تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

دادخواست ملاقات فرزند مشترک پدر / مادر

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

خواسته یا موضوع و بهای آن تقاضای صدور حکم بر تعیین اوقات و زمان و مکان ملاقات با طفل مشترک… ساله به نام …….

 

دلایل و منضمات دادخواست(مدرک) 1- دليل سمت / فتوکپی مصدق شناسنامه خواهان (۲ برگ) ۲۔ فتوکپی مصدق نکاحنامه (۳ برگ) 3. ثانی دادخواست (۷ برگ)

شرح دادخواست      ریاست محترم دادگاه عمومی بخش ……………. / مجتمع قضائی …………..

ریاست محترم دادگستری شهرستان اهر / استان آذربایجان شرقی / سلام عليكم / احتراما / به استحضار می رساند:

.1. به موجب سند نکاحنامه شماره ….. به تاریخ… دفترخانه … خوانده همسر شرعی و قانونی اینجانب | اینجانبه… میباشد

٢. به دلیل وجود اختلاف در زندگی و عدم حصول و فقدان تفاهم و نفوذ، ظهور و بروز وضعیت حادث | شده به صورت منارکه (تفارق) با یکدیگر در حال گذران زندگی هستیم.

٣- ثمره… سال زندگی مشترک… فرزند… ساله به نام / به نام های / … میباشد که هم اکنون نزد خوانده میباشند

4- مع الوصف: خوانده به عناوین مختلف از ملاقات / اینجانب / اینجانبه با فرزندم مانع میشود

بناء علیهذا: با تقدیم دادخواست حاضر: و استناد به ماده ۱۱۷۴ قانون مدنی و در مقام رسیدگی به امر استماع خواسته و سپس صدور حکم بر تعیین اوقات ملاقات و زمان و | مکان آن، به شرح ستون خواسته از محضر دادگاه مورد استدعاست.

با تشکر و تجدید احترام محل امضاء – مهر – اثر انگشت

 

 

نمونه رأی دادگاه / ملاقات با طفل مشترک

مرجع رسیدگی شعبه ……………… خانواده دادگاه عمومی …………………… خواهان: خانم فاطمه خوانده:آقای محمدحسین خواسته: ملاقات فرزند

گردشکار: در این پرونده خواهان دادخواستي علبه خوانده فوق تقديم نموده که دادگاه با بررسی مجموع اوراق و محتویات پرونده ضمن اعلام پایان رسیدگی به شرح زیر مبادرت به صدور رأی می نماید. |

رأی دادگاه

در خصوص دادخواست خانم فاطمه علیه محمد حسین ….. به خواسته ملاقات فرزند مشترک بنام عاطفه که دادگاه با بررسی محتویات پرونده و دادخواست تقدیمی و فتوکپی مصدق سند نکاحيه و ملاحظه اسناد سجلی رابطه و علقه زوجیت دائم اصحاب دعوا و | رابطه ابوت و بنوت بین پدر و مادر و فرزندان مشترک را محرز مینماید و خوانده در جلسه دادرسی حاضر شده و اعلام کرده خواهان صلاحیت ندارد و در خصوص عدم صلاحیت وی مواردی را در لایحه ارائه نموده و یک سری عکس ضداخلاقی منتسب به خواهان ضمیمه | الابحه کرده است نظر به اینکه وفق ماده ۱۱۷۴ قانون مدنی در صورتیکه ابوین طفل به دلیل | طلاق یا به هرجهت دیگری جدای از یکدیگر زندگی نمایند هر یک از آنها که طفل تحت – حضانت وی نمی باشد حق ملاقات با فرزند خویش را دارد و از سوی دیگر چون ملاقات با | فرزند موجبات تقویت روحی و رابطه عاطفی بین پدر و مادر و فرزندان را فراهم می نماید و | عدم آن «موجبات تفویت، روحيه طفل خواهدشد، بنابراین دادگاه با استناد به ماده ۱۱۷۴ قانون | ملني دعوای خواهان را وارد تشخیص و حکم به ملاقات خواهان با فرزند مشترک بنام | عاطفه در یک مرتبه در روزهای جمعه به مدت ۲ ساعت از ساعت ۱۸ صبح تا ۲۰ (هر دو = جمعه یک بار) صادر و اعلام می نماید. بدیهی است خواهان مکلف است در مواعد یاد شده فرزند مشترک را جهت ملاقات در اختیار خواهان قرار دهد و حسب توافق طرفین این ملاقات با نظارت یک نفر که از طرف خوانده معرفی می شود انجام می گردد. رأی صادر شده حضوری و ظرف مدت بیست روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظر در دادگاه محترم تجدیدنظر استان ها خواهد بود.

رئیس شعبه ….. محاکم عمومی «ویژه خانواده» ……

 

 

رای دادگاه تجدیدنظر استان / اصلاح و تأیید دادنامه بدوی / افزایش مدت زمان ملاقات

مرجع رسیدگی شعبه …………، دادگاه تجدیدنظر استان ……. تجدیدنظرخواهان: ۱- خانم فاطمه ۲- آقای محمدحسین تجدیدنظرخواندگان : طرفین بالا. تجدیدنظرخواسته: دادنامه شماره ۷۳۸ مورخ ۸۹

/ ۵ / ۳ صادره از شعبه ، … دادگاه خانواده….

گردشکار: دادگاه با بررسی محتویات پرونده و مشاوره و احراز کفایت رسیدگی با استعانت از | درگاه خداوند متعال با اعلام ختم دادرسی به شرح ذیل مبادرت به صدور رای می نماید

رأی دادگاه

تجدیدنظرخواهی خانم فاطمه و آقای محمدحسین علیه یکدیگر از دادنامه شماره ۷۳۸ مورخ ۸۹/ ۵ / ۳ که متضمن حكم ملاقات فرزند مشترک بنام عاطفه میباشد نظر به اینکه ملاقات مادر از فرزند خویش یک حق طبیعی و فطری و منطقی است و هر چه این ارتباط بیشتر باشد موجب روابط عاطفی محکم تر بین والدین و فرزندان می شود و عدم ارتباط فیمابین فرزند و والدین پیامدهای ناگوار و احيانا انحراف فکری و ذهنی و اخلاقی فرزند فراهم می کند، بنظر این دادگاه ملاقات دو ساعت در دو هفته یکبار زمینه های آسایش روحی و روانی و عاطفی فرزند را فراهم نمی آورد نظر به مراتب و معنونه در فوق ملاقات مادر برای فرزند خویش برای هر هفته یکبار و از ساعت سه بعد از ظهر روز پنجشنبه الی نه صبح روز جمعه تعیین می گردد و زوج آقای محمدحسین مکلف است فرزند مشترک را در موعد تعیین شده به همسرش | تحویل نماید مکان تحویل طفل به توافق زوجین و در صورت اختلاف، نزدیک ترین کلانتری محل اقامت طفل میباشد دادگاه مستند به ماده ۳۵۸ قانون آیین دادرسی در امور مدنی – ضمن رد دعوای تجدیدنظرخواهی دادنامه تجدیدنظرخواسته را با اصلاح مذكور تأیید و ابرام می نماید. این رأی قطعی است.

مستشاران شعبه … دادگاه تجدیدنظر استان …….

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *