خانم شرط گذاشت که برای ادامه زندگی حق طلاق میخواد منم بهش دادم که برگرده ولی زد زیر حرفش. حالا کاری به این ندارم سوالم اینه توافق کردیم که مهریه نگیره کار طلاق رو انجام بده داخل وکالته حق گرفتن کامل مهریه یا بزل کردنشو بهش دادم چون گولم زد وکالت گرفت میترسم باز بزنه زیر حرفش الان تازه عده تمام شده اگه باهاش صحبت کنم راضی بشه چون طلاق گرفتیم میشه وکالت رو توافقی فسخ کنیم ؟؟؟

  • خانوم من با وکالت طلاق طلاق گرفته . بهم گفت وقتی رفته برای صیغه طلاق فقط ازش امضا گرفتن گفتن خودمان بعدا صیغه طلاق رو می‌خوانیم. یا گفت شاهد فقط برادر باهاش بوده امضا کرده و خود سر دفتر و مجری طلاق هم به عنوان شاهد امضا کردن. سوالم اینه با این شرایط من می‌توانم طلاق رو ابطلال کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *