تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

اعتراض به رای هیات تشخیص مالیاتی

لیست وکلای دادگستری دفتر وکالت

محمد حسین رزاقی

وکیل پایه یک دادگستری 

مصطفی محمدی

کاراموز وکالت

محمد فلاحی 

کاراموز وکالت

حمیدرضا اهنزی

وکیل پایه یک دادگستری 

لیلا بهرامی

کاراموز وکالت

عباس ترکاشوند

کاراموز وکالت

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

بر اساس ماده 110 قانون مالیات های مستقیم، کلیه افرادی که مشمول این قانون می باشند، ظرف ۴ ماه بعد از پایان یافتن سال مالی، باید اقدام به تهیه و ارسال نمودن اظهارنامه مالیاتی خود به اداره امور مالیاتی محلی که فعالیت شان ، نمایند ‌. اداره مذکور ، موظف می باشد که اظهارنامه های مالیاتی واصله را ، ظرف مدت یک سال بعد از پایان یافتن مهلت ارسال اظهارنامه ها رسیدگی کند ، و همچنین موظف به ابلاغ برگ تشخیص مالیات به مودی ظرف مدت ۳ ماه ، بعد از پایان یافتن مهلت مقرر می باشد .

حال مسئله مهمی که در این خصوص مطرح می شود ، این مسئله است که : برگ تشخیص مالیات ، به چه معنایی می باشد ؟ برگ تشخیص مالیات یا نامه برگ ارزیابی مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی ، در واقع اظهار نظر اداره امور مالیاتی ، در خصوص مالیات مودی ، بر طبق رسیدگی های صورت گرفته می باشد . که برای انواع مالیات ، به طور جداگانه صادر می شود . لازم به ذکر است که در اکثر مواقع به برگ تشخیص مالیات ، برگ ارزیابی عمومی مالیاتی هم گفته می شود .

وقتی که اداره امور مالیاتی ، در طی مهلتی که مقرر شده ، مدارک و اسناد مودی را رسیدگی نکرده باشد و یا اصلا برگ تشخیص مالیات را به او ، ابلاغ نکرده باشد اظهارنامه مالیاتی مودی ، در چنین وضعیتی ، قطعی تلقی می گردد .

رای هیات تشخیص مالیاتی

چگونگی اعتراض به برگ تشخیص مالیات؟

یکی از پر تکرار ترین سوالاتی که ممکن است از وکیل مالیاتی ، پرسیده شود در خصوص چگونگی اعتراض به برگ تشخیص مالیات ، می باشد . وکیل متخصص مالیاتی در این خصوص باید اشاره کند که : در واقع در فرایند اعتراض نمودن به برگ تشخیص مالیات صادر شده ، همواره مودیان دچار مشکلات بسیاری می شوند که باید به چند نکته توجه داشته باشند :

۱ / چنانچه که مودی به برگ تشخیص مالیات ابلاغ شده ، معترض باشد می تواند ظرف سی روز (شخصا یا توسط وکیل مالیاتی ) ، به اداره امور مالیاتی مراجعه نماید و با ارائه دادن مدارک ، اسناد و دلایل خود ، به طور کتبی تقاضای رسیدگی مجدد نماید .

۲ / مسئول مربوطه موظف می باشد ، بعد از ثبت نمودن درخواست مودی ، به موضوع رسیدگی کند و چنانچه که اسناد و مدارکی که مودی ارائه نموده را به منظور رد مندرجات برگ تشخیص کافی بداند ، و آن را رد نماید و مراتب مندرج را در ظهر برگ درج و امضا کند ‌. و چنانچه مدارک و اسناد ارائه شده را در تعدیل درآمد تشخیص موثر بداند ، و نظر او از جانب مودی مورد قبول واقع شود، در این صورت مراتب و نتیجه در ظهر برگ تشخیص درج می شود و به امضای مودی و مسئول خواهد رسید. در واقع این مسئول، اگر این اسناد و دلایل را موثر تشخیص ندهد ، مراتب را باید در ظهر برگ تشخیص به طور مستدل منعکس کند و پرونده مطروحه را به منظور بررسی ، به هیات حل اختلاف ارجاع کند .

۳ / چنانچه که مودی طی مدت مقرر از تاریخ ابلاغ برگ ، آن را به طور کتبی تایید کند و یا حتی مالیات مورد مطالبه را پرداخت نماید یا اختلاف به وجود آمده را با اداره مالیات رفع نماید ، پرونده از منظر میزان درآمد ، مشمول مالیات مختومه اعلام خواهد شد . همچنین اگر در این مهلت مودی به طور کتبی اعتراض نکند ، و یا به اداره مالیاتی رجوع نکند، در این صورت درآمد معین شده در برگ ، قطعی می گردد .

۴ / چنانچه ک برگ تشخیص مالیات ، ابلاغ قانونی شده باشد و مودی نیز با توجه به موارد مذکور در فوق اقدام نکرده باشد ، در این صورت در حکم ، معترض به برگ تشخیص شناخته می شود . در چنین حالتی و همچنین در حالتی که مودی طی سی روز از تاریخ ابلاغ به صورت کتبی به برگ تشخیص اعتراض نماید ، پرونده به سبب رسیدگی شدن به هیات حل اختلاف ، ارجاع خواهد شد .

وکلای تهران وکیل

وکلای متخصص تهران وکیل با چندین سال سابقه درخشان در زمینه اعتراض به رای هیات تشخیص مالیاتی و با کسب صدها پرونده موفق، آماده ارائه بهترین و تخصصی ترین خدمات به عموم هموطنان محترم ، می باشند. هموطنان گرامی می توانند طی نمودن پرونده خود را به وکلای مجرب این مجموعه بسپارند ، تا در کوتاه ترین زمان ممکن به خواسته خود، دست یابند .

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *