تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

تصرف عدوانی ملکی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع تصرف عدوانی ملکی اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

تصرف عدوانی ملکیتصرف عدوانی ملکی

تصرف عدوانی ملکی به چه صورت است

ارایه دادخواست به جای تقاضای اجرای حکم قطعی فردی به اتهام تصرف عدوانی ملکی علاوه بر مجازات تعزیری (بازدارنده) به رفع تصرف از آن ملک نیز محکوم شده است رأی صادره پس از قطعیت در خصوص مجازات مذکور اجرا شده اما حکم دادگاه در مورد رفع تصرف و اعاده وضع به حال سابق به دلایلی اجرا نشده است. ذی حق به جای تقاضا برای اعمال حکم قطعی کیفری به تقدیم دادخواست حقوقی با خواسته الزام متصرف یاد شده به رفع تصرف از محل مذکور مبادرت کرده ایا خواسته موصوف از مصادیق تحصيل حاصل محسوب نمی شود و آیا این خواسته قابلیت استماع دارد؟

تصرف عدوانی ملکیتصرف عدوانی ملکی

اتفاق نظر

چنانچه در حکم کیفری متهم به رفع تصرف از ملک متنازع فيه مجازات تعزیری محکوم شده باشد طرح دعوای جداگانه حقوقی از طرف همان شاکی و به طرفیت محكوم عليه مذکور با خواسته الزام به رفع تصرف از ملک یاد شده از مصادیق امر تحصیل حاصل تلقی و ثمره خاص اجرایی دیگری جز آنچه در حکم کیفری مذکور افتاده نداشته، لذا این خواسته به این اعتبار مسموع نیست.

تصرف عدوانی ملکیتصرف عدوانی ملکی

لازم به ذکر است اگر به دنبال شماره تماس بهترین وکیل ملکی می گردید می توانید با گروه تهران وکیل تماس گرفته ابتدا از مشاوره حقوقی رایگان و تلفنی با مشاورین این مجموعه داشته باشید و در صورتی که بخواهید می توانید با تعیین وقت حضور پیدا کرده و با وکلای حقوقی و کیفری این مجموعه که متخصص در این زمینه می باشند مشاوره داشته باشید. همچنین می توانید با مشاوره حقوقی از طریق واتساپ با موسسه تهران وکیل در ارتباط باشید.

تصرف عدوانی ملکیتصرف عدوانی ملکی

نظر کمیسیون

نشست قضایی (۱): مطابق قسمت اخیر ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی اقدام به هرگونه تجاوز و تصرف عدوانی با ایجاد مزاحمت یا ممانعت از حق به نحو مذكور در متن ماده جرم است و مرتکب به مجازات یک ماه تا یک سال حبس محکوم می شود. ذیل ماده مذکور دادگاه موظف شده است حسب مورد با رفع مزاحمت یا ممانعت از حق وضع را به حال سابق اعاده نماید. در مساله مطروحه عنوان شده حکم دادگاه کیفری در مورد رفع تصرف و اعاده وضع به حال سابق به دلایلی اجرا نشده است و ذی حق به جای تقاضا برای اجرای حکم کیفری به تقدیم دادخواست حقوقی به خواسته الزام خوانده به رفع تصرف مبادرت کرده است که در چنین صورتی با توجه به ماده ۴ قانون آیین دادرسی مدنی دادگاه های عمومی و انقلاب دادگاه مکلف است

تصرف عدوانی ملکیتصرف عدوانی ملکی

در مورد این دعوا به طور خاص تعیین تکلیف کند و مقررات بند (۶) و ماده ۸۴ قانون مزبور هم مانع استماع و رسیدگی و صدور حکم در این مورد نخواهد بود و چون حکم دادگاه کیفری در مورد رفع تصرف عدوانی و اعاده وضع به حال سابق به هر علتی، ممکن است به موقع اجرا گذارده نشود دادگاه حقوقی نمی تواند به اعتبار حکم کیفری سابق و اینکه موضوع تحصیل حاصل خواهد بود، دعوای حقوقی را به خواسته رفع تصرف غير قابل استماع اعلام نماید.

برای دریافت مشاوره حقوقی ملکی توسط وکیل ملکی به صفحه فوق مراجعه نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *