تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

تحصیل مال از راه نامشروع

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب تحصیل مال از راه نامشروع بررسی شده است اگر به دنبال مشاوره حقوقی برای حل پرونده خود هستید به راه های ارتباطی درج شده در سایت مراجعه کنید

 

تحصیل مال از راه نامشروعتحصیل مال از راه نامشروع

تحصیل مال از راه نامشروع چیست

جرایم مالی و اقتصادی یکی از شایع ترین انواع جرایم می باشند که قانون گذار با هدف حفظ سلامت اقتصادی جامعه و ایجاد امنیت در روابط مالی اشخاص برای مرتکبین این دسته از جرایم مجازات نسبتا سنگینی را در نظر گرفته است. در این میان یکی از جرایم مالی رایج جرم تحصیل مال از راه نامشروع است.

این جرم شباهت بسیاری با جرم کلاهبرداری دارد و تفکیک آن از کلاهبرداری و سایر جرایم مالی مشابه حائز اهمیت است. به همین جهت لازم است در خصوص طرح شکواییه کیفری و پیگیری شکایت از جرم تحصیل مال از راه نامشروع حتما با وکیل تحصیل مال از راه نامشروع مشورت کنید.

وکیل تحصیل مال از راه نامشروعوکیل تحصیل مال از راه نامشروع

نحوه طرح شکایت و رسیدگی

در خصوص جرم تحصیل مال از راه نامشروع می توان به ماده ۲ قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری اشاره کرد. به طور کلی رفتار اصلی مجرمانه در جرم تحصیل مال از راه نامشروع ،خرید و فروش یا سوء استفاده از  امتیازاتی به اشخاص خاص نظیر جواز صادرات و واردات و تقلب در توزیع کالاهای خاص با مقررات توزیع خاص و تحصیل هر گونه مال یا وجهی است که تحصیل آن فاقد مشروعیت قانونی است.

وکیل متخصص تحصیل مال از راه نامشروعوکیل متخصص تحصیل مال از راه نامشروع

طرح شکایت در خصوص جرم تحصیل مال از راه نامشروع، نیازمند طرح شکواییه کیفری و تقدیم آن به دادسرای محل وقوع جرم است. طبیعتا تقدیم شکواییه کیفری و نحوه استناد به ادله اثبات جرم در شکواییه امری کاملا تخصصی و حرفه ای است و حضور وکیل تحصیل مال از راه نامشروع را می طلبد.

طبق قانون جرم تحصیل مال از راه نامشروع دارای مجازات سه ماه تا دو سال حبس تعزیری یا جریمه نقدی معادل دو برابر مال به دست آمده و رد اصل مال است. از آن جا که جرم تحصیل مال از راه نامشروع یک جرم غیر قابل گذشت محسوب می شود لذا تابع احکام خاصی است و گذشت شاکی تنها می تواند در مجازات این جرم تخفیف دهد و باعث صدور قرار موقوفی تعقیب نخواهد شد.

شماره تلفن وکیل تحصیل مال از راه نامشروعشماره تلفن وکیل تحصیل مال از راه نامشروع

مشاوره کیفری درباره تحصیل مال از راه نامشروع

با توجه به پیچیدگی تشریفات رسیدگی در دادگاه ها و مراجع کیفری در غالب موارد دیده می شود که اشخاص به جهت عدم آگاهی از قوانین و مقررات مربوطه با تضییع حقوق خود و اطاله دادرسی مواجه می شوند. پرونده های کیفری مانند تحصیل مال از راه نامشروع از جمله دعاوی و پرونده هایی هستند که با مسئله مجرمیت و برائت متهم سر و کار دارند لذا به جهت حساسیت خاص این دسته از دعاوی کیفری، توصیه می شود پیش از طرح شکایت با وکیل متخصص در امور کیفری مشورت نمایید.

مشاوره حقوقی با وکیل تحصیل مال از راه نامشروعمشاوره حقوقی با وکیل تحصیل مال از راه نامشروع

وکیل تحصیل مال از راه نامشروع در درجه ی اول یک وکیل متخصص در امور کیفری است و مشورت با او هم در خصوص متهم جرم تحصیل مال از راه نامشروع می تواند مفید فایده باشد و هم در خصوص احقاق حقوق از دست رفته ی شاکی خصوصی. در بسیاری از موارد ممکن است شخص به اتهام جرمی مانند تحصیل مال از راه نامشروع به دادسرا احضار شود و از حقوق خود مطلع نباشد. طبیعتا در این موارد حضور وکیل تحصیل مال از راه نامشروع کارساز خواهد بود. در این راستا موسسه حقوقی تهران وکیل با برخورداری از کادر مجرب وکلای کیفری شما را در اتخاذ بهترین تصمیم ممکن یاری خواهند کرد.

با سلام خدمات وکلای گرامی بنده در اواخر شهریور ماه 93 متوجه شدم تمام موجودی حساب بانکی ام خالی گشته است. با مراجعه به بانک گفته شد که از طریق اینترنت این کلاهبرداری در استانی دیگر صورت گرفته است. پس از پیگیری های پلیس فتا در تاریخ 93/06/02 مشخصات کامل فرد متهم کسب شد

تحصیل مال از راه نامشروعتحصیل مال از راه نامشروع

ولی در این مدت به دلیل عدم همکاری و رسیدگی مناسب در جهت دستگیری فرد متهم که هم اکنون در خدمت سربازی در ارتش نیروی دریایی به سر می برد این کار حدود 10 ماه است که به طول انجامیده و هنوز اقدامی برای دستگیری او انجام نشده است. 1 ماه پیش نامه ی نیابتی برای دستگیری او به محل خدمتش فرستادند. ولی باز هم خبری از دستگیری او نشده است. بنده مدت زیادی است که منتظر اقدام دستگاه های قضایی هستم ولی نمی دونم چرا با وجود اینکه این فرد کاملا شناسایی شده و تمام مدارک علیه او مبنی بر کلاهبرداری در پرونده موجود است هنوز او را دستگیر نکرده اند. راهی وجود دارد تا زودتر این روند انجام شود؟

با سلام صرفا باید پیگیری کامل صورت گیرد و البته امکان دارد قسمتی از تاخیر ایجاد شده ناشی از تخلف باشد که بسته به مورد باید به آن نیز رسیدگی نمود.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *