تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل کلانتری ۱۲۱ سلیمانیه

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

آیا زنان برای خروج از کشور به اجازه همسر نیاز دارند؟ بله. زن متاهل در قانون ایران بدون اجازه همسر نمی­تواند برای خروج از کشور اقدام کند. در بخش درخواست پاسپورت و ویزا صدور اجازه خروج از کشور برای زنان مطرح است. به صورت کلی برای تمدید اعتبار پاسپورت نیاز به صدور اجازه از جانب شوهر می­باشد. بر اساس بند ۳ ماده ۱۸ و ماده ۱۹ قانون گذرنامه چه می­باشد؟

در صورتی که موانع صدور گذرنامه بعد از صادر شدن آن به وجود بیاید یا کسانی که  به موجب ماده ۱۸ صدور گذرنامه موکل به اجازه آنان است از اجازه خود عدول کنند، از خروج دارنده گذرنامه جلوگیری و گذرنامه تا رفع مانع ضبط خواهد شد.

بر این اساس صدور گذرنامه و اجازه خروج از کشور و عدالت از اجازه خروج زنان شوهردار در اختیار زوج است. بر اساس ماده ۱۸ قانون گذرنامه و بند سوم آن ارائه موافقت نامه کتبی شوهر جهت صدور گذرنامه برای زنان شوهردار ضروری است. در صورتی که زوج اجازه خروج از کشور را به زوج داده باشد، در صورت وجود شرایط خاص مثل الزام به تمکین می­تواند بعد از صدور قطعی حکم تقاضای ممنوع الخروج شدن همسر را داشته باشد. در صورتی که زن زنی قبل از ازدواج مطابق شرایط قانونی گذرنامه گرفته باشد، بعد از ازدواج تا پایان مهلت اعتبار گذرنامه می­تواند از کشور خارج شود ولی بعد از پایان مدت گذرنامه و  تمدید گذر نامه باید از همسر اجازه بگیرد.

آیا در ازدواج موقت اجازه همسر برای خروج از کشور برای زن لازم است؟

مطابق مواد قانون مدنی که وظایف زوجه پس از انعقاد عقد نکاح را مطرح می‌کند و به الزام تبعیت زن از شوهر و ریاست شوهر بر خانواده پرداخته شده، در موارد شرایط عقد نکاح دائم است و نکاح موقت را در بر نمی­گیرد. به همین دلیل در عقد موقت زن تحت نفقه شوهر نیست و شوهر موظف به تایید تامین مسکن برای و اقامت اجباری زوجه در مسکن فراهم شده، توسط شوهر نمی­باشد. به همین اساس اداره گذرنامه در خصوص بانوانی که ازدواج موقت دارند، شرط موافقت شوهر را ضروری ندانسته است.

مطابق ماده ۲۱ قانون حمایت خانواده و نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران در جهت محوریت و پایداری روابط خانوادگی نکاح دائم را مبنای تشکیل خانواده است، مورد حمایت دانسته است و نکاح موقت نیز تابع موازین شرعی و مقررات مدنی است و ثبت آن در موارد زیر ضروری می­باشد. یک، باردار شدن زوج دو، توافق طرفین سه، شرط ضمن عقد.

بر اساس مواد فوق در صورتی که زوج مکلف به ثبت نکاح موقت باشد و زوجین در این زمینه توافق بر ثبت نکاح موقت کرده باشند، سبب انعکاس مراتب در شناسنامه زوجه می‌شود. در صورت مراجعه به اداره گذرنامه زوجه مکلف می­باشد. اسناد نکاح موقت را به اداره گذرنامه تسلیم کنند تا مشمول مقررات بند ۳ ماده ۱۸ قانون گذرنامه نباشد تا بدون اجازه شوهر گذرنامه نگیرد. در این صورت ممنوعیت خروج از کشور زوجه فقط در نکاح دائم است. پس همسر زنی که با اقدامی نکاح موقت دارد می­تواند مطابق کلیه شروطی که برای زن در نکاح دائم مطرح‌شده او را ممنوع الخروج کند. در این جا زن حتی بدون اذن شوهر می­تواند از کشور خارج شود.

زن در نکاح دائم در چه صورتی برای خروج از کشور نیاز به اذن همسر ندارد؟

در صورتی که زن به همراه همسر خود مقیم یک کشور دیگر باشد و در صورتی که سفر زن یا دختر به خارج از کشور ضروری باشد. به عنوان مثال برای درمان باشد، می­تواند با حکم دادگاه و بدون اجازه پدر یا همسر از کشور خارج شود. در صورتی که زن با یک مرد خارجی ازدواج کند و همچنان تابعیت ایرانی خود را داشته باشد، زن در ضمن عقد نکاح اجازه خروج کشور را به عنوان شرط ضمن عقد از زوج می­گیرد یا پس از عقد در سندی جداگانه اجازه لحظه خروج از کشور را به صورت وکالت بلاعزل اخذ می­کند. در صورتی که زن برای انجام اعمال حج تمتع از کشور خارج شود، نیاز به اجازه همسر ندارد.

آیا دریافت وکیل متخصص در زمینه صدور اجازه خروج از کشور ضروری است؟

دریافت مشاوره از وکیل متخصص و مجرب در زمینه موضوع صدور اجازه خروج از کشور سبب کسب اطلاعات دقیق می‌شود. همچنین با ارائه راهکارهای قانونی و تخصصی در زمینه موضوع صدور اجازه خروج از کشور سبب می‌شود تا مطابق ظرفیت‌های قانونی و با سرعت بالا روند راحت‌تر به نتیجه برسد. چنانچه به دنبال دریافت مشاوره درباره موضوع صدور اجازه خروج از کشور هستید با دفتر حقوقی تهران وکیل می‌توانید به سوالات خود پاسخ دهید. تهران وکیل دارای وکلای متخصص و با مهارت در زمینه موضوع صدور اجازه خروج از کشور هستند.

طلاق توافقی چیست؟

یکی از انواع طلاق، طلاق توافقی است که در متون قانونی به آن اشاره­ای نشده است. طلاق توافقی که در آن زن و مرد با هم توافق می‌کنند که از همدیگر جدا شود و این توافق در حکم دادگاه ثبت می‌شود و ضمانت اجرایی قانونی پیدا می‌کند. در واقع همان‌طور که از نام این نوع طلاق مشخص است؛ طلاقی است که همه چیز در مورد آن بر حسب توافق بوده و زوجین برای اینکه از یکدیگر جدا شوند. یک سری توافقاتی با هم انجام می‌دهد که این نوع طلاق، طلاق بائن می­باشد.

در صورتی که زوجه بدون اذن همسر اقدام به خروج از کشور کند؛ شوهر می­تواند از او شکایت کند. به همین دلیل جهت انجام ‌پروسه شکایت و رسیدگی به دعوا و پرونده می­بایست با کلانتری شماره ۱۲۱ مراجعه کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از وکلای مجموعه تهران وکیل کمک بگیرید. وکلای مجموعه تهران وکیل آماده‌ی خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می‌باشند. جلب رضایت شما مشتریان گرامی، هدف وکلای صاحب تجربه این مجموعه است؛ پس با اطمینان خاطر پرونده‌های خود را در این زمینه به وکلای تهران وکیل بسپارید و با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *