تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

اثبات رابطه زوجیت موقت

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

اثبات رابطه زوجیت موقت در این مطلب بررسی شده است. شما می توانید با بهترین وکیل کیفری صحبت کنید و از فرایند انجام مسائل حقوقی اطلاع پیدا کنید.

اثبات رابطه زوجیت موقت
اثبات رابطه زوجیت موقت

خواسته یا موضوع و بهای آن تقاضای صدور حکم بر ثبوت رابطه زوجیت موقت به شرح متن

دلایل و منضمات دادخواست(مدرک)  ۱ دلیل سمت / وكالتنامه ملصق به تمبر مالیاتی (یک برگ) ۲۔ فتوکپی مصدق استشهادیه | محلی (یک برگ) ۳- شهادت شهود ۴- تحقیق محلی 5- ثانی دادخواست (۳ برگ)

 

شرح دادخواست           ریاست محترم دادگاه عمومی بخش…. مجتمع قضایی…..

ریاست محترم دادگستری شهرستان کلاردشت /سلام علیکم / احتراما / اینجانب / اینجانبه… وکیل پایه. دادگستری دارای پروانه… به وکالت از خواهان به استحضار می رساند:

1۔ موكله (خواهان) از تاریخ… با مهری به مبلغ… ریال به عقد ازدواج موقت (نکاح منقطع) خوانده نا تاریخ… به مدت یک سال درآمده است و وجود رابطه تناكح بدین سبب محرز است.

2- مع الوصف: صحابه دعوی پس از وقوع عقد ازدواج در هفته چند روز در منزل مشتری واقع در… دارای رفت و آمد بوده اند.

3- مع الأسف: خوانده محترم به دلایل نامعلومی منکر وجود رابطه زواج و مناکحت مابين شده است. بناء عليهنا: با تقدیم دادخواست حاضر

و استناد به ماده یک قانون راجع به انکار زوجیت مصوب سال ۱۳۱۱ و ماده ۱۰۶۲ قانون مدنی رسیدگی و استماع خواسته و در مانحن فیه صدور حکم به شرح ستون خواسته

و اجمالأ صدور حكم مبنی بر ثبوت رابطه زوجیت، (نكاح منقطع) از محضر دادگاه مورد استدعاست. اسامی و اقامتگاه شهود خواهان

۱. آقای …….. فرزند ………….. شغل ………. مقيم …………..

۲- آقای ……. فرزند ………. شغل …. ……. مقيم ……………

٣- خانم ……………… فرزند …………….. شغل ……………… مقيم ……………..

4 – خانم ………… فرزند ……………. شغل ………. مقيم ……………..

 

اثبات رابطه زوجیت موقت
اثبات رابطه زوجیت موقت

با تشکر و تجدید احترام محل امضاء – مهر- اثر انگشت

 

دادخواست الزام زوج به بذل مدت در نکاح منقطع (موقت) |

خواسته یا موضوع و بهای آن تقاضای صدور حکم بر الزام خوانده به بذل مدت مندرج در سند نکاحنامه موقت مورخ شماره ……… تنظیمی در دفترخانه شماره …… و به شرح متن

دلائل و منضمات دادخواست(مدرک)   ۱۔ دلیل سمت ( وکالتنامه ملصق به تمبر مالیاتی) ( یک برگ) ۲- فتوکپی مصدق نکاحنامه موقت (۵ برگ) ۳- فتوکپی مصدق دادنامه شماره صادره از شعبه … دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان……… موضوع پرونده کلاسه ……… ( یک برگ) ۲- ثانی دادخواست (۸ برگ)

شرح دادخواست           ریاست محترم دادگاه عمومی بخش… | مجتمع قضایی………..

ریاست محترم دادگستری شهرستان ……………. /سلام عليكم / احتراما / اینجانب اینجانبه..، وکیل دعاوی به شماره پروانه …….. به وکالت از خواهان به استحضار می رساند :

1- موكله (خواهان) حسب سند نکاحنامه شماره ………….. مورخ …………. تنظیمی در دفترخانه شماره ………………………. شهر ستان ….. تا تاریخ ……………… به مدت ۵ سال با مهری به مبلغ …………….. به عقد ازدواج و نکاح منقطع (موقت) خوانده محترم درآمده است.

2- با وصف فوق خوانده به موجب دادنامه شماره …………. مورخ ………….. صادره از شعبه ……. دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان ………. موضوع کلاسه پرونده ……… به اتهام خرید و فروش مواد مخدر از نوع کراک به ۸ سال حبس محکوم گردیده است و ادامه این زندگی برای مرکل غیر قابل تحمل و ادامه آن تحميل عسر و حرج و على الأصول تکلیفی ما لايطاق است.

بناء علیهذا: با تقدیم دادخواست حاضر و استناد به مواد ۱۱۳۰, ۱۱۳۹ قانون مدنی- | رسیدگی و استماع خواسته و نفي الأمر پذیرش دعوی و سپس صدور حکم به شرح سوه خواسته از محضر دادگاه مورد استدعاست

با تشکر و تجدید احترام محل امضاء – مهر – اثر انگشت

 

نکات کلیدی

تفاوت بین بنل مدت در عقد موقت و طلاق در عقد دائم عبارتست از

1-طلاق عملی حقوقی است که دارای تشریفاتی می باشد از جله اینکه باید به صیغه ای خاص و در حضور دو مرد عادل انجام شود ولی بذل مدت تنها به اراده شوهر انجام میشود و هیج نشريفات دیگری ندارد.

2.در طلاق رجعی مرد حق رجوع به زن دارد اما در بذل مدت بین زن و شوهر جدایی کامل انجام می شود و هر گاه زن و شوهر مایل به زناشویی مجدد باشند باید دوباره به طور موقت یا دائم باهم نکاح کنند. ٣- وجود شرایطی که برای درستی طلاق در زن لازم است در بذل مدت اثر ندارد و شوهر می تواند هنگام حیض بودن با در طهر مواقعه بودن زن نیز زمانی را که از نکاح باقی مانده است به زن ببخشد.

4- با توجه به تصریح ماده ۱۱۳۹ قانون مدنی زن مقطعه با انقضاء مدت با بذل آن از طرف شوهر از زوجین خارج می شود و بدل مدت، ایقاعی بوده که به اراده شوهر واقع ومنلزم رعایت هیچ تشریفائی نمی باشد لذا، تاریخ بذل، زمان اعلام اراده زوج می باشد

5- با توجه به نظر شورای نگهبان، مجازات عدم ثبت واقعه ازدواج شرعی است و با توجه به اینکه در بند به ماده ۱۳ نظامنامه دفتر ثبت ازدواج و طلاق مصوب مهر ماه ۱۳۱۰ – مواردی که برای ثبت در دفتر طلاق ضروری است به صورت حصری بیان گردیده و در این بند هیچ اشاره ای به ازدواج ثبت شده نگردیده است و چون ثبت ازدواج و طلاق در واقعه و موضوع جداگانه است و لازمه ثبت طلاق ثبت ازدواج نیست، بنابراین در صورتیکه زوجیت به اقرار طرفین با دلایل دیگر ثابت باشد دادگاه با رعایت مقررات قانونی تصمیم لازم را اتخاذ می نماید و با صدور حکم نیازی به ثبت واقعه ازدواج نیست

سردفتر مکلف است به اجرای حکم و ثبت واقعه طلاق اقدام کند.

اثبات رابطه زوجیت موقت
اثبات رابطه زوجیت موقت

توجه داشته باشید، دادخواست اثبات زوجیت موقت باید توسط  وکیل خانواده به دادگاه ارائه شود. به این ترتیب برای انجام این کار می توانید از مشاوران تهران وکیل کمک بگیرید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *