تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

نحوه اعتراض به برگ مالیات قطعی در دیوان عدالت اداری

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع نحوه اعتراض به برگ مالیات قطعی در دیوان عدالت اداری  اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

 نحوه اعتراض به برگ مالیات قطعی در دیوان عدالت اداری نحوه اعتراض به برگ مالیات قطعی در دیوان عدالت اداری

 

 

گرفتن مالیات در تمامی جهان امری عادی و عمومی می باشد . امروزه اکثریت کشورهای پیشرفته جهان تمامی امور خود را بر اساس دریافت مالیات از شهروندان انجام می دهند. مالیاتها به دو دسته مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می شوند .

مالیات مستقیم و غیر مستقیم

مالیات مستقیم به طور کلی به مالیاتی گفته می شود که به طور مستقیم و بدون واسطه از افراد گرفته می شود و مالیات غیر مستقیم به مالیاتی گفته می شود که در ان فرد بدون آنکه خود بداند بصورت نامحسوس بر روی کالاها و خدمات اعمال می شود.

 مالیاتها  بر امور مختلفی اعمال می شود .شامل مالیات بر درآمد ، مالیات بر ارث ، مالیات بر تمبر ، مالیات بر دخانیات و غیره .

در این نوشتار به بررسی نحوه اعتراض به برگ مالیات قطعی در دیوان عدالت اداری خواهیم پرداخت.

  به طر کلی برگ مالیات قطعی به برگه های گفته می شود که برای فرد صادر شده و فرد حق هیچ گونه اعتراضی در خصص ان را در اداره امور مالیاتی ندارد .

در ادامه نوشتار به بررسی سیر قطعی  برگه  مالیاتی تا اعتراض در دیوان به آن خواهیم پرداخت .

بعد از اینکه برای یک فرد مالیات معین شد ، بعد از اگاهی از میزان و جرئیات پرداخت مالیات فرد به مدت سی روز وقت دارد که به ان اعتراض نماید در صورتی که فرد در مهلت معین شده به ان هیچ گونه اعتراضی ننود برگه مالیاتی قطعی شده و فرد دیگر در اداره امور مالیاتی حق اعتراض به ان را ندارد .

در صورتی که فرد در زمان معین شده و  درهیئت حل اختلاف مالیاتی بدان اعتراض نمود و فرد باز هم به رای هیئت حل اختلاف مالیاتی  براساس قوانین موضوعه مالیاتی اعتراض نمودند مودی مالیاتی باز هم می تواند در هیئت عالی حل اختلاف مالیاتی بدان اعتراض نماید .بعد از این اعتراض رای صادره در هیئت حل اختلاف مالیاتی قطعی و غیر قابل تغییر می باشد.

در هیئت های حل اختلاف مالیاتی باتوجه به عدم آشنایی افراد و مودیان مالیاتی به قوانین و مقررات مربوطه در بسیاری اوقات برگه قطعی مالیاتی دیگر غیر قابل اعتراض خواهد شد و فرد ملزم به پرداخت ان می باشد. در صورتی عدم پرداخت ان به ناچار در صورت شکایت اداره مالیات فرد باید 50 درصد بیشتر مالیات بپردازد . لذا در این گونه موارد بهترین راه استفاده از وکلای باسابقه و حرفه ای می باشد. یکی از این گروههای وکلا که در سطح تهران بسیار شناخته شده می باشد گروه تخصصی تهران وکیل می باشد که حاضر به انجام کلیه اعتراض های مالیاتی و احقاق حق شما در دیوان و هیئت های حل اختلاف مالیاتی می باشد. لذا با اطمینان کار خود را به ما بسپارید .

در صورتی که مالیات فرد در هیئت عالی حل اختلاف قطعی  گردد و فرد باز هم به آن اعتراض داشته باشد بهترین راه شکایت در دیوان عدالت اداری می باشد .

فرد می تواند با تقدیم دادخواست اعتراض به رای هیئت حل اختلاف مالیاتی به دیوان عدالت اداری و ثبت ان در سایت دیوان به این امر اعتراض نمایدو در این مورد پرونده به دیوان رفته و در انجا بعد از بررسی های لازم روی پرونده مالیاتی فرد و علت اعتراض وی اقدام به صدور حکم می نماید. حکم صادره در مدت زمان قانونی که به مدت یک ماه می باشد به فرد ابلاغ می گردد و وی می توان در مهلت قانونی در دیوان عدالت اداری نسبت به ان درخواست تجدید نظر نماید. برای تجدید نظر افراد می توانند از وکیل استفاده کنند که این امر گزینه بهتری در خصوص احقاق حق قانونی فرد می باشد . لازم به ذکر است که پرونده برگه مالیاتی بعد از تجدید نظر در دیوان به طور کامل قطعی شده و دیگر به هیچ وجه قابل اعتراض نمی باشد .

برای ارتباط با یک وکیل دیوان عدالت اداری حرفه ای حتما به صفحه مربوطه مراجعه نماببد.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *