تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

اجرای حکم رفع تصرف عدوانی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع اجرای حکم رفع تصرف عدوانی اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

اجرای حکم رفع تصرف عدوانیاجرای حکم رفع تصرف عدوانی

نحوه اجرای حکم رفع تصرف عدوانی در جرایم موضوع ماده۶۹۰ قانون مجازات اسلامی

با توجه به ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی نحوه اجرای رفع تصرف از اراضی تصرف شده به چه کیفیتی است؟ آیا حضور محكوم عليه و آمادگی وی برای تصرف الزامی است یا رفع تصرف با تنظیم صورت جلسه و ابلاغ آن به محکوم علیه کفایت می کند؟

نظر اکثریت

ضمن اطلاع قبلی به محكوم عليه از زمان تحویل ملک به محکومله با حضور محکوم له و مامور اجرا و تنظیم صورت جلسه کفایت می کند و حکم صادره اجرا شده تلقی می شود. اگر محكوم عليه با وصف اطلاع به این کیفیت حضور نیافت مانع از تحویل ملک به محکومله نیست.

اجرای حکم رفع تصرف عدوانیاجرای حکم رفع تصرف عدوانی

نظر اقلیت

گروه اول: مراتب رفع تصرف به محكوم عليه ابلاغ می شود اگر نامبرده با وصف ابلاغ در محل حضور نیافت جلب می شود تا با حضور متحاكمین حکم، اجرا شود و اگر حضور محكوم عليه ممکن نبود، با حضور شاکی حکم اجرا و از ملک مورد شکایت رفع تصرف می شود. گروه دوم: نیاز به اطلاع و ابلاغ به محكوم عليه نیست با حضور شاکی و تنظیم صورت جلسه از ملک رفع تصرف می شود.

اجرای حکم رفع تصرف عدوانیاجرای حکم رفع تصرف عدوانی

نظر کمیسیون

نشست قضایی (۲): هرچند برای اجرای حکم رفع تصرف عدوانی (موضوع ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی) حضور یا عدم حضور محكوم عليه در محل اجرای حکم تأثیری در قضیه ندارد لیکن باید به نحو مقتضی در جریان اجرای حکم قرار گیرد زیرا آثاری بر این امر از حیث تصرف مجدد مترتب است و به هر حال اجرای حکم با خاتمه دادن به سلطه محكوم عليه و استیلای ید محكوم له در ملک موضوع حکم صورت می گیرد و با توجه به وضعیت و شرایط موضوع حکم کیفیت اجرای آن متفاوت خواهد بود زیرا ممکن است موضوع حكم قطعه زمین بایر و بدون زرع و اعیان باشد که اجرای آن با خاتمه دادن به سلطه محكوم عليه و قرار دادن آن در اختيار محكوم له خاتمه می پذیرد، در حالی که اجرای حکم رفع تصرف عدوانی در مورد انباری که وسایل محكوم عليه در آن قرار دارد مستلزم اقدامات دیگری از جمله خارج کردن آن اموال میباشد و به هر حال اقدامات اجرایی باید به نحوی که انجام می پذیرد، صورت مجلس شود

اجرای حکم رفع تصرف عدوانیاجرای حکم رفع تصرف عدوانی

چرانیدن دام در مراتع ملی بدون داشتن پروانه چرا

چرانیدن دام در مراتع ملی توسط افراد بدون پروانه چرا چه حکمی دارد

نظر اکثریت

مطابق مقررات موجود از جمله قانون حفاظت و بهره برداری جنگلها و مراتع در صورتی که شخصی بدون مجوز اقدام به چرای دام در مراتع ملی و مناطق قرق شده کند اداره منابع طبیعی برابر مقررات جلوگیری کرده و احشام را ضبط میکند اما به عنوان جرم قابل تعقیب و مجازات نیست. در مواردی که شخصی نسبت به منطقه ای پروانه چرا داشته و دیگری اقدام به تعلیف در همان منطقه کند نیز به لحاظ فقد عنصر قانونی، جرمی محقق نشده و صاحب پروانه نمیتواند عليه او شکایت کیفری کند و از نظر حقوقی نیز دادخواست وی مبنی بر جبران خسارت قابل استماع نیست زیرا با اخذ پروانه چرا صرفأ حق تعلیف پیدا کرده و نسبت به مراتع و علف های آن مالکیتی حاصل نمی کند؛ لذا حق چیدن و فروش علفهای محل مجوز را ندارد.

اجرای حکم رفع تصرف عدوانیاجرای حکم رفع تصرف عدوانی

لازم به ذکر است در صورتی که در شمال تهران، غرب تهران، شرق تهران یا کرج هستید و به مشاوره با وکیل ملکی نیاز دارید، می توانید با مشاوره حقوقی موسسه حقوقی تهران وکیل در ارتباط باشید. همچنین اگر به دنبال شماره تماس بهترین وکیل تهران می گردید می توانید با گروه تهران وکیل تماس گرفته ابتدا از مشاوره رایگان و تلفنی با مشاورین این مجموعه داشته باشید و در صورتی که بخواهید می توانید با تعیین وقت حضور پیدا کرده و با وکلای حقوقی و ملکی این مجموعه که متخصص در این زمینه می باشند مشاوره داشته باشید.

اجرای حکم رفع تصرف عدوانی

نظر اقلیت

با توجه به اخذ پروانه و پرداخت مبالغی در قبال آن، صاحب پروانه دارای حق چرانیدن بوده و شخصی که در محل مجوز وی اقدام به چرا کند مطابق ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی به عنوان مزاحمت و ممانعت از حق قابل پیگیری و مجازات است ولی از نظر حقوقی حق مطالبه خسارت ندارد.

نظر کمیسیون

نشست قضایی (۲): تعلیف دام در مراتع بدون مجوز حسب مورد ممکن است مشمول عنوان تجاوز به منابع طبیعی، تخریب منابع طبیعی یا ایجاد مزاحمت یا ممانعت از حق باشد که در این صورت طبق ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی مرتکب قابل مجازات است

برای دریافت مشاوره حقوقی ملکی توسط وکیل ملکی به صفحه فوق مراجعه نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *