تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

اثبات مالکیت (وقوع عقد بیع) الزام به تنظیم سند رسمی انتقال

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این نوشتار اثبات مالکیت (وقوع عقد بیع) الزام به تنظیم سند رسمی انتقال مورد بررسی قرار گرفته است. شما می توانید در صورت تمایل با اخذ مشاوره حقوقی با وکیل خوب یا وکیل مجرب با ما تماس حاصل فرمایید.

شماره دادنامه:۹۱۰۹۹۷۱۸۳۸۲۰۰۵۱۷

شماره پرونده: ۹۰۰۹۹۸۱۸۳۸۲۰۰۸۸۶

شماره بایگانی شعبه : ۹۰۰۹۰۳

تاریخ تنظیم

 

پیوست :

فلا تتبعوا ألهوی آن تعدلوا

شعبه……………. دادگاه عمومی (حقونی) دادگستری

رای دادگاه

در خصوص دعوی آقایان…………………… و ………………. به وکالت از خانم کلثوم ………… آقایان و بانوان سید سعدی، سید جلیل، سید میثم، سید جعفر، سید مهدی، سیدهادی، مکرم السادات، سیده سعیده، سیده فخری السادات، سیده اشرف، سیده زهر او سيده اکرم شهرت جملگی ……. به خواسته رسیدگی و صدور حكم مبنی بر اثبات حاکمیت و تعیین الزام خواندگان به حضور در یکی از دفاتر اسناد رسمی و تنظیم سند رسمی انتقال نسبت به سه دانگ از شش دانگ ملک پلاک ثبتی ۲۳ مفروز از پلاک ۳ سنگ اصلی ۲ بخش….. و تحویل مبیع هر یک مقوم به مبلغ پنجاه و یک میلیون ریال با احتساب کلیه خسارات وارده قانونی مستند به تصاویر مصدق مبایعه نامه عادی مورخ ۳/۳/۸۹ وکالتنامه رسمی – اصل وکالتنامه وکیل دادگستری دادخواست تقدیمی که وکلای خواهان اشعار داشتند موكله در مورخ ۳/۳/۱۳۸۹ به موجب مبایعه نامه قطعیه و شرعیه تمامی 3 دانگ از شش دانگ یک باب ساختمان مشتمل بر دو اشکوبه و سه باب آلاچیق به مساحت ۶۸۵ متر مربع دو شش دانگی به پلاک ثبتی ۲۳ مفروز از پلاک ۳ واقع در قریه مسجد خاراب ماسوله سنگ اصلی ۲ بخش…. را به مبلغ سیصد میلیون ریال ابتیاع و تمامت ثمن حين البيع را به فروشنده تسلیم و فروشنده (مورث خواندگان )اقرار به دریافت آن نموده و ذیل مبایعه نامه امضاء گردیده است و نظر به اینکه وقوع عقد بیع صحیح شرعیه و قانونی مابین موكله و مورث خواندگان محرز و ثابت است در ما نحن فيه خواندگان از انجام تعهدات مورث خود که قائم مقام او هستند امتناع می ورزند که النهایه این دادگاه وقت رسیدگی تعيين و متداعیین را دعوت واخرین وضعیت ثبتی ملک از اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان فومن استعلام گردیده و برابر پاسخ استعلام شماره ۱۶۸۵۹-۲۱/۱/۹۱

ان اداره شش دانگ مورد ثبت به نام مورث خرا دعوی یعنی آقای سیدعباس ثبت گردیده است و سپس بعضی از خواندگان دعوی با حضور در جلسه دادرسی با رویت اصلی مبایعه نامه استنادی خواهان نسبت به اصالت آن ادعای انکار نموده و این محکمه جهت رسیدگی به این موضوع قرار استماع اظهارات محرز و مسجلین ذیل  آن را صادر نموده و نامبردگان (مسجلين )با حضور در جلسه دادرسی ادعای خواهان مبنی بر انتقال سه دانگ این ملک را از سوی مورث خواندگان به مشارالیها (خواهان)را مورد تأیید قرار دادند و سپس همان خواندگان دعوی متعاقبا مدعی شدند که مرحوم پدرشان در زمان

شماره دادنامه: ۹۱۰۹۹۷۱۸۳۸۲۰۰۵۱۷

شماره پرونده: ۹۰۰۹۹۸۱۸۳۸۲۰۰۸۸۶

شماره بایگانی شعبه: ۹۰۰۹۰۳

تاریخ : ۱۶/۷/۱۳۹۱

پیوست :

فلا تتبعوا الهوی أن تعدلوا

دادنامه

شعبه………… دادگاه عمومی (حقوقی) دادگستری

تنظیم مبایعه نامه دارای بیماری اسیمکیمیک پیشرفته قبلی بوده و فاقد قصد انشاء و اراده و اختیار از خود بوده است که پس از ملاحظه سوابق پرونده بالینی مورث خوانندگان مراتب را از اداره پزشکی قانونی استعلام و برابر گواهی شماره الف ۴۵/۶/۹ -۳۰/۶/۱۳۹۱ آن مرجع محترم بیماری موصوف منجر به اختلالات تصوری و ازاله اراده و اختیار از بیمار نمی گردد بنا به مراتب و با التفات به اینکه عقودی که طبق قانون و مقررات واقع شده باشد بین متعاملين و قائم مقام قانونی آنها لازم الاتباع بوده و اصل بر صحت معاملات واقع شده می باشد این دادگاه خواسته خواهان را وارد و ثابت تشخیص و مستفاد از مواد ۱۳۰۱ و ۱۰-۲۱۹-۲۲۰-۲۲۳-۳۳۸-۳۶۲-۳۶۷ از قانون مدنی ایران و مواد ۵۱۹ و ۵۱۵-۱۹۸ از قانون  آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور مدنی مصوب ۱۳۷۹ حکم به الزام خواندگان دعوی به حضور در دفترخانه اسناد رسمی جهت تنظیم سند رسمی انتقال سه دانگ از شش دانگ ملک پلاک ثبتی ۲۳ مفروز از پلاک 3 سنگ اصلی ۲ بخش …. و تحویل مبیع موضوع مبایعه نامه عادی مورخ ۳/۳/۸۹ (پلاک ثبتی صدرالاشاره ) در حق خواهان دعوی را صادر و اعلام و همچنین خواندگان دعوی را به پرداخت مبلغ دو میلیون و هفتاد و یک هزار ریال به عنوان هزینه دادرسی به اضافه حق الوکاله وکیل بر طبق تعرفه مقرر قانونی که در مرحله اجرای حكم محاسبه خواهد شد در حق خواهان محکوم می نماید و اما در خصوص دعوی اثبات مالکیت خواهان نسبت به سه دانگ از شش دانگ پلاک صدرالذکر نظر به اینکه در حال حاضر شش دانگ این ملک به نام مورث خواندگان در دفتر املاک ثبت گردیده و برابر ماده ۲۲ از قانون ثبت مالک رسمی ملک شخصی است که ملک به نام او در دفتر ثبت شده است و صدور حکم بر اثبات مالکیت خواهان در وضعیت فعلی با مالکیت رسمی مورث خواندگان متعارض بوده و بر فرض صدور حکم مزبور برای یک ملک دو مالک مفروزی رسمی ایجاد خواهیم کرد بنا به مراتب این دادگاه این خواسته خواهان را با کیفیت معنونه قابل رسیدگی ندانسته و مستندا به ماده ۲ قانون اخير البيان قرار عدم استماع دعوی خواهان را صادر و اعلام می نماید رای دادگاه حضوری بوده و ظرف مدت بیست روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظر در دادگاه محترم تجدیدنظر مرکز استان گیلان می باشد.

رئیس شعبه… دادگاه عمومی حقوقی فومن

نمونه رای دادگاه / الزام به تنظیم سند رسمی انتقال و فک رهن

تاریخ….شماره…..پیوست…..

فلا تتبعوا الهوى آن تعدلوا

دادگاه عمومی ۴

دادنامه

به تاریخ : ۷/۱۲/۸۹ پرونده کلاسه: ۸۹۱۰۲۱ دادنامه : ۸۹۰۹۹۷۲۸۸۵۶۰۱۳۶۲

مرجع رسیدگی : شعبه… حقوقی دادگاه عمومی

خواهان : زهرا

خواندگان : ۱- علی

وکیل

۲- بانک

خواسته : فک رهن و الزام به تنظیم سند

گردشکار: در این پرونده خواهان دادخواستی علیه خوانده فوق تقدیم نموده که دادگاه با بررسی مجموع اوراق و محتویات پرونده ضمن اعلام پایان رسیدگی به شرح زیر مبادرت به صدور رای می نماید.

رای دادگاه

در مورد دادخواست تقدیمی خواهان خانم زهرا……………………….. عليه خواندگان آقای علی………… و بانک………………………. به خواسته الزام به فک رهن از ملک عقد بیع موضوع بیع نامه عادی مورخ ۲۴/۷/۸۷ یک واحد آپارتمان طبقه چهارم جزء قطعه ۲۰۱ تفکیکی از پلاک ثبتی ۴۸۴۳/۵۲ واقع در بخش……………….. و تنظیم سند انتقال آن به نام خواهان به انضمام خسارات دادرسی دادگاه با عنایت به اینکه حسب مستند ابرازی، ملک مذکور از ناحيه خوانده ردیف اول به خواهان منتقل شده است و در رهن خوانده ردیف دوم قرار گرفته است و اینکه خواندگان علیرغم ابلاغ هیچ گونه دفاعی نکرده اند و تنظیم سند نیز جزء تبعات عرفی عقد می باشد و اداره ثبت اسناد و املاک…………. نیز مالک ملک متنازع فيه را شخص خوانده ردیف اول معرفی نموده است بنابر این دعوی خواهان را ثابت تشخیص و به استناد مواد ۱۰ و ۲۱۹ و ۲۲۰ قانون مدنی و مواد ۵۱۵ و ۵۱۹  قانون آئین دادرسی مقدمات تنظیم سند آپارتمان مورد معامله و سپس انتقال آن به نام خواهان با حفظ حقوق مرتهن (خوانده ردیف دوم)و نیز پرداخت مبلغ یک میلیون و دویست و چهاره ریال بابت هزینه دادرسی در حق خواهان صادر و اعلام می نماید. این رای غيابی و ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل واخواهی در همین دادگاه است.

در صورتی که به کمک یک وکیل پایه یک دادگستری نیاز دارید می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی رایگان از طریق شماره های موجود در سایت با ما تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره حقوقی ملکی توسط وکیل ملکی به صفحه فوق مراجعه نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *