تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

اجازه خروج از کشور+دختر مجرد+پدر

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع اجازه خروج از کشور+دختر مجرد+پدر اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

اجازه خروج از کشور+دختر مجرد+پدراجازه خروج از کشور+دختر مجرد+پدر

 

اجازه خروج از کشور برای دختر مجرد جزو یکی از مسائل حقوقی کشور می­باشد. خروج از کشور برای دختران زیر 18 سال می­بایست به اذن و اجازه پدر انجام گیرد و برای دختران بالای 18 سال، اجازه پدر ضروری نیست. در برخی از شرایط خروج از کشور دختر مجرد می­تواند بدون اجازه پدر باشد و آن در صورتی است که پدر و مادر از یکدیگر طلاق گرفته و پدر و یا جد پدری در دسترس نباشد. در این صورت دختران مجرد با دریافت حکم از دادگاه می­توانند برای خروج از کشور اقدام کنند.

در صورت نیاز به مشاوره در رابطه با خروج از کشور دختران مجرد می­توانید با وکیل پایه یک دادگستری در موسسه حقوقی تهران وکیل تماس گرفته و مشاوره حقوقی تخصصی در این زمینه و راهنمایی های لازم را از وکیل مجرب این حوزه دریافت نمایید.

قوانین خروج از کشور برای زنان و دختران در قانون اساسی

از جمله قوانین خروج از کشور برای زنان و دختران مجرد، بند سه قانون18 گذرنامه است که در سال 1351 یه تصویب رسیده است. مطابق این قانون زنان شوهردار و دختران مجرد کمتر از 18 سال، برای خروج از کشور نیاز به اجازه کتبی از شوهر و ولی خود و در صورت نیاز اجازه دادستان محل زندگی می باشند. زنانی که با شوهر خود مقیم خارج هستند و یا شوهر خارجی اختیار کرده­ و خود به تابعیت ایران باقی مانده­اند، از این قائده مستثنی هستند.

همچنین در ماده 19 این قانون آمده است: اگر زن با اجازه شوهر اقدام به دریافت گذرنامه کرده باشد، شوهر می­تواند از اجازه خود عدول کرده و مانع خروج زن از کشور شود و به عبارتی او را ممنوع­الخروج کند. البته زنانی که دارای منصب سیاسی هستند، مشمول ماده 10 این قانون می­شوند و در این ماده تفاوتی بین مذکر یا مونث بودن صاحبان این مناصب وجود ندارد. بنابراین اخذ گذرنامه سیاسی نیاز به اجازه شوهر ندارد زیرا سفر و خروج از کشور جزو ضروریات این نوع مشاغل محسوب می­شود.

 

اجازه خروج از کشور+دختر مجرد+پدراجازه خروج از کشور+دختر مجرد+پدر

 اجازه پدر برای خروج از کشور دختران مجرد

بطور کلی قوانین خروج از کشور برای دختران مجرد زیر 18 سال با دختران بالای 18 سال متفاوت است. طبق ماده 42 قانون حمایت از خانواده این چنین آمده است که صغیر و مجنون را نمی­توان بدون رضایت ولی، قیم، مادر یا شخصی که حضانت به او واگذار شده است از محل اقامت مقرر بین طرفین یا محل اقامت قبل از وقوع طلاق، به محل دیگر یا خارج از کشور فرستاد.

  بر این اساس تنها راه خروج از کشور برای دختران زیر 18 سالی مجرد، اجازه کتبی پدر و دریافت گواهی از دادگاه است. دادگاه نیز پس از تصمیم­گیری در این زمینه اجازه خروج را صادر می­کند. در غیر این صورت اجازه خروج از کشور را ندارند.

این قوانین در مورد دختران بالای 18 سال متفاوت است و این افراد منعی برای خروج از کشور ندارند.

اجازه خروج از کشور دختران مجرد در صورت جدایی پدر و مادر

در صورتی که پدر و مادر از یکدیگر طلاق گرفته باشند و کسی که حضانت فرزند را به عهده دارد بخواهد از کشور خارج شود، باید رضایت طرف مقابل را جذب کند. زیرا در صورت مخالفت طرف مقابل حق خروج از کشور را ندارد و باید تا 18 سالگی فرزند خود صبر کند. در قانون جدید در صورتی که مادر قصد خروج از کشور فرزند خود را داشته باشد، می ­تواند نسبت به قرار منع خروج دختر مجرد خود از کشور اقدام کند.

این قرار منع خروج را می توان در صورت لجبازی و قهر پدر برای خروج دختر مجرد از کشور صادر کرد. اگر مادر پس از طلاق با شخص دیگری ازدواج کرده باشد، بنا به تشخیص دادگاه و یا درخواست ولی قهری، این امکان وجود دارد که حضانت دختر به ولی قهری سپرده شود.

اجازه خروج از کشور برای خانم­ های مطلقه

در قوانین کشور زنان تا سقف 40 سالگی برای خروج از کشور نیازمند اجازه سرپرست خود برای خروج از کشور می­باشند. بر این اساس زنان مطلقه نیز تا 40 سالگی برای گرفتن گذرنامه و خروج از کشور به اجازه پدر و یا جد پدری خود احتیاج دارند.

افراد واجد شرایط دریافت گذرنامه

دریافت و صدورگذرنامه تنها برای افراد زیر امکان­پذیر است:

  • دختران مجرد بالای 18 سال
  • کسانی که دارای اجازه کتبی از ولی یا قیم خود را دارند.
  • افرادی که وظایف عمومی به گردن دارند و در صورت موافقت اداره عمومی
  • دختران زیر 18 سالی که ازدواج کرده­اند و در صورت داشتن اجازه کتبی از همسر
  • خانم­ هایی که با شوهر خارجی ازدواج کرده­اند.
  • خانم ­هایی که مقیم خارج از کشور هستند.

 

مدارک لازم برای اجازه خروج از کشور

کسانی قصد خروج از کشور را دارند باید مدارک و شرایط لازم را داشته باشند، مدارک و شرایط لازم برای اخذ اجازه خروج از کشور عبارت است از:

  • حضور شخص متقاضی الزامی است.
  • اصل گذرنامه قبلی ( برای افرادی که قبلا گذرنامه دریافت کرده اند )
  • اصل شناسنامه و کارت ملی متقاضی
  • گواهی اشتغال به تحصیل برای افراد زیر 15 سال ( ارائه دفترچه بیمه یا گذرنامه عکس دار نیز کفایت می کند. )
  • یک قطعه عکس 4 در 6 جدید و رنگی با شرایط مقرر
  • اصل کارت هوشمند پایان خدمت یا معافیت برای آقایان زیر 60 سال
  • اجازه رسمی و محضری برای افرادی که ذکر گردید
  • گواهی فوت شوهر و یا سند طلاق برای بانوان مطلقه
  • موافقت نامه یگان مربوطه برای نیروهای مسلح و بازنشستگان نظامی زیر 5 سال
  • کارت کانون بازنشستگان و حکم بازنشستگی برای نیروهای نظامی با سابقه بازنشستگی بالای 5 سال
  • پرداخت وجوه مربوطه از طریق پلیس +10

 

اجازه خروج از کشور برای زنان عضو تیم ملی

در چندسال اخیر ممنوع ­الخروج شدن برخی از بانوان ملی ­پوش کشور توسط همسران شان، باعث ایجاد تغییراتی در این قانون شد. این اتفاقات باعث طرح اصلاح ماده 189 قانون گذرنامه در مجلس شد. براساس تبصره الحاقی این طرح، مواردی مانند حج تمتع، شرکت در مسابقات و همایش­های علمی، فرهنگی و ورزشی به نمایندگی از ایران جزو موارد اضطراری محسوب شده و زنان در چنین مواردی با تایید مراجع ذی صلاح کشور می­توانند از کشور خارج شوند. در گذشته نیز زنان برای برخی موارد اضطراری مانند درمان پزشکی می­توانستند با اجازه دادستان از کشور خارج شوند.

 

اجازه خروج از کشور+دختر مجرد+پدراجازه خروج از کشور+دختر مجرد+پدر

خروج از کشور با اجازه دادگاه

خروج از کشور با اجازه از دادگاه طبق قانون 42 حمایت از خانواده به این شرح است: دادگاه در صورت موافقت با خارج کردن صغیر و مجنون از کشور، بنابر درخواست ذی ­نفع، برای تضمین بازگرداندن صغیر و مجنون تامین مناسبی اخذ می­کند.

در چه مواردی زنان برای خروج از کشور نیاز به اجازه شوهر ندارند؟

افرادی که در ذیل گفته شده است، برای خروج نیاز به اذن همسر ندارند:

  • زنی که ضمن عقد نکاح شرط کرده است برای خروج از کشور به اجازه همسر نیاز نداشته باشد.
  • زنی که به همراه همسر خود مقیم یک کشور دیگر است.
  • زنی که با یک مرد خارجی ازدواج کرده و به تابعیت ایرانی خود باقی مانده است.
  • زنی که قصد انجام تمتع دارد.
  • زنی که با توجه به صلاحدید دادستان محل سکونت، اجازه خروج از کشور را بدون رضایت شوهر دریافت کند.

اخذ وکیل متخصص برای اجازه خروج از کشور دختران مجرد

دریافت مشاوره از وکیل متخصص و مجرب در زمینه خروج از کشور دختران مجرد، باعث افزایش آگاهی و کسب اطلاعات دقیق در این زمینه می­شود. وکیل می­تواند با ارائه راهکارهای قانونی و اصولی در صدور اجازه خروج از کشور، باعث ­شود تا در این مسئله با روند سریع­تر و راحت­تری به نتیجه برسید.

 

اجازه خروج از کشور+دختر مجرد+پدراجازه خروج از کشور+دختر مجرد+پدر

آیا اجازه خروج از کشور برای خانم های متاهل الزامی است؟

همان طور که اشاره شد، شرایط برای دختران و بانوان جهت اخذ گواهی خروج از کشور متفاوت می باشد. خانم های متاهلی که زیر 18 و یا بالای 18 سال داشته باشند، برای خروج از کشور، حتما نیاز به اجازه همسر داند و بدون داشتن آن نمی توانند از کشور خارج شوند. به همین دلیل اگر خانمی بخواهد از کشور خارج شود و همسر وی این اجازه را به او ندهد، نمی تواند از کشور خارج شود. به این ترتیب خانم باید علاوه بر داشتن مدارک اصلی خود، یک گواهی از همسر هم به همراه داشته باشد تا بتواند از کشور خروج یابد. بدون این گواهی نه قادر به گرفتن پاسپورت است و نه می تواند آن را تمدید کند.

اجازه خروج از کشور برای زنان مطلقه

با توجه به این موضوع که خانم های مطلقه در حال حاضر همسر ندارند و در بند زوجیت نیستند، می تواند با داشتن پاسپورت به راحتی از کشور خارج شود. به این ترتیب نیازی به اجازه شوهر و یا حتی پدر هم ندارد. به این ترتیب می تواند بدون داشتن گواهی پاسپورت خودش را تمدید کند و یا از نو آن را بگیرد. در نتیجه متوجه شدید خانمی که ازدواج کرده و طلاق گرفته است، نیازی به هیچگونه اجازه ندارد.

اجازه خروج از کشور برای تحصیل

خیلی از دختر خانم های مجرد هستند که در بورسیه های عالی در کشورهای خارجی می گیرند اما به دلیل عدم اجازه پدر نمی توانند از کشور خارج  شوند. حال سوال این است که شما می توانید بدون داشتن اجازه پدر و تنها داشتن مدارک قبولی دانشگاه و بورسیه به خارج بروید، جواب خیر است؛ شما تنها در صورتی می توانید این کار را انجام دهید که پدر و یا فردی از جد پدری در قید حیات نباشد و نمی تواند اجازه شما را بدهد. در این شرایط تنها شما می توانید بدون کسب اجازه از کشور برای تحصیل خارج شوید.

بهترین وکیل برای کسب اجازه خروج از کشور دختر مجرد

اگر شما دختر مجردی هستید که نیاز به داشتن اجازه خروج از کشور دارید، می توانید با وکلای ما تماس بگیرید تا شما را در این مسیر دشوار راهنمایی کنند. وکلای موسسه تهران وکیل می توانند با راهنمایی و پیش روی گذاشتن راه های متفاوت شما را یاری دهند. پس همین حالا از طریق شماره تماس هایی که در زیر صفحه موجود است، با این موسسه تماس بگیرید.

موسسه حقوقی تهران وکیل

چنانچه در جستجوی وکیل یا به دنبال دریافت مشاوره درباره موضوع اجازه خروج از کشور دختران مجرد هستید، ما موسسه حقوقی تهران وکیل را به شما معرفی می­کنیم. موسسه تهران وکیل با دارا بودن وکیل متخصص در این زمینه می­تواند کمک شایانی به شما کند. جهت دریافت مشاوره حقوقی و کسب اطلاعات بیشتر درباره موضوع اجازه خروج از کشور دختران مجرد می­توانید به سایت موسسه تهران وکیل مراجعه و یا با شماره تماس ­های این موسسه تماس حاصل فرمایید.

برای ارتباط با وکیل خانواده متخصص به صفحه فوق مراجعه نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *