تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

اجرای حکم غیابی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع اجرای حکم غیابی اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

اجرای حکم غیابیاجرای حکم غیابی

اجرای حکم غیابی به چه صورت است

واخواهی یکی از شیوه های مهم شکایت نسبت به حکمی محسوب می شود که به طور غیابی علیه محکوم علیه صادر شده است. در واقع گاهی ممکن است شخصی که دعوای حقوقی یا کیفری علیه او مطرح شده است در هیچ یک از جلسات دادرسی حضور نداشته باشد و وکیل او نیز اقدام به ارسال لایحه نکرده باشد در این حالت قانون یک امتیازی را برای محکوم علیه غایب در نظر گرفته است تا اگر به طریقی از حکم صادر شده علیه خود با خبر نشده است بتواند نسبت به حکمی که علیه او صادر شده است اعتراض کند.

واخواهی دارای تشریفات و قواعد خاصی است که نحوه طرح آن در دادگاه و مراجع قضایی صالح نیازمند تخصص و مهارت و حضور وکیل اجرای حکم غیابی است. در خصوص اجرای حکم غیابی قوانین و مقررات مربوطه پروسه خاصی را در نظر گرفته است که آگاهی از این موارد به جهت حفظ حقوق موکل ضروری به نظر می رسد.

وکیل اجرای حکم غیابیوکیل اجرای حکم غیابی

مشاوره حقوقی اجرای حکم غیابی

ماده ۳۰۶ قانون آیین دادرسی مدنی تشریفات خاصی را در خصوص اجرای حکم غیابی در نظر گرفته است. مطابق با قانون اگر حکم غیابی به محکوم علیه ابلاغ واقعی شده باشد، در این حالت از آن جا که محکوم علیه با وجود آن که از حکم غیابی مطلع شده است به طرح دعوا و واخواهی از حکم صادر شده توسط دادگاه اقدام نکرده است، اجرای حکم غیابی مانند اجرای سایر احکام خواهد بود و غیابی بودن حکم تاثیری نخواهد داشت‌.

اما اگر حکم غیابی به محکوم علیه ابلاغ واقعی نشده باشد در این حالت اجرای حکم غیابی تابع احکام خاصی خواهد بود. اجرای حکم غیابی در این صورت نیازمند معرفی ضامن یا اخذ تامین مناسب از محکم له است که میزان تامین را در این خصوص قاضی پرونده تعیین می کند‌.

بهترین وکیل اجرای حکم غیابیبهترین وکیل اجرای حکم غیابی

علت اخذ ضامن و تامین در اجرای حکم غیابی در این حالت آن است که اگر بعدا نسبت به حکم صادر شده از دادگاه واخواهی شود و به موجب این واخواهی، رای دادگاه نقض شود از محل این تامین خسارات وارده به طرف مقابل جبران شود.

همان طور که ملاحظه می شود اجرای حکم غیابی امری حقوقی و کاملا تخصصی است لذا لازم است از وکیل اجرای حکم غیابی در اتخاذ بهترین تصمیم ممکن کمک بخواهید‌.

ممکن است علی رغم سپردن تامین مناسب در اجرای حکم غیابی همچنان محکوم علیه از واخواهی امتناع کند طبیعتا در این حالت امکان واخواهی او منتفی می شود و دیگر تامین باقی نمی ماند. با این حال از آن جا که رویه دادگاه ها در اجرای حکم غیابی با یکدیگر متفاوت است و با توجه به تفاوت اوضاع و احوال حاکم بر هر پرونده و دعوای حقوقی یا کیفری توصیه می شود در این خصوص با وکیل اجرای حکم غیابی مشورت نمایید.

اجرای حکم غیابیاجرای حکم غیابی

پس از اجرای حکم غیابی و در صورت واخواهی محکوم علیه و نقض حکم غیابی امکان جبران خسارت تحت شرایط خاص قانونی و با کمک وکیل اجرای حکم غیابی ممکن است.

موسسه حقوقی تهران وکیل با برخورداری از کادر مجرب وکلای حقوقی و کیفری و با ارائه انواع خدمات حقوقی تخصصی در زمینه اجرای حکم غیابی می تواند شما را یاری نماید.

بسمه تعالی

به تاریخ ……………. در وقت فوق العاده پرونده کلاسه ……………. تحت نظر است پرونده اجرائی کلاسه …………….. نیز پیوست است که مورد مطالعه قرار گرفتند دادگاه با توجه به محتویات پرونده ضمن اعلام ختم رسیدگی به شرح ذیل مبادرت به اتخاذ تصمیم می نماید

در این نوشته اجرای حکم غیابی بررسی شده است برای پیگیری  بهترمی توانید از وکیل حقوقی آنلاین مشاوره بگیرید. شما می توانید از خدمات حضوری و غیرحضوری موسسه حقوقی تهران وکیل به صورت شبانه روزی بهره مند شوید.

اجرای حکم غیابیاجرای حکم غیابی

تصمیم دادگاه

در خصوص درخواست آقای / خانم ……………. محكوم له دادنامه شماره ……………….. صادره در پرونده کلاسه ……….. این دادگاه مبنی بر اعمال مقررات ماده ۲ قانون نحوه اجرای محکومیتهای مالی مصوب ۱۳۷۷/ ۸ / ۱۰ مجلس شورای اسلامی در مورد آقای / خانم ……… محكوم عليه دادنامه مزبور به لحاظ امتناع نامبرده از پرداخت امحکوم به و عدم دسترسی به اموال و نظر به اینکه با توجه به مندرجات پرونده اجرایی کلاسه …………….. موهه اجرای مفاد دادنامه و اجرائیه صادره مقدور نشده و محكوم عليه از اجرای آن امتناع نموده و مالی نیز از وی بدست نیامده و با عنایت به اینکه اصل ملائت داد باخته بوده، و دلیلی بر معسر بودن وی مشهود و ملحوظ نمی باشد و استیفای محکوم به، به نحو دیگر نیز متدوز نگردیده است

اجرای حکم غیابیاجرای حکم غیابی

لذا مستند به ماده ۱ قانون مذکور و بند (ج) ماده ۱۸ آئین نامه اجرایی قانون موصوف این دادگاه مقرر می دارد که محكوم عليه با پرداخت محکوم به، باثبوت اعسار وی بازداشت و حبس گردد.

رئیس / دادرس شعبه …… محاکم عمومی حقوقی ……..

Facebook
Twitter
LinkedIn

2 دیدگاه

  • باسلام وخسته نباشید. حکم تخلیه مغازه بدلیل تخریب و نوسازی اجرا شده ولی ملک زیر نظر سازمان میراث فرهنگی قرار گرفته و اجازه تخریب نمیدهد آیا میتوانم تقاضای تمدید اجاره را از دادگاه بخواهیم. از راهنمایی شما ممنونم جوانمرد

  • [quote name=”جوانمرد”]باسلام وخسته نباشید. حکم تخلیه مغازه بدلیل تخریب و نوسازی اجرا شده ولی ملک زیر نظر سازمان میراث فرهنگی قرار گرفته و اجازه تخریب نمیدهد آیا میتوانم تقاضای تمدید اجاره را از دادگاه بخواهیم. از راهنمایی شما ممنونم جوانمرد[/quote]
    سلام و درود ، خیر متاسفانه در موارد اینچنینی راهی غیر از پیگیری همین روال و تحمل و صبر نیست ، و باید موضوع را از میراث فرهنگی پیگیری کنید ، ولی چنانچه تاخیر و قصوری از میراث باشد ، در خاتمه کارمیتوانید مطالبه خسارت خود به این علت را از طریق دادگاه عمومی نسبت به این سازمان نمایید .
    در صورت تمایل جهت هماهنگی برای کسب اطلاعات و مشاوره بیشتر ، با شماره های دفتر مرکزی ما تماس بگیرید.
    ۰۲۱۷۷۲۲۱۹۴۱
    ۰۹۱۰۰۹۱۱۱۷۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *