تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل مالیاتی+تضمینی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

گسترده و پیچیده بودن قوانین و مقررات مالیاتی ، همواره باعث سردرگمی اشخاص می گردد ، این که جرم مالیاتی به چه صورت است یا فرد مرتکب ، باید چه اقداماتی را در این خصوص انجام دهد و اصلا جریان دادرسی یا رسیدگی این جرایم ، به چه صورت است ؟ همگی از جمله مسائلی می باشند که باید از وکیل مالیاتی ، پرسیده شود .

مالیات چیست؟

وکیل تضمینی مالیاتی ، در خصوص پاسخ به این سوال که : مالیات چیست؟

می گوید : مالیات ، در واقع یک هزینه اجتماعی می باشد که آحاد ملت ، باید در راستای بهره برداری از منابع کشور و امکانات ، آن را بپردازند تا برای این منابع و امکانات ، جایگزینی فراهم شود . در واقع ، دولت ها با مالیاتی که دریافت می کنند ، بخشی از هزینه های عمومی جامعه را فراهم می کنند ، و منافع اقتصادی و اجتماعی را حفظ می نمایند . همچنین می توان گفت که تامین سرمایه مورد نیاز برای انجام دادن پروژه های شهری ، تامین هزینه فعالیت های دولت ، ارائه خدمات عمومی و … ، هدف اصلی وضع مالیات است . مالیات هزینه ای الزامی است که اشخاص حقیقی و حقوقی جامعه در قبال استفاده از امکانات و منابع رفاهی بصورت مستقیم و غیر مستقیم پرداخت می‌کنند. نهادهای دولتی از قبیل وزارت خانه‌ها، شهرداری‌ها، سازمان هایی که از بودجه دولتی استفاده می‌کنند و غیره از پرداخت مالیات معاف هستند. مالیات از بزرگترین منابع درآمدی دولت به حساب می‌آید. پرداخت مالیات به صورت های مختلفی صورت می‌گیرد. مالیات باید از سوی تمامی جامعه پرداخت شود تا دولت بتواند شرایط موردنیاز برای رفاه و امنیت را فراهم کند. میزان مالیات برای اشخاص حقیقی و حقوقی متفاوت است. برای محاسبه تعرفه مالیات فرمول های خاصی وجود دارد. تفاوت در میزان مالیات برای قشرهای مختلف و شرکت‌ها به منظور برقراری عدالت در نظر گرفته شده است. مالیات شامل مالیات بر درآمد، بر ارث، بر خرید و فروش، بر واردات، گمرک، دارایی و … است. اشخاص و شرکت‌ها هر ساله اظهارنامه مالیاتی خود را به سازمان امور مالیاتی ارسال می‌کنند. تعیین میزان مالیات به دو روش ارسال اظهارنامه یا بصورت علی الرس صورت می‌گیرد. اظهارنامه مالیاتی نوعی کارنامه مالی برای بیان میزان درآمد سالانه است. اظهارنامه مالیاتی همراه با اسناد و مدارک تایید کننده مفاد اظهارنامه به سازمان امور مالیاتی به منظور محاسبه میزان مالیات ارسال می‌شود. امروزه روند ارسال اظهارنامه مالیاتی بصورت الکترونیکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری صورت می‌گیرد. بهترین روش برای دریافت اطلاعات لازم استفاده از طرح های بخشش مالیاتی، کاهش میزان جریمه دیرکرد و .. همراهی وکیل مالیاتی است. پس از ارسال اظهارنامه مالیاتی به سازمان امور مالیاتی، مامورین ممیزی در این سازمان اظهارنامه را بررسی و تایید یا رد می‌کنند. اگر اظهارنامه تایید شود میزان مالیات مودی مشخص و وی باید در مهلت مقرر نسبت به پرداخت مالیات تعیین شده اقدام کند. اما در صورتی‌که مامورین ممیزی اظهارنامه مالیاتی شخص مودی را قابل قبول ندانند، مالیات وی بصورت علی الرس محاسبه خواهد شد. روند محاسبه کارنامه مالیاتی سالیانه باید با حضور وکیل مالیاتی و مشاوره‌ های تخصصی او صورت گیرد، تا از بروز هرنوع مشکل احتمالی و رد شدن اظهارنامه از سوی مامورین ممیزی جلوگیری شود. اظهارنامه مالیاتی ممکن است به دلایلی مانند نادرستی اطلاعات اعلام شده، نقص در مدارک و اسناد مورد نیاز و غیره، قابل قبول مامورین ممیزی سازمان امور مالیاتی واقع نشود. تنظیم اظهارنامه مالیاتی در شرکت ها با نظارت و استفاده از دانش وکیل تضمینی مالیاتی انجام می‌گیرد.

وکیل مالیاتی

شرح وظایف وکیل مالیاتی

شخصی که به عنوان وکیل مالیاتی انتخاب می‌شود، وظایف خاصی دارد که باید با برنامه‌ریزی مناسب، تمامی این وظایف را به خوبی انجام دهد.

اولین وظیفه‌ای که یک وکیل مالیاتی خوب دارد، این است که بتواند در مورد کلیه‌ی فعالیت‌های حسابرسی، عملکرد، ارزش افزوده و پرداخت مالیات نظر دهد و یا حتی از حق موکل خود دفاع نماید. این وکیل می‌تواند با برنامه‌ریزی خوب و به کار بردن کلمات تأثیرگذار، به خوبی بر روی افراد دیگر متأثر باشد و بتواند موکل خود را به اهدافش برساند. علاوه بر این، وکیل مالیاتی باید بتواند از ابهامات مختلفی که در مورد موکل مشخص خود به وجود آمده‌است، دفاع کند و لایحه‌های معینی را به دیگران ارائه دهد.

به طور کلی، وکیلی به عنوان یک وکیل خوب و با تجربه محسوب می‌شود که بتواند از پس وظایف مختلف خود بر بیاید. حال ممکن است شما هیچ مؤسسه‌ای را برای استفاده کردن از خدمات وکیل مالیاتی سراغ نداشته‌باشید. ما در اینجا یک مؤسسه‌ی حقوقی با نام مؤسسه‌ی حقوقی تهران وکیل را به شما معرفی می‌کنیم که کادری مجرب و باتجربه دارد. وکیلان این مؤسسه می‌توانند تمامی مسائل حقوقی شما را به نحو احسن حل و فصل کنند.

چگونگی اعتراض به مالیات

به طور معمول افراد اظهارنامه مالیاتی خود را ، هر ساله در سامانه جامع مالیاتی ، ثبت می کنند و پس از آن اداره مالیات ، با عنایت به اظهارنامه های صادر شده ، برگ تشخیص مالیاتی ، صادر می نماید که افراد طی یک ماه فرصت دارند ، تا نسبت به آن اعتراض کنند . این اعتراضات ، دارای دو شرط می باشد . شرط اول این است که : حتما باید در مدت سی روز این اعتراض صورت گیرد . و شرط دوم ، این است که این اعتراض حتما باید به صورت کتبی ، به اداره مالیات محل زندگی شخص ، تحویل داده شود .

پس از آن که وکیل مالیاتی تضمینی ، اعتراض فرد را تحویل اداره مالیات داد ، به طور معمول دو مورد صورت می گیرد .

۱ / اداره مالیات اعتراض فرد را در مورد کاهش میزان مالیات بر درآمد تایید می کند و در این خصوص ، به طور معمول شکلی ایجاد نمی گردد .

۲ / در حالت دیگر اداره مالیات ، اعتراض فرد را تایید نمی کند و در این باره برگه قطعی مالیاتی ، صادر می گردد .

برگه قطعی مالیاتی ، در هیات تشخیص قابل اعتراض می باشد ، و در هر زمینه ای که فرد به آن معترض باشد ، طی یک لایحه می تواند ، نسبت به میزان آن اعتراض کند . در هیات مذکور ، به طور معمول درآمد ها و هزینه های فرد ، مورد بررسی قرار می گیرد و در این خصوص ، رای صادر می گردد . رای صادر شده در این زمینه ، در شورای عالی مالیاتی قابل اعتراض می باشد ، و شورا مذکور چنانچه فرد به رای هیات تشخیص معترض باشد ، در آن جا مجددا مورد بررسی قرار می گیرد .

محاسبه میزان مالیات بصورت علی الرس به چه صورت است؟

دومین روش برای محاسبه میزان مالیات بصورت علی الرس است. دراین روش مامورین ممیزی به صورت خودجوش نسبت به محاسبه میزان مالیات اقدام می‌کنند و پس از تایید، میزان مالیات محاسبه شده را به مودی ابلاغ می‌کنند. اگر مودی مالیاتی در مهلت مقرر اظهارنامه مالیاتی خود را ارسال نکند یا پس از ارسال به دلایل مذکور مورد تایید کارشناسان سازمان امور مالیاتی واقع نشود، محاسبه مالیات به صورت علی الرس انجام می‌شود. اعتراض به میزان مالیات محاسبه شده مامورین ممیزی با همراهی وکیل مالیاتی ممکن است. اعتراض به مالیات تعیین شده در روش علی الرس نسبت به روش ارسال اظهارنامه مالیاتی با مشکلات بیشتری مواجه است. بهتر است شرکت ها و اشخاص پیش از اینکه مامورین ممیزی اقدام به محاسبه مالیات کنند، خود یا وکیل متخصص مالیاتی با ارسال اظهارنامه مالیاتی روند رسیدگی را تسریع کنند.

وکیل مالیاتی علاوه بر تسلط به مباحث مالی و حسابداری، در زمینه مسائل حقوقی نیز دارای اطلاعات و دانش تخصصی است. وکیل متخصص مالیاتی میتواند در اموری از قبیل تنظیم و ارائه صحیح اظهارنامه مالیاتی، اعلام اعتراض نسبت به رد اظهارنامه مالیاتی، درخواست اعتراض نسبت به مالیات مشخص شده در روش علی الرس توسط مامورین ممیزی سازمان امور مالیاتی و…. راهنمایی های لازم را به موکل خود ارائه دهد.

در صورت پرداخت نشدن مالیات در زمان قانونی چه اتفاقی می افتد؟

مودی مالیاتی باید میزان مالیات مشخص شده را در مهلت تعیین شده قانونی بپردازد. در غیر اینصورت با او برخورد خواهد شد و باید جریمه دیرکرد پرداخت مالیات را نیز بپردازد. حضور وکیل مالیاتی در شرکت ها و موسسات امری ضروری است. وکیل متخصص مالیاتی شخصی است که در زمینه محاسبه و امور مالیاتی مجرب باشد و آگاهی لازم را در رابطه با سیستم مالیاتی داشته باشد. حتی اشخاص حقیقی هم در مواردی نیاز به همراهی وکیل تضمینی مالیاتی دارند. به طور معمول شرکت ها و موسسات غیردولتی برای محاسبه و نظارت بر امور مالیاتی خود نیاز مبرم به حضور وکیل مالیاتی دارند. بهترین وکلای مالیاتی و بهترین وکیل دیوان عدالت اداری و وکیل دیوان موسسه تهران وکیل با تخصص و تجربیات حسابداری و حقوقی خود در پاسخگویی به سوالات شما در زمینه امور مالیاتی آماده هستند. برای دریافت مشاوره تلفنی حقوقی میتوانید با شماره تلفن های موسسه تماس بگیرید.

مطابق ماده 135 قانون مالیات‌های مستقیم؛ در صورتی که مودی یا نماینده او از ارسال اظهارنامه در مهلت مقرر که به موجب شرایط قانونی الزامی است، خودداری نمایند، اگر تمام مبلغ یا قسمتی از آن در مهلت قانونی پرداخت نشده باشد، نسبت به مبلغ پرداخت نشده بیست درصد و در رابطه با مبلغی که پرداخت شده، دو درصد جریمه باید بپردازد. مشمولین مالیاتی که اظهارنامه خود را تسلیم نکند، مشمول جریمه ای معادل 5 درصد قیمت اموال اظهارنشده در صورت اثبات خواهد شد. چنانچه مودی اظهارنامه خلاف واقع تسلیم نماید، باید جریمه ای معادل دو و نیم درصد مابه التفاوت قیمت درج شده در اظهارنامه و با رقم تعیین شده از سوی دارایی، را بپردارد.

براساس ماده 136 این قانون در صورتی که اثبات شود، مودی درآمد واقعی خود را در اظهارنامه ذکر نکرده است، به جریمه تسلیم اظهارنامه خلاف واقع محکوم می‌شود. جریمه ارائه اظهارنامه خلاف واقع پانزده درصد مابه التفاوتی میان مالیات تعیین شده از سوی سازمان امور مالیاتی و مالیاتی که شخص در اظهارنامه اعلام کرده است. اثبات واقع بودن اظهارنامه مالیاتی برای جریمه نشدن مسئله ای است که تنها با حضور وکیل تضمینی مالیاتی و راهنمای های او میسر می‌گردد.

مودی که مالیات تعیین شده را در مهلت مقرر پرداخت نکند، ملزم به پرداخت زیان دیرکرد مالیاتی می‌شود. زیان دیرکرد معادل سه چهارم یک درصد در ماه است. تاخیر به مدت کمتر از 15 روز مشمول پرداخت زیان دیرکرد مالیاتی نمی‌شود. زیان تاخیر به مدت پانزده روز یا بیشتر تا یکماه، زیان دیرکرد محاسبه خواهد شد. به منظور حل هر نوع اختلاف میان مودی و مامورین ممیزی در رابطه با تعیین مالیات، کمیسیونی با عنوان کمیسیون تشخیص مرجع رسیدگی است. مگر در مواردی که در قانون به نوع دیگری تعیین شده باشد.

ریاست کمیسیون های بدوی و تجدیدنظر تشخیص بر عهده فرماندار، بخشدار یا نماینده آن‌ها است. اعضایی که در کمیسیون بدوی نسبت به پرونده مشارکت داشته‌اند، نمیتوانند در کمیسیون تجدید نظر برای رسیدگی دوباره شرکت کنند.

مودیان مالیاتی به همراه وکیل متخصص مالیاتی خود، ابتدا موضوع مدنظر را برای رسیدگی در کمیسیون های بدوی تشخیص مطرح می‌کنند، کمیسیون بدوی پس از بررسی و استماع اظهارات مودی به موضوع مطرح شده رسیدگی می‌کند. در صورتی که مودی مالیاتی و وکیل مالیاتی وی نسبت به نتیجه نهایی کمیسیون بدوی درخواست تجدیدنظر داشته باشند، میتوانند اعتراض خود را درکمیسیون تشخیص تجدیدنظر مطرح کنند.

براساس ماده 251 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، در رابطه با مالیات های قطعی مستقیم و مالیات های غیر مستقیم که قابل رسیدگی در مراجع دیگر نباشند و مودی یا وکیل متخصص مالیاتی به دلیل عادلانه نبودن مالیات با استناد به مدارک و اسناد کافی و لازم شکایت و درخواست تجدیدنظر خود را ارائه دهند. وزیر امور اقتصادی و دارایی این اختیار را دارد که پرونده مذکور را به هیئتی متشکل از سه نفر به انتخاب خود برای رسیدگی ارسال کند.

براساس ماده 10 قانون دیوان عدالت اداری، این سازمان صلاحیت رسیدگی به اعتراضات و شکایات نسبت به آرا صادره از سوی کمیسیون های مالیاتی برای بررسی نقض یا مخالفت با قوانین و مقررات را دارد. اعتراض نسبت به آرا صادره از هیئت های حل اختلاف مالیاتی و کمیسیون های مالیاتی در دیوان عدالت اداری ممکن است. ارائه درخواست تجدیدنظر در دیوان عدالت اداری دارای ضوابط و مهلت های قانونی است. رعایت تمامی این شرایط در تنظیم شکایت با راهنمایی وکیل مالیاتی صورت می‌گیرد.

تنظیم صحیح اظهارنامه مالیاتی، در نظر گرفتن مهلت های قانونی، محاسبه دقیق مالیات با رعایت ضوابط قانونی، اعلام اعتراض در کمیسیون های بدوی وتجدیدنظر و ارائه درخواست اعتراض در دیوان عدالت اداری، اموری هستند که صرفا با حضور وکیل متخصص مالیاتی که توانایی مشاوره و همراهی در تمامی مراحل رسیدگی را داشته باشد، ممکن خواهد بود.

ویژگی‌های یک وکیل مالیاتی خوب

شاید شما نیز جزو افرادی باشید که در زمینه‌های مختلف پرداخت مالیات، به یک وکیل خوب احتیاج پیدا کنید اما ندانید که ویژگی این وکیل خوب چیست. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با این ویژگی‌ها آشنا سازیم.

یک وکیل مالیاتی خوب دارای ویژگی‌های زیر است:

  • یک وکیل مالیاتی خوب بدون چشم‌داشت به حقوق خود و میزان پرداختی از موکل، باید بتواند جوانب گوناگونی که در پرونده‌ی موکل وجود دارد را بررسی نماید. اگر وکیل مسائل مالی را به این موضوع ربط دهد، باید بدانید که این شخص وکیل مالیاتی خوبی نیست.
  • مورد بعدی در زمینه‌ی ویژگی‌های وکیل مالیاتی خوب این است که این وکیل باید با شرکت‌های مختلف آشنایی داشته باشد و بتواند راهکارهای مناسبی را برای حل مسئله به موکل ارائه کند. در این شرایط است که مشخص می‌شود این وکیل مالیاتی یک وکیل زبده هست یا نه.
  • ارتباط کلامی و صراحت داشتن در سخن گفتن یکی از ویژگی‌های مهمی است که وکیل مالیاتی اگر آن را نداشته باشد، صد در صد در موقعیت خود با شکست مواجه می‌شود. بنابراین لازم است که این وکیل بتواند با قدرت کلام خود، از حق موکل دفاع نماید.

بهترین وکیل مالیاتی

وکیل مالیاتی تضمینی ، فردی است که با نحوه محاسبه نمودن مالیات افراد ، آشنا می باشد و می ‌تواند در هر موردی که فردی بنا به هر دلیلی ، به میزان مالیات خود اعتراض دارد ، خواهان کاهش مالیات او ، در سازمان مالیات باشد و از او دفاع نماید . به عبارت دیگر ، از آن جایی که وکیل تضمینی مالیاتی ، در این زمینه تبحر و تسلط کافی دارد ، می تواند به بهتر طی شدن روند پرونده فرد ، کمک شایانی کند .

به همین علت ، وکیل مالیاتی تضمینی ، حتما باید فن بیان بسیار قوی داشته باشد و در زمینه محاسبه مالیاتی هم ، با توجه به درآمد ، حقوق و نحوه اعتراض نمودن به آراء هیات های تشخیص و همچنین شورای عالی مالیاتی ، از دانش و تجربه کافی برخوردار باشد .

وکیل مالیاتی | تهران وکیل

وکلای متخصص تهران وکیل ، با چندین سال سابقه درخشان در حوزه امور مالیاتی ، آماده ارائه تخصصی ترین خدمات ، به عموم هموطنان عزیز می باشند . هموطنان محترم می توانند پیش از سپردن پرونده خود به وکلای مجرب تهران وکیل ، با برقراری تماس ، یا به صورت آنلاین و یا حتی حضوری ، با وکلای این مجموعه مسائل خود را در مطرح کنند و از تجارب آنان ، بهره ببرند . امور مالیاتی برای اشخاص حقوقی اهمیت زیادی دارند، هر نوع اشتباه و سهل انگاری منجر به ضررهای مالی شدیدی خواهد شد. وکلای مالیاتی در مجموعه تهران وکیل با اقدامات مناسب و به موقع از حصول نتایج مالی زیان آور برای موکلین خود خودداری می‌کنند. برای دریافت مشاوره مالیاتی می توانید به صورت حضوری به شعبات این موسسه در تهران و کرج مراجعه کنید. دریافت مشاوره تلفنی و انلاین نیز از دیگر راه های ارتباطی با وکلای تضمینی مالیاتی موسسه تهران وکیل است.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *