تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

اگر زن راضی به طلاق نباشد

لیست وکلای دادگستری دفتر وکالت

محمد حسین رزاقی

وکیل پایه یک دادگستری 

مصطفی محمدی

کاراموز وکالت

محمد فلاحی 

کاراموز وکالت

حمیدرضا اهنزی

وکیل پایه یک دادگستری 

لیلا بهرامی

کاراموز وکالت

عباس ترکاشوند

کاراموز وکالت

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

اگر زن راضی به طلاق نباشد

در جامعه به طور کلی پسر و دختران بسیاری وجود دارند که خواهان ازدواج بوده ولی با شدت و رغبت زیادی خواهان ایجاد شرایط ازدواج مناسب می باشند. در بسیاری ازموارد با شروع زندگی مشترک زن و مرد به دلیل عدم تفاهم فکری و رفتاری دچار مشکلات فراوانی می شوند. مردان در ازدواج با توجه  اینکه مسئول پرداخت حق و حقوق مالی زن می باشند در خیلی از مواقع حاضر به طلاق نبوده و دلیل این مسئله هم این است که اگر دادخواست طلاق را به  طرفیت خود مطرح نمایند باید حق و حقوق قانونی و مالی و غیر مالی زوجه را به طور کامل پرداخت نمایند .

به همین دلیل با تغییر رفتار و برخورد با زن و یا عدم توجه و محبت با همسر خود وی را وادار به ترک زندگی مشترک می نمایند تا وی به دادگاه رفته و خواهان دریافت حق و حقوق خود بشود.

باتوجه به اینکه در قانون ایران زن به طور کلی در شرایط بسیار دشواری می تواند تقاضای جدایی و طلاق را  بنماید لذا این مار به نفع مرد بوده و زوجه در اکثریت مواقع به دلیل اینکه خواهان رهایی از فشار جدائی باشد با بخشش حقوق مالی خود از زوج وی را جهت طلاق ترغیب می نماید.

در جامعه اسلامی حق طلاق با شوهر بوده و هر وقت بخواهد می تواند مطابق قانون زن خود را طلاق بدهد و از وی جدا بشود . اما در این رابطه یک موضوع مطرح می شود و آن این است که اگر زن حاضر به طلاق نباشد باید چه کار کند ؟

vokalaye talagh

باید بگوییم مطابق قوانین موجود زن قادر به انجام امر خاصی نبوده و هر گاه شوهر  بخواهد زن خود را مطلقه نماید می تواند با دادن حق و حقوق مالی وی از زن جدا شده و نهایتا دادگاه حکم به طلاق می دهد.

در این مورد زن می تواند ضمن دادخواست حقوق مالی خود را از مرد بخواهد و باتوجه به اینکه معمولا مهریه در جامعه زیاد می باشد در بسیاری از موارد مرد قادر به دادن یک جای حقوق مالی زن نبوده و همین امر موجبات فشار مالی بر مرد را به وجود می اورد.

همانطور که قبلا بیان نمودیم در شرایط برعکس اگر زن بخواهد از شوهر طلاق بگیرد و یا جدا شود باید مسیر بسیار دشوار و زمان بر قانونی را طی نموده وبه اثبات چندین موضوع بپردازد. که این موضوعات نیز معمولا باتوجه به اینکه در محیط خانواده به وقوع می پیوندند موجبات  مشکلات بیشتری برای زن می شوند.

در خصوص طلاق از طرف زن  می تواند به موارد ماده 1130 قانون مدنی اشاره کرد.

در  ادامه می خواهیم به موضوع اصلی برگشته و در مورد اینکه اگر زن نخواهد از شوهر خود طلاق بگیرد باید چه کار کند.

همینطور که در بالا اشاره کردیم در قانون ایران حق طلاق با مرد بوده و مطابق فقه اسلامی و همچنین قانون ایران که بر گرفته از فقه شیعه و اسلام می باشد مرد می تواند هر موقع که بخواهد زن خود را طلاق داده و از وی جدا بشود.

در این رابطه زوجه می تواند به محض اینکه شوهر دادخواست طلاق را در این باره مطرح نمود با ارائه دادخواست  الزام به پرداخت مهریه و همچنین در صورتی که مسائل دیگر مانند عدم پرداخت نفقه در این مورد وجود داشته باشد ، انها را نیز مطرح نموده و خواهان دریافت حق و حقوق خود باشد .

در ضمن اگر شوهر درخواست طلاق را مطرح نموده باشد زن می تواند تا مرحله دیوان عالی کشور نسبت به آن تجدید نظر نماید و یا تقاضای فرجام خواهی بکند و عملا موجبات اطاله دادرسی را فرهم نماید .

این موضوعات سبب می شود که در این موارد زوج تحت فشار مالی قرار گرفته و یا اینکه به هر دلیلی که باشد گاها از تصمیم خود پشیمان شده و به زندگی مشترک برگردد.

علاوه بر همه اینها در برخی از موارد در سند ثبت ازدواج شرط تصنیف دارایی را خواسته و مرد امضا نموده است و اگر زوج بخواهد  دادخواست طلاق خود را به دادگاه ارائه نماید زن عملا می تواند نصفی از کل دارایی شوهر را از وی گرفته و همین امر موجبات فشار فراوانی مالی  وروحی به شوهر می شود . که می تواند وی را از تصمیم خود پشیمان نماید .
Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *