تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

دریافت اجرت المثل ایام تصرف ملک مورثی+ وکیل+ مشاوره حقوقی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع دریافت اجرت المثل ایام تصرف ملک مورثی+ وکیل+ مشاوره حقوقی اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

دریافت اجرت المثل ایام تصرف ملک مورثی+وکیل+مشاوره حقوقیدریافت اجرت المثل ایام تصرف ملک مورثی+وکیل+مشاوره حقوقی

خواسته ها:
1.مطالبه اجرت المثل     2.مطالبه خسارت

در خصوص دعوی طرفین به وکالت از آقای (ع.ا) به طرفیت 1- آقای (ج.ا) 2- آقای(م.ا)3- آقای(ر.ا)و 4- خانم(ز.ا)

به خواسته صدور حکم به محکومیت خواندگان به پرداخت اجرت المثل ایام تصرف سه دانگ از شش دانگ یکباب کارگاه تراشکاری قطعه 23 تفکیکی از پلاک ثبتی بخش 12 تهران از مورخه 6/8/83 لغایت 11/6/89 (تاریخ تقدیم دادخواست و هزینه دادرسی، هزینه کارشناس و حق الوکاله وکیل با عنایت به دادخواست تقدیمی مستندات ابرازی و اظهارات وکیل خواهان در جلسه دادرسی نظر به اینکه حسب پاسخ استعلام ثبتی مثبوت و مضبوط در پرونده سه دانگ ملک موضوع خواسته به نام مورث خواهان ها بوده و نامبرده به استناد گواهی حصر وراثت فوت نموده است و اینکه خواندگان ردیف های دوم و چهارم دفاع قابل قبول و محکمه پسندی به عمل نیاورده اند و سایر خواندگان به طور کلی هیچگونه دفاعی در قبال دعوای مطروحه به عمل نیاورده اند و اینکه دادگاه جهت تعیین اجرت المثل سهم خواهان قرار ارجاع امر به کارشناس صادر و کارشناس اجرت المثل ایام تصرف در مدت فوق را به شرح نظریه مضبوط در پرونده مبلغ 179,188,500 ریال برآورد و اعلام و نظریه مذکور در مهلت مقرر قانونی از هرگونه ایراد و اعتراض مصون باقیمانده است و با اوضاع و احوال کل قضیه مطابقت دارد.

لذا دادگاه دعوی خواهان را وارد و ثابت تشخیص داده و به استناد مواد 198 و 519 قانون آیین دادرسی مدنی مواد 29 و 30 و 337 قانون مدنی حکم به محکومیت خواندگان به نحو تساوی به پرداخت مبلغ یکصد و هفتاد و نه میلیون و یکصد و هشتاد و هشت هزار و پانصد ریال بابت اصل خواسته و مبلغ سه میلیون و پانصدو بیست و هشت هزار و هفتصد و هفتاد ریال بابت هزینه دادرسی و مبلغ یک میلیون و دویست هزار ریال بابت هزینه کارشناس و پرداخت حق الوکاله وکیل بر اساس تعرفه قانونی در حق خواهان صادر می نماید. بدیهی است اجرای حکم منوط به پرداخت تتمه هزینه دادرسی توسط خواهان خواهد بود. رای صادره نسبت به خواندگان ردیف های دوم و چهارم حضوری و ظرف بیست روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم تجدیدنظر استان و نسبت به سایر خواندگان غیابی و ظرف بیست روز از تاریخ ابلاغ قابل واخواهی در این دادگاه و سپس ظرف بیست روز قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم تجدیدنظر استان تهران است.

رئیس شعبه 155 دادگاه عمومی حقوقی تهران

برای دریافت مشاوره حقوقی ملکی و آگاهی ازمقررات افراز املاک مشاع،تقسیم مال مشترک توسط وکیل ملکی به صفحه فوق مراجعه نمایید.

یکی از پرونده هایی که امروزه به موجب آن مراجعه به دادگاه فراوان است؛ پرونده هایی است که مربوط به ملک مشاع است و ملک مشاع به معنای ملکی است که بیش از یک مالک دارد و به عبارتی حق ایشان در مال منتشر است در این دعوا و ادعاهای حقوقی معمولا یکی از طرفین از کل مال استفاده کرده و مانع استفاده شریک دیگر و چه بسا شرکای دیگر می گردد، به همین دلیل شرکا به دادگاه مراجعه کرده و دادخواستی علیه وی مبنی بر دادخواست مطالبه اجرت المثل ایام تصرف می دهند که در اینجا چند پرونده در این مورد را مشاهده کردید.

شماره دادنامه: ۹۱۰۹۹۷۰۲۲۱۸۰۱۴۶۶

تاریخ رسیدگی: ۱۳۹۱/۱۱/۰۴

رای شعبه ۱۰۸ دادگاه های عمومی حقوقی تهران درباره دریافت اجرت المثل ایام تصرف ملک مورثی:

 در خصوص دعوای آقایان ۱. (م.د. ۲. آقای (س.ذ.) ۳. آقای (ر.ذ.) ۴ آقای ع…) ۵. آقای (ه.ذ.) ۶. آقای (ب.ذ.) با وکالت آقای (ی.ش.) به طرفیت 1. (ن) ۲. وزارت دفاع به خواسته محکومیت خواندگان به پرداخت اجرت المثل ایام تصرف نسبت به یک قطعه زمین به مساحت سه هزار متر به پلاک ثبتی ۶۵ فرعی از ۲۹ اصلی از تاریخ ۱۳/۴۵ لغایت تاریخ تقدیم دادخواست با جلب نظر کارشناس به انضمام کلیه خسارات دادرسی از جمله حق الوکاله وکیل و هزینه دادرسی که فعلا از حیث صلاحیت محاکم مقوم به ۵۱,۰۰۰,۰۰۰ میباشد. وکیل خواهان در تبیین خواسته اظهار داشت (خواهان ها به موجب گواهی انحصار وراثت ورثه قائم مقام قانونی مرحوم (ع.ذ.) می باشند

دریافت اجرت المثل ایام تصرف ملک مورثی+وکیل+مشاوره حقوقیدریافت اجرت المثل ایام تصرف ملک مورثی+وکیل+مشاوره حقوقی

که آن مرحوم به موجب سند رسمی مالک شش دانگ یک قطعه زمین به مساحت سه هزار متر با پلاک ثبتی ۶۵ فرعی از ۲۹ اصلی بوده که وزارت دفاع بدون اینکه حق در اراضی موصوف داشته باشد از سال ۱۳۴۵ اقدام به تصرف آن نموده است. علی ایحال با عنایت به اینکه خواندگان به موجب دادنامه قطعی شماره ۹۰۰۹۹۷۰۰۰۰۳۰۱۰۷۶ مورخ ۹۰/۱۲/۲۲ صادره از شعبه ۱۱۱ مجتمع عدالت محکوم به پرداخت بهای عادله زمین در حق موکلین گردیده اند و در این خصوص اجراییه صادر گردیده است؛ لذا با تقدیم این دادخواست تقاضای محکومیت خواندگان به پرداخت اجرت المثل ایام تصرف زمین موصوف با جلب نظر کارشناس به انضمام کلیه خسارات دادرسی از جمله حق الوکاله وکیل و هزینه دادرسی در حق موکلین مورد استدعاست) دادگاه پس از جری تشریفات قانونی دعوت طرفین به دادرسی استماع اظهارات و مدافعات طرفین و بررسی محتویات اوراق پرونده و مستندات ابرازی و با مداقه در آن نظر به اینکه اولا: حسب لایحه قانون نحوه خرید و تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامه های عمومی و عمرانی و نظامی دولت مصوب ۱۳۵۸/۱۱/۱۷ شورای انقلاب که در آن جز بهای عادله زمان تملک اراضی حق دیگری را بر مالک زمین پیش بینی نکرده است

دریافت اجرت المثل ایام تصرف ملک مورثی+وکیل+مشاوره حقوقیدریافت اجرت المثل ایام تصرف ملک مورثی+وکیل+مشاوره حقوقی

و با تملک اراضی توسط خوانده ردیف دوم (ن) مالکیت خواهان، زایل و مالکیت متصرف قانونی مستقر گردیده است؛ ثانيا: خوانده ردیف اول بر اساس قانون تشکیل وزارت دفاع مصوب سال ۶۸ به عنوان متولی دفاع از حقوق نیروهای مسلح معرفی شده، صرفا وظیفه دفاع از حقوق نیروهای مسلح را بر عهده دارد، على هذا دادگاه بنا به مراتب فوق نظر به اینکه دعوی مطروحه متوجه خوانده ردیف اول نبوده با استناد به ماده ۸۹ قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور مدنی ناظر به بند چهارم ماده ۸۴ همان قانون قرار رد دعوی مطروحه را صادر و اعلام می دارد و نسبت به خوانده ردیف دوم نیز خواسته خواهان را بنا به مراتب فوق غیرموجه تشخیص و با استناد به ماده ۱۹۷ قانون فوق الذکر حکم بر بی حقی خواهان صادر و اعلام می دارد. رأی صادره حضوری است؛ نظرف مدت بیست روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی در دادگاه های محترم تجدیدنظر استان تهران می باشد.

دریافت اجرت المثل ایام تصرف ملک مورثی+وکیل+مشاوره حقوقیدریافت اجرت المثل ایام تصرف ملک مورثی+وکیل+مشاوره حقوقی

لازم به ذکر است در صورتی که در شمال تهران، غرب تهران، شرق تهران یا کرج هستید و به مشاوره حقوقی انحصار وراثت نیاز دارید، می توانید با بهترین وکیل انحصار وراثت موسسه حقوقی تهران وکیل در ارتباط باشید؛ همچنین، برای مشاوره حقوقی در رابطه با نمونه گواهی انحصار وراثت می توانید با وکیل گواهی انحصار وراثت این موسسه ، از طریق راه های ارتباطی در تماس باشید.

رئیس شعبه ۱۰۸ دادگاه های عمومی حقوقی تهران – ملکی

رای شعبه ۱۸ دادگاه تجدید نظر استان تهران دریافت اجرت المثل ایام تصرف ملک مورثی:

دادنامه تجدیدنظر خواسته به شماره ۵۵۱ ۹۱۰۹۹۷۰۰۱۰۷۰۰ مورخ ۱۳۹۱/۸/۲۸ صادره از شعبه ۱۰۸ دادگاه عمومی حقوقی تهران که به موجب بخشی از آن قرار رد دعوی تجدیدنظرخواهان (م.س.) (5) (ب.) شهرتین همگی (ذ.)؛ و (ع…) با وکالت (ی.ش.) به طرفیت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و به موجب قسمتی از آن حکم بر بی حتی تجدیدنظر خواهان به طرفیت (ن.) به خواسته مطالبه اجرت المثل ایام تصرف از سال ۱۳۴۵ اصدار گردیده است؛ مالا موافق قانون و مقررات موضوعه بوده و اعتراض به شرح لایحه اعتراضیه وارد نبوده و متضمن جهت موجه در نقض آن نمی باشد؛ زیرا که اولا: به موجب قانون تشکیل وزارت دفاع مصوب ۱۳۶۸ وزارت دفاع صرفا به عنوان متولی دفاع از حقوق نیروهای مسلح محسوب می گردد و از سوی دیگر اراضی مختلف فيه در تصرف وزارت خانه مزبور نبوده و دعوا به کیفیت مطروحه توجهی به نام برده ندارد؛

دریافت اجرت المثل ایام تصرف ملک مورثی+وکیل+مشاوره حقوقیدریافت اجرت المثل ایام تصرف ملک مورثی+وکیل+مشاوره حقوقی

ثانيا: خواهان ها در صورتی استحقاق دریافت اجرت المثل را دارند که از موضوع دریافت بهای عادله به نرخ روز ملک منصرف شوند بدیهی است با دریافت بهای عادله ملک به نرخ روز مطالبه اجرت المثل ایام تصرف توجیه قانونی نداشته و این امر بدان جهت است که از زمان تملک دستگاه اجرایی با نظامی و عدم تعرض مالک به موضوع تملک استحقاق مالک به دریافت بهای ملک با رعایت قانون تملک اراضی بوده و منافع ملک متعلق حق دستگاه تملک کننده خواهد بود از این رو دادگاه ضمن رد درخواست تجدیدنظرخواهی به عمل آمده، مستندا به قسمت اول از ماده ۳۵۳ و قسمت اخیر ماده ۳۵۸ از قانون آیین دادرسی مدنی دادنامه معترض عنه را در هر بخش تأیید و استوار می نماید. رأی صادره قطعی است.

دریافت اجرت المثل ایام تصرف ملک مورثی+وکیل+مشاوره حقوقیدریافت اجرت المثل ایام تصرف ملک مورثی+وکیل+مشاوره حقوقی

مستشاران شعبه ۱۸ دادگاه تجدیدنظر استان تهران

برای دریافت مشاوره حقوقی ملکی توسط وکیل ملکی به صفحه فوق مراجعه نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *